Beantwoord

Inloggen op modem onmogelijk en KPN helpt niet

  • 4 October 2019
  • 5 reacties
  • 368 keer bekeken

Vorige week heb ik meer dan een half uur telefonisch in de wacht gestaan bij KPN, de medewerker die ik aan de lijn had leek geen verstand van zaken te hebben.

Mijn vraag was tweeledig
  • ik wil inloggen op mijn experiabox v10 via het ipadres, maar krijg geen toegang, en ook de medewerker kon mij hier niet bij helpen. Hij kwam er via username 'admin' en leeg paswoord, of het paswoord achterop de modem ook niet in.
  • mijn wifi is traag/valt weg
Na een half uur stuntelen en telkens het opnieuw runnen van 'een servicetool' had ik er genoeg van en gaf ik aan dat ik nou graag doorverbonden wilde worden met iemand die me toegang tot m'n eigen modem kon verschaffen (zou geen rocket science moeten zijn toch...?) zodat ik weer kon zien welke devices zijn ingelogd. De medewerker gaf aan een terugbelafspraak voor diezelfde avond tussen 7 en 8 te maken.

Ik ben echter nooit meer gebeld.

Vandaag heb ik dus weer opnieuw kunnen bellen, en wederom is de wachttijd meer dan 15 minuten. Ik krijg vervolgens iemand aan de lijn, en helaas is dat iemand die 'er net werkt' en dus eigenlijk ook niks weet. Na weer 10 minuten in de wacht te staan, komt ze terug met 'ja u had een email moeten hoe u de wifi problemen eerst zelf kon analyseren'... een mail die dus nooit gestuurd is. En ook werd er weer geen antwoord gegeven op hoe ik in vredesnaam die experiabox op kom... Dus ik gaf aan dat ik hier erg ongelukkig van werd. Waarna ik weer prompt in de wacht werd gezet zodat de nieuwe medewerker 'ruggespraak kon hebben met een collega'.

Zucht. Ik snap dat nieuwe mensen ingewerkt moeten worden, maar dit lijkt me -zeer- onwenselijk bij iemand die al meermaals heeft gebeld en waarbij jullie reeds de ball hebben gedropped qua service. Ik betaal maandelijks meer dan 80 euro voor KPN compleet! Kom op zeg... Kan iemand me hier nu eindelijk alsjeblieft bij helpen? Zo ingewikkeld zou dit toch niet moeten zijn?

Dit is niet de service die ik van jullie gewend ben.

Dank!
icon

Beste antwoord door Gilraen 4 October 2019, 14:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heeft u eerder wel ooit een keer in kunnen loggen op de Experiabox? Of heeft de monteur die box geïnstalleerd? Want dan heeft de monteur een wachtwoord ingesteld. Dat moet namelijk als je de eerste keer inlogd.

Hoe dan ook: als u het wachtwoord niet weet, dan zult u de box moeten resetten. KPN weet het wachtwoord ook niet. Zij kunnen je helemaal niet helpen hiermee. Resetten is de enige optie als je het wachtwoord niet hebt.
Hoi Nick,

Dank je voor je reactie, maar ze konden me ook de eerste 2 keer niet helpen met resetten.... dat was het eerste wat ik heb gevraagd. Zodat ik weer gewoon kon inloggen met admin als username & leeg veld bij het wachtwoord.

Maar inmiddels heb ik weer gebeld en wel iemand gekregen die wist hoe resetten werkte, dus deze vraag kan dicht. Driemaal scheepsrecht en 2,5 uur verder had ik wel de juiste persoon te pakken. Russisch roulette bij KPN ;)

Groeten!
en deze vraag kan dicht.
inloggen door 192.168.2.254
gebruik kpn en kpn of hoofdletters KPN en KPN
of voor de 1e keer velden leeg laten en inloggen

of gebruik deze optie als het helemaal niet wil :
https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-reset-ik-de-kpn-experia-box-modem-97446
Goedendag,

Dank u voor de reactie, maar ook dat hadden we al geprobeerd en mocht niet baten, maar zoals aangegeven is het inmiddels de derde mederwerker wel gelukt, dus dit topic kan dicht. Er zijn geen follow-up reacties meer nodig.

Groet
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Gilraen, welkom op het forum! Goed om te horen dat het uiteindelijk gelukt is om de Experia Box te resetten en daarna in te loggen. Jammer dat het niet gelijk bij het eerste contact goed ging. Ik heb je reactie als antwoord gemarkeerd om aan te geven dat het topic afgerond is 🙂

Reageer