Inloggen playstation netwerk PC

• 22 mei 2015
  • 6 reacties
  • 430 keer bekeken

Beste forumleden,

Sinds gisteren lopen we tegen een vreemd probleem aan.

Plotseling kunnen we niet meer online met de Playstation, aanmelden geeft een foutcode.. Contact opgenomen met de Playstation helpdesk, nieuwe instellingen doorgekregen echter zonder resultaat...

Na een tweede contact werd aanbevolen om KPN te bellen. Mij werd door hun verteld dat randapparatuur niet binnen hun ondersteuning valt maar dat ik kon proberen de poorten open te zetten. Hoewel we altijd probleemloos online konden hebben we dit ook gedaan maar evengoed ook geen resultaat.

Maar nu komt het, als ik via de pc naar de inlogpagina van Playstation Netwerk ga krijg ik geen verbinding, zelfs het inlogscherm krijg ik niet. De pagina blijft leeg en krijgt een time out. Via 4G of via een proxy lukt het wel om het inlogsscherm te bereiken. Heel vreemd... De app op de telefoon werkt ineens ook niet meer via de wifi verbinding.

En nu komt mijn vraag.

Zou het een firewall issue in mijn Thomson TG 789VN router kunnen zijn en wordt dat dan door een proxy opgeheven, of zou het een blok op het ip adres kunnen zijn?

Wordt bij Sony naar KPN gestuurd en van KPN naar Sony maar misschien is er hier iemand die me er een antwoord op kan geven?

Is er een mogelijkheid om te testen of het ligt aan de firewall, aan de router zelf of aan het ip-adres of weet iemand anders een mogelijke oplossing?

Bedankt alvast!

6 reacties

Reputatie 7
Hoi Linda2015, welkom op het forum.

Er zijn al heel veel berichten geweest van Playstations in combinatie met de TG789vn.

Die TG789vn is ook al sterk verouderd en moet eigenlijk met pensioen gestuurd worden.

Bel klantenservice en verzoek om vervanging van jouw TG789vn.

Je hebt dan waarschijnlijk binnen 2 dagen een nieuwe Experia Box.

Als je daar dan de UPnP IGD functie op aan zet, dan zou je direct NAT type 2 (moderate) moeten hebben en online moeten kunnen gamen.

Dankjewel voor je reaktie,

het probleem beperkt zich echter niet alleen tot de console, die heeft gewoon een NAT2 verbinding.

Het feit dat er naast op de Playstation ook op PC of telefoon via het eigen netwerk geen verbinding met de inlogpagina van PSN te maken is maakt het vreemd. Nog voor het daadwerkelijke inloggen stopt de pagina ermee. Dat staat los van de NAT van de console heb ik begrepen. 

Ik heb er ook geen moeite mee om de thomson te laten vervangen, echter ben ik bang dat de nieuwe router hetzelfde probleem zal gaan geven als uiteindelijk blijkt dat het wel aan het ip-adres ligt. 

Het is me ook niet bekend of bij vervanging router het jaarcontract opnieuw ingaat?

We dachten misschien uitsluitsel te krijgen door hier de vraag te posten en misschien iemand te treffen die tegen hetzelfde probleem aan is gelopen.

Reputatie 7
Nog meer redenen om die bejaarde TG789vn met pensioen te sturen, daar is hij wel aan toe.

De Experia Box heeft zelfs geen 802.11n wifi en dat kan eigenlijk echt niet meer anno 2015.

Van omuil zal je geen spijt krijgen.

Het zal niet aan het IP adres liggen, ik zou niet weten waarom Playstation een IP adres zou blokkeren.

Eerder denk ik dan aan een probleem met de DNS servers of de DNS cache op de Experia Box.

In het laatste geval zou een reboot van de Experia Box het probleem meten verhelpen.

Nee ik zou ook niet weten waarom playstation dat zou doen hoor. Enkel vreemd dat ik ook niet

eens meer op hun website kom.

Router hebben we reeds 5 minuten van de stroom afgehad, mocht je dat bedoelen, echter zonder resultaat.

Reputatie 7
Bel klantenservice en laat de bejaarde Experia Box vervangen.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Linda,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat je deze problemen ervaart in combinatie met je TG789! Het lijkt mij zoals wjb ook aangaf het verstandigst om deze in de eerste plaats om te ruilen voor een recenter model Experiabox. Je kunt hiervoor inderdaad de klantenservice bellen, maar je kunt mij ook je postcode, huisnummer, de naam van de contractant, en je 06 nummer sturen in een privébericht. Ik help je dan verder!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer