Beantwoord

Instabiele Cisco Anyconnect VPN connectie

• 14 november 2018
  • 3 reacties
  • 292 keer bekeken

Sinds mei 2018 ben ik overgegaan van OnsBrabantNet naar KPN. Ook een aantal van mijn collega's zijn in fases overgegaan naar KPN. Wij werken geregeld vanuit thuis en het valt ons allemaal op dat de VPN (Cisco AnyConnect Secure Mobility Client Version 4.600362) regelmatig uitvalt op precies dezelfde moment. Dus als hij bij mij uitvalt dan gebeurt dit ook bij mijn collega's. Dit kan dus geen toeval meer zijn. Deze problemen hadden we niet toen we nog bij OnsBrabantNet, OnsNet etc. zaten.
Dit is erg vervelend als op dat moment in een WebEx meeting zit met een klant of intern.
Enig idee waar dit aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 november 2018, 15:31

Hallo Plato, Welkom op het forum. Waar het misgaat kan ik niet zomaar achterhalen, wel wijst uitval bij meerdere mensen op dezelfde tijd erop dat het wel een gezamenlijk probleem is. Of dit aan ons netwerk ligt kan ik niet uitzoeken, maar wil je aanraden om binnen je bedrijf de vraag te stellen bij de interne IT. Zij kunnen uitzoeken of dit aan het KPN netwerk ligt of dat het probleem ergens anders door ontstaat.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo Plato, Welkom op het forum. Waar het misgaat kan ik niet zomaar achterhalen, wel wijst uitval bij meerdere mensen op dezelfde tijd erop dat het wel een gezamenlijk probleem is. Of dit aan ons netwerk ligt kan ik niet uitzoeken, maar wil je aanraden om binnen je bedrijf de vraag te stellen bij de interne IT. Zij kunnen uitzoeken of dit aan het KPN netwerk ligt of dat het probleem ergens anders door ontstaat.
Reputatie 7
Dus als hij bij mij uitvalt dan gebeurt dit ook bij mijn collega's. Dit kan dus geen toeval meer zijn.
Hebben al jouw collega's dan ook een KPN aansluiting of zijn er ook die bijvoorbeeld een Ziggo aansluiting hebben?
Reputatie 7
Ik werk ook met Cisco AnyConnect en een VPN verbinding. Gewoon vanuit thuis, welke versienummer ik heb weet ik even niet, heb laptop vandaag op het werk laten liggen,...

Na inloggen haal ik op de server van het werk een stabiele snelheid van 40mbit/s.
Terwijl ik op mijn eigen KPN netwerk een stabiele snelheid behaal van 75mbit/s.

Heb geen enkele problemen. Misschien is het handig op de it afdeling van jou werk in te schakelen, lijkt mij dat het daar aan ligt.
hoe heb je de boel aangesloten, bedraad of via WiFi? Mijn ervaring is dat het via WiFi instabiel kan zijn, en niet altijd even lekker werkt ๐Ÿ™‚

Reageer