Beantwoord

INNR Bridge en Experiabox v10

  • 3 August 2020
  • 9 reacties
  • 162 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Klopt deze informatie mij medegedeeld door de INNR servicedesk?

“Dan is het probleem in dit geval de router. Het probleem met die Experiabox is dat die de time-update via Internet die de bridge nodig heeft om de opstart door te zetten niet doorgeeft. Zonder de juiste ‘time stamp’ accepteert de server die bridge niet, dus dan krijg je dat rode LEDje.

Oplossing is om de bridge eerst aan een andere router te hangen, b.v. die van de buren (als die tenminste geen KPN/Tele2 Experiabox hebben), daar die time stamp te updaten, even wachten tot de bridge een gehele FW update heeft gedaan, en dan weer aan te sluiten op de Experiabox.”

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 August 2020, 14:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

KPN blijkt nagenoeg onbereikbaar voor vragen van KPN-Compleet klanten. Zelfs tamelijk eenvoudige vragen blijven onbeantwoord. Men heeft het vast te druk met het verhogen van de winstuitkering van haar leden van de Raad van bestuur en de dividenduitkering aan haar aandeelhouders.

Terug naar mijn vraag... Hoe kan het dat de Experia Box v10 firmware updates van bepaalde producten blijkt te beletten en dat mij wordt geadviseerd om dit product ‘eerst aan een andere router te hangen’? Dit kan toch niet waar zijn? Moet ik voor elk probleempje voortaan naar de buren, KPN?   

 

Waarom word ik opnieuw als een ‘nieuwkomer’ aangemerkt? Ik ben al ruim 40 jaar klant van KPN en haar rechtsvoorgangers. Een Platinum lidmaatschapskaart zit er niet in, evenals een antwoord op mijn vraag.    

De dienstverlening van KPN is werkelijk abominabel. Slechts wat betreft automatische incasso excelleert KPN. Ze weten al jaren dat ik niet of nauwelijks gebruik maak van bepaalde diensten, doch elke maand incasseren ze het volle bedrag. En als ik een vraag heb, laten ze mij urenlang naar een bandje luisteren. 

Waarom zegt men mij steeds dat ik teruggebeld zal worden en doet men dat vervolgens niet? Baal ervan.

  

Kijk nu eens. Blijk van 'nieuwkomer’ plots te zijn geupgraded tot ‘deelnemer’. Nu nog een serieus antwoord op mijn vraag. 

Och ja, was ik nog vergeten. Als je een vraag stelt aan een medewerker van KPN of in een forum van KPN plaatst, staan er vast allerlei privacy-overwegingen (de AVG zoals altijd) in de weg om daarop een fatsoenlijk antwoord te geven. Dus KPN weet echt alles van ons allen, maar terugbellen zit er niet in. Mocht er een probleem zijn, klopt de AIVD wel aan de deur!  

De dienstverlening van KPN is werkelijk abominabel. Slechts wat betreft automatische incasso excelleert KPN. Ze weten al jaren dat ik niet of nauwelijks gebruik maak van bepaalde diensten, doch elke maand incasseren ze het volle bedrag. En als ik een vraag heb, laten ze mij urenlang naar een bandje luisteren. 

Geweldig! 6 reacties tot nu toe!! Alle zes van mijzelf!!!

Hoi @AJ2 . Welkom op het forum.

Allereerst mijn excuses dat mijn reactie zo lang op zich laat wachten. We hebben het de afgelopen tijd erg druk op het forum vandaar dat de reactietijd nogal is opgelopen.

Zo te lezen heb jij hier zelf ook theorieën over maar die wil ik graag ontkrachten. Ik begrijp uiteraard dat je niet vrolijk wordt van het lange wachten. Normaliter had er vast al wel een van onze vaste forumleden gereageerd maar het is vakantietijd (en bloedheet) dus daar is ook wat minder activiteit. Ik wil je laten weten dat we graag meedenken en als het ook maar enigszins mogelijk is proberen we een oplossing voor onze klanten te vinden.

Wat je vraag betreft: Ik moest even googlen wat je precies bedoelde. Zo te lezen gaat het om een domotica apparaat waarmee je lampen bedient? Ik herken het verhaal over time stamps helemaal niet.  Ik vind er ook niks over terug op ons forum.  Slechts een (engels) topic waarvan de topic starter nooit meer is teruggekomen. Mijn collega @Erik_  verwijst hierin naar de setup: https://www.innr.com/nl/support/setting-up-your-smart-innr-system/

(deze heb jij al doorlopen, neem ik aan?)

 

Doorgaans blokkeren onze experiaboxen niks en functioneren ze als standaard routers. Ik vrees dat ik meer aanknopingspunten nodig heb, om hier werk van te kunnen maken. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.