Vraag

Instabiel internet Lenovo Laptop

  • 1 February 2020
  • 13 reacties
  • 442 keer bekeken

De laatste maanden valt onze internet verbinding steeds weg, enkel op onze laptop.

In eerste instantie het probleem bij de laptop gezocht, maar deze is in orde. Via twee andere netwerken de problemen niet ondervonden.

 

De wifi verbinding blijft in stand, maar de internet verbinding valt te pas en onpas weg. Invullen van online formulieren is hierdoor een werkelijk drama geworden. Mijn vrouw zit haar scriptie te schijven en moet alle informatie maar via haar Iphone opzoeken. Geen werkelijke situatie.

 

Al meerdere keren de KPN tools uitgevoerd, maar dit levert niet de benodigde oplossing op.

 

We hebben thuis een Experia V8 met gisteren aangesloten 4G modem. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

We hebben thuis een Experia V8 met gisteren aangesloten 4G modem.

Dit zal je moeten toelichten. Wat is merk van 4G modem ?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/4g-modem-buitengebied.htm
 

Problemen waren er al voor toevoeging van het 4G modem en zijn gebleven na toevoeging.

Een Sagemcom 4G modem dus blijkbaar. Maar die werkt niet samen met een ExperiaBox V8.

Je zult moeten wachten totdat KPN je voorziet van een ExperiaBox V10.

Pas dan zal het geheel kunnen werken, nu doet de Sagemcom niks.

Had ook verwacht dat deze gelijk meegeleverd zou zijn. Mede omdat ook in de gebruikshandleiding vermeld staat Expedia Box v10.


Ook geen idee of deze nu daadwerkelijk wel/niet nog na wordt gestuurd. Allemaal vrij onduidelijk. Zal maandag in de telefoon klimmen. 

Iemand van KPN Webcare kan je ook wel hier op dit forum verder helpen, het lijkt eenvoudig uit te zoeken waarom je de V10 nog niet hebt. Vul daartoe alvast de relevante gegevens in je https://forum.kpn.com/settings/profile in, dan kan een KPN medewerker je wel een antwoord geven en het regelen, misschien al eerder dan a.s. maandag.

Profiel had ik al aangevuld.

ben benieuwd of er voor de maandag reactie zal.

 

dank voor uw tijd!

Reputatie 7
Badge +25

Hi @KeLaazzz. Apart dat je alleen problemen ervaart op de laptop. Zou wel fijn zijn als SIB dit oplost natuurlijk. Ook ik zou verwachten dat je de benodigde apparatuur in één keer zou ontvangen. Ik heb gelijk het verzoek gedaan om een V10 te sturen. Daar krijg je een sms over. De order zelf wordt morgen opgeleverd overigens. Die Sagemcom kan je wel weer afkoppelen aangezien het niet werkt met een V8, en het feit dat order niet is afgerond. Ik hoor graag of het uiteindelijk allemaal lukt!

Heey Paul,

 

bedankt voor je bericht en actie. Zal de Sagemcon weer afsluiten.


Wat bedoel je met SIB?

 

het is inderdaad vreemd, daarom verdachten we eerst de laptop, maar deze is in orde. Hebben via twee andere netwerken geprobeerd en toen hadden we de problemen niet.

 

moet ook wel toegeven dat onze ‘tv kastje’ zich de laatste weken ook regelmatig vanuit niets zichzelf herstart. 
 

Wachten nieuwe Expedia box af en gaan dan verder zien. Zal je op de hoogte houden.

 

 

nogmaals dank

groetn

Klaas

Reputatie 7
Badge +25

Sorry, ik deed de aanname dat je het wist. SIB = Sneller Internet Buitengebied.

Ik zie dat de bestelling inmiddels gereed is. Dat betekent dat zodra je de V10 thuis hebt, je de boel kan aansluiten, en dat het ook gelijk moet werken. Dus nu is het alleen nog afwachten op 't modem. Excuses voor de vertraging!

 

Edit: ik krijg nu net de melding dat het modem is verstuurd, en dat ‘ie morgenmiddag wordt geleverd. Als het goed is krijg je dus een sms met de details.

Reputatie 7
Badge +25

Is het inmiddels ontvangen en aangesloten @KeLaazzz? Ik hoop het wel!

Inmiddels alles ontvangen, aangesloten, getweaked en uitgeprobeerd.

 

op de werkplek blijkt de verbinding toch aardig zwakker te zijn dan rest van ons huis. Maar verbinding blijft nu wel stabieler gelukkig!

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Inmiddels alles ontvangen, aangesloten, getweaked en uitgeprobeerd.

op de werkplek blijkt de verbinding toch aardig zwakker te zijn dan rest van ons huis. Maar verbinding blijft nu wel stabieler gelukkig!

Dus wel vooruitgang, maar niet helemaal top. Stabiliteit is natuurlijk wel belangrijk. Hoeveel haal je met een speedtest?

Goedemorgen Paul,

 

Er is zeker verbetering. 

Heb zojuist twee keer speedtest uitgevoerd, zal de links met de resultaten toevoegen. 

De eerste is vanuit de woonkamer (kleine 3 meter vanaf experiabox), de tweede meeting vanaf werkplek, deze is zo'n 8 a 9 meter verderop.  Hebben al wel gemerkt wanneer laptop dichterbij een raam zetten de snelheid wel iets verhoogt. 

 

woonkamer

werkplek

 

Nog bedankt voor het opsturen/regelen van de v10 ;)..

Samen met 4G modem wel al een enorme verbetering.