Vraag

Inloggen spotnet via kpn server news.kpn.nl?

  • 21 December 2020
  • 16 reacties
  • 1923 keer bekeken

Sedert een aantal dagen werkt spotnet ineens niet meer. Heb en kpn internet verbinding maar krijg steeds als antwoord dat de server niet reageert (foutmelding 931). Is het netwerk van news.kpn.nl soms overbelast of heeft dit een andere oorzaak? Ben betalende klant van kpn. 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Rene Gode, welkom op het forum.

Je kan via elke KPN verbinding inloggen met news.kpn.nl en poort 119. Zover ik weet is er geen sprake van storing/overbelasting. Werkt het inmiddels al weer? 

Hallo Hanna,

 

Heb dit geprobeerd maar het werkt niet. Krijg steeds eenzelfde foutcode dat de Server niet reageert. Heb toch echt een KPN verbinding. Spotnet werkte tot voor een week geleden prima. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Rene Gode, dat is apart.

Zou je voor mij eens een screenshot kunnen plaatsen?

Hallo Hanna,

 

Als ik via spotnet probeer de kpn news server te bereiken geeft deze de volgend foutcode:

 

Header server connectie fout.

Header server: The connection attemt timed out, or the connected host has failled to respont (931).

Dit terwijl ik een kpn verbinding heb en tot vorige week spotnet gewoon werkte. Ik heb niets eraan veranderd en ook geen nieuw programma of apps geladen. Heb pc met vaste internetverbinding.

Heb ook al geprobeerd met het opnieuw opstarten van mijn experia box. Kabels/stekkers eruit en opnieuw erin. Maar niets helpt.  Ook spotnet verwijdert en er opnieuw op geinstalleerd. Ook dat helpt niet. Tevens ook spotnet versie 2.0 geprobeerd krijg hierbij eenzelfde foutcode. Denk dat het ergens ligt aan de verbinding van mijn experiabox met kpn. Experiabox is ongeveer 1,5 jaar door een nieuwe vervangen omdat oude kapot was gegaan. Ben al jaren kpn gebruiker dus ook niet recent van provider gewisseld. Wellicht weet kpn een oplossing. Weet wel dat mijn buurman in oktober problemen heeft gehad met zijn kpn verbinding en er is daar een monteur geweest een heeft een nieuwe experiabox geplaatst, maar dit kan toch geen problemen bij mij veroorzaken lijkt mij!!

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Rene Gode,

Sorry dat jij wat langer op antwoord moet wachten. Het lijkt erop dat jij alles goed hebt ingesteld. Je gebruikt niet toevallig een VPN?

Ik heb dit topic kunnen vinden met een vergelijkbare vraag: 

Misschien dat daar nog iets nuttig in staat. 

Ook ik heb sinds 3 dagen het probleem dat ik de melding krijg: header server connectie fout. Onjuiste gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik heb niets veranderd aan gebruikersnaam of wachtwoord.

Spotnet heb ik tot 3 x toe opnieuw gedownload en geïnstalleerd.

Wat kan ik doen?

Ook ik heb sinds 3 dagen het probleem dat ik de melding krijg: header server connectie fout. Onjuiste gebruikersnaam en wachtwoord.

Wat kan ik doen?

In spotnet:

bewerken → provider → kies “KPN v2”.
laat loginnaam en wachtwoord leeg

Dank voor de tip. Het werkt weer als vanouds.

Reputatie 2
Badge

Ik heb hetzelfde probleem nu ook al 5 dagen via server 563 en SSL. 119 zonder SSL werkt  wel. 

De vraag is: komt dit ooit nog goed?  

Hallo,

Wat zijn de gegevens van Kpn om in te loggen in spotnet 2.0

Alles geprobeerd maar krijg niet alles recent binnen en voorheen wel.

Of adviseren jullie een andere versie van spotnet?

Graag jullie reactie

Reputatie 7
Badge +24

@beeki de gegevens staan hier toch in dit topic? Hanna heeft ze genoemd.

Kan ze niet vinden @Nick83 bij hanna.

Heb net de nieuwe versie gedownload 2.0 via spot-net.tk 

Weet via bewerken 

Maar dan kpnv1 of kpnv2 of anders

En daarna welke server en poort.

Ww leeg dat weet ik 

Reputatie 7
Badge +24

Kan ze niet vinden @Nick83 bij hanna.

Hanna schrijft:

Je kan via elke KPN verbinding inloggen met news.kpn.nl en poort 119. 

 

Dank je wel @Nick83 en @Hanna_ dit heb ik al geprobeerd.

Misschien ligt het aan welke versie je van spotnet hebt, welke hebben jullie.

Hoeveel verbinding?

Moet je upload en download aanvinken.

Dan hoop ik een stuk verder te komen, alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik nu Spotweb. Maar toen ik nog Spotnet gebruikte, toen had ik 1.9.

Beste @Nick83 en @Hanna_ dank jullie wel voor de hulp.

Het is nu wel gelukt.

Alles van spotnet van mijn computer afgehaald en de versie 1.9 geïnstalleerd.

Daar zag ik gelijk KPN staan en vulde automatisch alle gegevens aan.

Kan er nu van genieten en raar dat KPN dat niet weet.

Gelukkig is er deze forum.

Reageer