Beantwoord

Inloggen op modem; mijnmodem.kpn?

  • 15 January 2020
  • 70 reacties
  • 142697 keer bekeken

Voorheen ging ik naar het ip-adres van mijn modem, en kon ik inloggen.

Nu wordt ik automatisch doorgestuurd naar mijnmodem.kpn, en krijg ik “This site cannot be reached”.

 

Hoe kom ik nu bij mijn modem?

 

icon

Beste antwoord door Dennis-L 15 January 2020, 10:19

Bekijk origineel

70 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Je zou het volgende eens kunnen probern:

- adresseer met mijnmodem.kpn/login.htm

- of gebruik een ander device , liefst bedraad

Suc6

Reputatie 6
Badge +9

Dit komt door de laatste firmware upgrade van de Experiabox V10a.

Gelukkig zijn er al wat tips gegeven, mocht het ondanks deze tips nog niet lukken en dan zou je in het uiterste geval je hosts file aan kunnen passen (wel voor de wat meer ervaren computer gebruiker)

In de hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc) kan je dan de regel
192.168.2.254 mijnmodem.kpn
toevoegen

 Uitleg hoe je inlogt op een modem van KPN vind je hier:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.

Heb je zelf een wachtwoord ingesteld en ben je deze vergeten? Dan zit er niets anders op dan de Experia Box te resetten. Hiermee wordt het inlogwachtwoord teruggezet naar de fabrieksinstelling en kun je met bovenstaande stappen weer inloggen.

 

Kijk hier voor uitleg hoe je inlogt op de V10:

 

Kijk hier voor uitleg hoe je inlogt op de V10a:

 

Kijk hier voor uitleg hoe je inlogt op de Box 12:

 

Admin: reactie uitgebreid

Reputatie 4
Badge +3

In een incognito browser ip Adres invoeren 

In een incognito browser ip Adres invoeren 

Verwijst door naar dezelfde site, en geeft hetzelfde probleem. 

In de hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc) kan je dan de regel
192.168.2.254 mijnmodem.kpn
toevoegen

Ik kan geen andere tips vinden, maar de aanpassing van de hosts file werkt wel.

 

Even terzijde; ik moet dit ook gaan toepassen bij anderen, die als gemiddelde gebruikers dit echt niet zelf veilig zelf kunnen of durven. Is KPN er van op de hoogte dat mensen hier tegenop lopen? Wordt er iets aan gedaan? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @cvheck, bij jou is het dus gelukt. Dat is fijn. Nu moet je anderen ook helpen. Nu is het zo dat niet iedereen met een V10a hier tegenaan loopt. Dus in sommige gevallen kun je wel gewoon inloggen in het modem. In andere gevallen waar het niet werkt, kan het soms helpen om het modem een reset te geven. In ieder geval gaat als je niet in kan loggen de koppeling ergens niet helemaal goed. Dit is inderdaad bekend bij de ontwikkelaars. 

Nu moet je anderen ook helpen.

Ik was niet op de hoogte dat ik anderen ‘moet’ helpen.

Dit is inderdaad bekend bij de ontwikkelaars. 

Dus de ontwikkelaars helpen anderen?

 

Flauwe reactie even terzijde; er is een keuze gemaakt om deze aanpassing naar klanten door te voeren, maar bij ‘breaking bugs’ wordt deze beslissing niet teruggedraaid. Dat vind ik apart. Wat is het argument hierachter?

 

Bedankt voor deze nieuwe “feature”.

Nu kan ik op zo’n 8 PCs m’n hosts file gaan aanpassen.

 

edit: we kunnen nu iig wel eigen dns servers gebruiken dus dat is wel weer fijn.

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor deze nieuwe “feature”.

Nu kan ik op zo’n 8 PCs m’n hosts file gaan aanpassen.

 

 

Je kunt ook NextDNS gaan gebruiken als DNS server, een soort eigen DNS server in de cloud. Dan kun je via de functie Rewrites een domein laten verwijzen naar een IP adres, ook lokale adressen. Dat werkt tevens voor situaties waar je geen host file kan gebruiken, zoals bij Android.

 

Ik gebruik ze al een tijdje, werkt prima en snel (eigen servers in Amsterdam). Tevens bruikbaar als blocker voor malware domeinen, advertenties, etc.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Je moet natuurlijk niks. ;) 

Waarom het niet teruggedraaid is. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het is een hele fijne update die goed ontvangen is. Het is echter nog niet helemaal duidelijk hoe dit veroorzaakt wordt, er wordt wel gewerkt aaan een oplossing. 

Ook ik kom helaas ineens m’n modem niet meer in. Waar kan ik de host file aanpassen op een Mac?

Reputatie 7

Wat voor een melding krijg je dan?

Deze. Maar ook wel eens iets met een dns-melding gehad. Meerdere browsers geprobeerd, incognito, bekabeld en niet. Heb de Box 12 btw  

 

Reputatie 7

Heb jij een andere DNS server ingesteld op de V12 of op jouw computers?

Zo ja, dan is dat de oorzaak.

Je kunt dit inderdaad verhelpen door mijnmodem.kpn in de hosts file op te nemen.

Als het goed is staat die in de directory /etc. Dat is bij linux in ieder geval wel zo en aangezien MacOS feitelijk ook Linux is ga ik er vanuit dat ook daar de hosts file in de.directory /etc staat.

Ja die had ik inderdaad aangepast. Het aanpassen van de hosts file is ook gelukt. Nu kijken of ik de oorspronkelijke dns aan de huidige toevoegen. En anders weer als enige invoeren.

Heb jij een andere DNS server ingesteld op de V12 of op jouw computers?

Zo ja, dan is dat de oorzaak.

Je kunt dit inderdaad verhelpen door mijnmodem.kpn in de hosts file op te nemen.

Als het goed is staat die in de directory /etc. Dat is bij linux in ieder geval wel zo en aangezien MacOS feitelijk ook Linux is ga ik er vanuit dat ook daar de hosts file in de.directory /etc staat.

^ dit, ik had mijn telefoon op google DNS ingesteld en daardoor deed hij het niet.

Ik meen mij te herinneren dat bij dns querries eerst altijd in het lokale network wordt geprobeerd te resolven, of ik heb het fout of er gaat iets fout.

Reputatie 7

Heb jij een andere DNS server ingesteld op de V12 of op jouw computers?

Zo ja, dan is dat de oorzaak.

Je kunt dit inderdaad verhelpen door mijnmodem.kpn in de hosts file op te nemen.

Als het goed is staat die in de directory /etc. Dat is bij linux in ieder geval wel zo en aangezien MacOS feitelijk ook Linux is ga ik er vanuit dat ook daar de hosts file in de.directory /etc staat.

^ dit, ik had mijn telefoon op google DNS ingesteld en daardoor deed hij het niet.

Ik meen mij te herinneren dat bij dns querries eerst altijd in het lokale network wordt geprobeerd te resolven, of ik heb het fout of er gaat iets fout.

Op het apparaat zelf heb je een DNS cache waar IP adressen van domeinen tijdelijk in worden opgeslagen. Als eerste wordt het domein in de DNS cache opgezocht. Als daar het domein niet in gevonden wordt dan wordt er een DNS request naar de DNS server gestuurd en dat is op die telefoon in jouw geval dus de DNS van Google.

Je kunt in CMD prompt de opdracht ‘ipconfig/flushdns’ geven. Dit werkte voor mij.

Reputatie 1
Badge

Heel vreemd, vanmorgen kon ik gewoon inloggen in mijn modem met IP adres, en nu niet meer en wordt doorverwezen naar mijnmodem.kpn??

Het is dus nog steeds niet opgelost. Is het mogelijk dat KPN nu eens met een oplossing komt, zodat iedereen hiermee geholpen is!

Of wil exact aangeven WAT > WAAR ingevuld moet worden!

Dank u,

Reputatie 6
Badge +8

Het blijft sukkelen.

Reputatie 7
Badge +20

We zijn hier van op de hoogte. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen. Hopelijk is het snel opgelost. 

Reputatie 1

Hier ook geen enkele manier werkt,

alle browsers geprobeerd, geen enkele toegang tot 192.168.2.254

Ik moet een aangesloten lanbox configureren, maar omdat ik niet in de modem kan? helaas

Is er nou geen eenvoudige manier om toegang te krijgen?

 

Reputatie 1
Badge

Heb uiteindelijk een monteur van KPN aangevraagd en heeft een ander modem geplaatst die zowel 2.4 als 5 Ghz band heeft. Tevens een super wifi geïnstalleerd en nu is het goed. Blij dat ik van de Expedia V10a box af ben.

Reputatie 1

KPN leest hier mee, dus hoop dat ze dit even pro-actief oppakken ?

is toch te gek dat dat bij zo’n leverancier alles zo stroperig gaat.

incasseren  van het abonnement dat gaat vlot en soepel.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@JanvonFlotow, wat gek dat het naar het ip adres niet werkt. Die werkt eigenlijk altijd wel. mijnmodem.kpn. Werkt die wel of ook niet? Ik verwacht eigenlijk van niet omdat het hier meestal mis gaat als het misgaat. Dus tussen met de koppeling naar het ip adres. 

En wat zie je precies? Pagina niet beschikbaar?

Reputatie 1
Badge

Klopt,  niet beschikbaar. 

Reageer