inloggen op KPN fon

• 7 maart 2014
  • 37 reacties
  • 46531 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Oei, oei Henk2304 toch, shame on you. ;)

Uitrol KPN WiFi met Fon start op Amsterdam IJburg

In dit artikel staat de onderstaande zinsnede:

De Fon gebruiker krijgt een ander IP adres dan het thuisnetwerk, waardoor als je je modem openzet, je niet aangesproken kan worden op hetgeen de Fon gebruiker op jouw verbinding doet.

Kan KPN in de overeenkomst tussen KPN en klant opnemen dat de Fon gebruiker nooit in staat zal zijn via het publieke IP adres van de klant een verbinding met Internet op te zetten en daarbij tevens opnemen dat het eigen Internet verkeer altijd voorrang zal krijgen op dat van de Fon gebruikers.

Zo ja, dan zet ik graag Fon open op mijn router (een V9 dus helaas dat gaat niet) en voorzie ik die twee auto's, drie fietsers, vijf voetgangers en de postbode graag van Internet via mijn glasvezel verbinding.

Reputatie 7
wjb, ik dacht dat jij een eigen router achter de EB hebt gehangen. Heb je dan Wi-Fi op de EB uitgeschakeld, net als ik? Zo ja, dan kan "jouw" EB evenmin mee doen met Fon, daar moet echt Wi-Fi van de EB voor aanstaan :manwink:

Reputatie 7
Klopt dat ik een eigen router achter de Experia Box (V9) heb hangen.
Deze gebruik ik voor mijn zakelijke netwerk (thuiskantoor) met VPN verbindingen.
De V9 wordt wel gewoon voor het privé netwerk gebruikt en de wifi staat dus gewoon aan.
het kpn fon gebeuren gaat via een aparte VLAN config in je experia box, is helamaal gescheiden in je modem. dus eigelijk is het een modem in je modem , en dus nooit mogelijk om de FON in het locale netwerk te komen.

De verbinding tussen mijn apperaten t.w.Desktop computer 2 tablets en 2 smartphones is goed ook gezien de afstand.(12mtr)

Maar de vraag is zijn er hotspots bij kpn ?

Gr GJG

Ik heb kpn fon op mijn mobiele telefoons , maar ik wil het ook op mijn pas aangeschafte tablet en met de zelfde inloggegevens lukt dat niet. Kan ook de inlogpagina niet vinden.

Bij ziggo on je gratis gebrik maken van deze voorziening maar bij KPN is er alleen een betaal versie?

Gr.GJG

Reputatie 2
Badge +1
Kpn heeft een eigen App KPN WIFI voor het automatisch verbinding maken FON.

Je hoeft niet te betalen hiervoor, als op je eigen modem FON aanstaat.

Je moet je wel eenmalig registreren via KPN om je inloggegevens te krijgen.

Let wel op dat je van KPN maar 1 apparaat op FON mag inloggen. Je kunt dus nooit 2 apparaten tegelijk inloggen op FON. Een van de 2 zal dan geen verbinding krijgen.
Reputatie 5
Badge +7
De voordelen van KPN WiFi met Fon

• Standaard inbegrepen bij Alles-in-1 en Internet van KPN
  • Beschikbaar in Nederland én in het buitenland
  • WiFi-Hotspots zoeken en gebruiken via een handige app
KPN WiFi met Fon krijg je bij alle pakketten voor thuis van KPN.

Zie https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/internet/kpn-wifi-met-fon.htm

Reputatie 7
rjvaneyk schreef op 25 mar '16 om 09:44u
Kpn heeft een eigen App KPN WIFI voor het automatisch verbinding maken FON... 
Er kleeft wel een gevaar aan het automatisch verbinding maken met FON.

Er zijn al gevallen bekend van fake KPN hotspots waarbij jouw Internet verkeer gemonitord wordt en er door de "cybercrimineel" gehoopt wordt dat jij vertrouwelijke informatie doorspeelt, zoals login gegevens voor jouw email of ergens jouw creditcard gegevens.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. ;) 

Reputatie 5
Badge +7
wjb schreef op 25 mar '16 om 12:33u
rjvaneyk schreef op 25 mar '16 om 09:44uKpn heeft een eigen App KPN WIFI voor het automatisch verbinding maken FON... Er kleeft wel een gevaar aan het automatisch verbinding maken met FON.

Er zijn al gevallen bekend van fake KPN hotspots waarbij jouw Internet verkeer gemonitord wordt en er door de "cybercrimineel" gehoopt wordt dat jij vertrouwelijke informatie doorspeelt, zoals login gegevens voor jouw email of ergens jouw creditcard gegevens.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Smiley Knipoog 

Daar heb je inderdaad een goed punt.

Overigens is dit van toepassing op alle gratis wifi accesspoints.

Reputatie 7
ErikFocus schreef op 25 mar '16 om 12:48u
wjb schreef op 25 mar '16 om 12:33urjvaneyk schreef op 25 mar '16 om 09:44uKpn heeft een eigen App KPN WIFI voor het automatisch verbinding maken FON... Er kleeft wel een gevaar aan het automatisch verbinding maken met FON.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Smiley Knipoog 

Daar heb je inderdaad een goed punt.

Overigens is dit van toepassing op alle gratis wifi accesspoints.

Het is inderdaad zo dat je bij alle open wifi hotspots moet oppassen.

Toch wil ik in dit kader mij even specifiek richten op KPN FON en die app KPN WiFi.

De "cybercrimineel" zal natuurlijk een open wifi hotspot opzetten waarbij de kans zo groot mogelijk is dat apparaten zich er mee zullen verbinden.

De app KPN WiFi verbindt automatisch met de KPN FON hotspots.

1 + 1 = :@

Ook is mijn advies om op open wifi netwerken altijd VPN verbindingen te gebruiken. Dit is ook één van de redenen dat ik thuis een VPN server op mijn Synology NAS heb draaien. Daarmee kan ik mijn verbinding op zo'n open netwerk beveiligen.

Helaas hebben de Experia Boxen niet standaard een ingebouwde VPN server waarmee deze mogelijkheid voor iedere klant van KPN beschikbaar zou kunnen zijn.

Reageer