Beantwoord

Instabiel netwerk / verbinding valt steeds weg

Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Sinds het 'gerommel' aan de NT/kabel is er geen enkele keer uitval meer geweest. De dagen daarvoor zijn er elke dag 10-20 verbrekingen te zien. De monteur staat daarom nog even on hold, ik wacht op reactie van @kpn_user_123 hoe hij de verbinding nu ervaart.

@VincentvanDrie7: Goed om te horen dat er vorderingen zijn in het onderzoek! Jammer dat het zo'n complexe situatie is. Ik hoop dat het snel helemaal is opgelost.
Reputatie 2
Badge
@Joran ... Dank. Heeft dik 6 weken geduurd, maar er is zeker beweging.
Het leek bij mij ook initieel om de NT te gaan en vervanging van de NT was in de interval van het probleem lager maar zeker niet mee weg.
Alleen jammer dat het zo lang bij KPN moet duren en keer op keer onterecht deze case gesloten wordt.
Hoop ook echt dat KPN dit fixed want simpel thuiswerken is niet eens meer mogelijk.
Reputatie 2
Badge
Update : wederom monteur geweest. Issue zit daadwerkelijk in de v-lan voor internet. Achterliggende hardware moet vervangen worden. Onduidelijk wanneer dit gaat gebeuren.... We wachten maar weer af....
Mijn Uptime is voor het eerst goed! Echter is zover gekomen door enkel de NT aan te raken, dus hoop niet dat deze even makkelijk weer in storing gaat. Daarnaast lijkt hij een bottleneck in snelheid te zijn, zie pingplotter. Of heb ik dat mis?

En een wat langere pingplot, veel variatie...

Reputatie 2
Badge
@kpn_user_123

ja die plot ziet er niet goed uit, ookal blijf je online. Mijn plots zien er identiek uit en dit was voor KPN redenen om de VLAN van internet uit te lezen. En die is niet goed in mijn geval.
Het kan zomaar zijn dat je "dubbel pech" hebt, dus NTU issues en Vlan issues.

Dus laat even een monteur goed "je zaakie" beoordelen en dan vooral de NTU. Want dat is toch wel de basis om dingen te kunnen uitsluiten.

Tot op heden op dat punt niet veel meer vernomen., Dit terwijl er binnen 48 uur contact met mij opgenomen zou worden.
Uptime nog steeds goed en zojuist is NT vervangen. Plot ziet er veel beter uit! Bedankt RobinFlikkema, Joran en Jasper. VincentvanDrie7 hoop dat het gauw in orde komt voor je.

Reputatie 7
Badge +29
kpn_user_123 schreef:

Uptime nog steeds goed en zojuist is NT vervangen. Plot ziet er veel beter uit! Bedankt RobinFlikkema, Joran en Jasper. VincentvanDrie7 hoop dat het gauw in orde komt voor je.

Dat ziet er zeker al goed uit. Mocht je toch nog weer problemen ervaren de komende dagen dan horen wij het natuurlijk graag!

Robin
Reputatie 2
Badge
Dat is een plot om door een ringetje te halen! , dat wil ik ook!
Helaas werkt KPN niet mee. 5 dagen verder en nog geen boe of ba van KPN.
Uitval is nu nog vaker dan voorheen. Vind het gewoon schandalig wat er gebeurd.
Prima dat het ern complex probleem is, maar 8 weken en 9 monteurs is te zot voor woorden.
Al,e monteurs concluderen dat er issues zijn op het netwerk vanKPN , tonen dit ook aan. Maar vervolgens blijven vervolg acties uit.
Intern blijken de tickets gewoon gesloten te zijn zonder vervolg. Of onbehandeld ivm incompleet.
Dit niet een of twee keer... Maar nu al tientallen keren.
Keer op keer word ik ook niet terug gebeld.

Lachwekkend gewoon dit. Status nu is dat de ticket heropend is en geëscaleerd. In de regel zou ik binnen 48 uur wat horen, we zijn nu dik 72 uur verder. U raad het al .. Niets vernomen.

Zwaar onprofessioneel en weinig klantgericht..... Ik kan niets concluderen.
Wellicht dat deze post nu wel eens KPN wakker schud, want schuilen achter protocollen heft nu wel lang genoeg geduurd.
Reputatie 7
Badge +21
Wat een onfortuinlijke gang van zaken VincentvanDrie7! Stuur een reactie op m'n privébericht en ik kijk wat ik op dit moment voor je kan doen om het herstel te versnellen.
Reputatie 2
Badge
@Koen wilde nog wat toelichten hier en bevestigen dat ik je privebericht heb beantwoord.
De toelichting laat ik weg, want als ik dat typ wordt ik alleen maar bozer en bozer over de onprofesionele handelswijze van KPN, dit bespaar ik je.

ik waardeer je actie en hoop dat je eruit komt. Dossier moet onderhand megadik zijjn.

Ga er wel vanuit dat ik hoe dan ook wat van je hoor.. want helaas schort het daar binnen KPN ook flink aan ( toegegeven Webcare is een uitzondering op de regel, maar zijn niet bij machte.....).
Reputatie 2
Badge
aardig wat dagen verder.
De onfortuinelijkheden bleven aanhouden bij KPN.
Helaas is deze organisatie niet in staat intern fatsoenlijk te communiceren waarbij de klant de dupe is.
Pas nadat ik na meer dan 8 weken ellende dreigde de media op te zoeken (kinderachtig, maar waar) kwam het escalatieteam in werking. Dit nadat zij al in eerdere instantie het dossier gesloten hadden zonder opvolging.

Heel slordig en onnodig. Maar daarna ging het balletje wel rollen.
Wat was er aan de hand? Mijn klantid voor het netwerk was/is corrupt. Hierdoor is het lastig om de vaste IP adres goed te registreren in de servers van KPN. De zgn leverstraat bleek onterecht het klantid als succesvol geregistreerd te hebben afgemeld.

Het internet verkeer werd dus mogelijk op enkele servers van KPN daardoor verkeerd gestuurd of zelfs onderbroken. Dit was opgelost met het opnieuw aanmaken van een klantnummer/id voor het KPN netwerk
Heel omslachtig, maar dat lijkt de oplossing te zijn. De internetdiensten draaien nu stabiel ( andere waren al stabiel). Nu moet er nog een robbertje administratief gevochten worden, want 2 klant ID nummers en 2 betaalschema's... Hele onduidelijke factuur situatie nu.

Escalatieteam heeft dit deel nog in behandeling en ik hoop daar snel weer wat over te horen.

Een ding is wel duidelijk. Interne communicatie binnen KPN is echt een achilleshiel.....
Reputatie 7
Badge +21
Dag VincentvanDrie7, goed om te lezen dat je nu eindelijk zonder problemen toegang tot het internet hebt! Ook fijn dat het escalatieteam de regie in handen houdt om ook de factuursituatie recht te zetten. Laat je het ons weten als het escalatieteam contact heeft opgenomen en dit ook gecorrigeerd heeft?
Reputatie 2
Badge
Dat doe ik ook zekers
Reputatie 2
Badge
update. Het lijkt allemaal aan de betere hand. Maar toch in overleg met escalatiedesk een nieuwe experiabox toegezonden gekregen. Dit omdat er de afgelopen veel te veel gebeurd is en het er op lijkt dat de box een FW update gemist heeft. (uitrol IPv6)

Nieuwe box kwam niet probleemloos online. Duurde een half uur eer alles een beetje werkte.
De ITV kastjes waren direct van slag en haperde continu. Deze heb ik met een reset naar fabrieksinstelling weer op de rit gekregen. Alles lijkt nu stabiel te werken, echter de uitrol IPv6 werkt niet.
Geen man overboord want alles werkt stabiel en ik ben niet afhankelijk van IPv6.
Technisch lijkt alles nu in orde.

Nu het administratieve....
...was het eerst zo dat het lastig was uberhaupt iemand te spreken bij KPN, nu struikelen de afdelingen over elkaar heen om mij te spreken om de klacht te kunnen sluiten. Het is gewoon niet tof meer hoe slecht KPN intern en extern communiceert in dit soort gevallen.
Ik heb contact met escalatiedesk die hebben toegezegd het techniche en het administratieve te herstellen (heb bv nu ook 2 klantnummers als gevolg van de herstelactie, verschillende facturen en factuurcorrecties etc etc)
nu is er in de tussentijd ook een klachtencoordinator in de lucht geweest en nu een medewerker casemanagement team

heel erg leuk allemaal, maar 1: waar waren deze ten tijde van het aanhangig maken van de klachten? Deze hadden eerder in de lucht moeten komen en had heel veel ellende gescheeld
2: nu er verschillende interne partijen zich buigen over de administratieve afhandeling en compensatie ( er is veel schade geleden hier bij mij, aantoonbaar) is weer niets mogelijk omdat er verschillende trajecten ( intern) ingezet zijn.

Hoe is het toch mogelijk dat een tele-communicatie bedrijf zo slecht in communiceren is ?
En echt nergens maar dan ook nergens in het traject zit een leercurve zodat nog bij dezelfde klant fouten voorkomen worden.....

Ik wacht verdere actie van het casemangement en/of escalatiedesk wel af maar man o man ..... wat een onhandigheid bij KPN zeg......
Reputatie 2
Badge
zoals beloofd een update.
Gesproken met casemanagementteam, Het is nu naar teveredenheid opgelost.
KPN en ik zijn er uitgekomen. De puntjes op de i worden nu gezet.

Hopelijk eind goed, al goed

Reageer