Vraag

Instabiele verbinding met Experia WiFi

  • 24 October 2019
  • 9 reacties
  • 268 keer bekeken

Joran, ik hielp een vriend in Wageningen - hij heeft 2x een bedrade Experia WiFi staan. Dat werkte goed sinds de oplevering door de KPN-monteur, eind 2018. Maar sinds enkele weken valt internet steeds weg op de iPad en iPhone. Alles uit/aan gezet, helpdesk gebeld (die heeft alles doorgemeten en alles zou goed zijn), op 1 Experia WiFi kunnen inloggen om het 2.4Ghz kanaal te wijzigen (en de naam, om onderscheid te kunnen zien), maar op de andere kom ik er niet in via 192.168.2.150 etc.

De vraag is nu: als beide Experia WiFi's hetzelfde probleem hebben, hoe kan het dan een probleem in de firmware zijn? Is die firmware enkele weken geleden (automatisch) geüpdatet? Je bent erg benieuwd wat het resultaat van een “test” is, maar hoe test je onregelmatige uitval? Ookla Speedtest geeft ca 50/20, WiFi test op m’n Android tablet laat een stabiele 2.4Ghz en 5Ghz zien (dat is de “draaggolf” lijkt mij, niet de daadwerkelijke internetverbinding), hoe nu verder, als zowel de iPadPro als de iPhone het soms gewoon ff niet doet? En uiteraard hebben we die ook herstart…

Mijn klantnummer is ***, ik zou het zeer op prijs stellen als je mij op het adres of telefoonnummer wat daar aan hangt zou willen antwoorden, zodat ik dit probleem voor de 80+ers in Wageningen kan oplossen.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt, afgesplitst van Experia Wifi elke dag resetten


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @A3aan, welkom! Het duurde even, maar hier dan de reactie van een moderator ;-). Als er een ander IP-adres aan de Experia Wifi hangt, dan kan je het beste even inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254. Vervolgens kan je dan daar zien welk IP-adres aan de Experia Wifi hangt en dat gebruiken om daarmee in te loggen. Wil je dat eens proberen? 

 

Okay Marcia, doe ik ASAP! Ik was vandaag in Wageningen, de situatie is al beter dan vorige week, maar het kunnen benaderen van beide Experia WiFi points is fijn, om ze een eigen naam te kunnen geven bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +30

Is het al gelukt? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden. 

Hallo Marcia! Ik ben weer eens in Wageningen en dit is (na reset en aanmaken nieuw wachtwoord) gelukt: “inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254.”

Maar “vervolgens kan je dan daar zien welk IP-adres aan de Experia Wifi hangt” zie ik NIET (wel een hele lijst met 192.168.2.x etc, maar ik zie dan niet welk IP-nr de WiFi points zijn) waardoor “en dat gebruiken om daarmee in te loggen” uiteraard ook niet lukt. Wat kost een monteur die het met verstand van zaken ff zou komen instellen?

Reputatie 5
Badge +6

@A3aan 

Onder op de Experia Wifi zit een sticker . Daar staat ook het “mac”adres op van het apparaat. Er staat mac: met een combinatie van cijfers en letters.

Als je dat adres opzoekt in de lijst met IP-nummers die je al in de Experiabox ( http://192.168.2.254 ) hebt gevonden, dan zou je ze moeten kunnen opsporen. Geef de apparaten daarna een eigen naam, dan zijn ze makkelijker vindbaar.

Okay ‘Slimmerik’, dat ga ik ASAP proberen, adhv het mac-adres. Ik heb diverse IP-nummers (op de gok) geprobeerd (uit de reeks 192.168.2.x die ik in de lijst zag), maar kreeg geen inlog scherm op m’n iPad. Ik zag wel dat ze twee ExperiaWiFi zenders op dezelfde kanalen stonden, zowel op 2,4 als 5GHz. Is dat gebruikelijk of kan ik ze beter op verschillende zetten? Alvast dank voor je advies!

Reputatie 5
Badge +6

Sinds de update naar versie 1.00.26v3 zijn de Wifi-instellingen van de aangesloten Experia Wifi's (EW) hetzelfde. Je kunt bij 2 of meer ook maar inloggen op 1 EW (the primary, de eerst aangeslotene). Als je het ip-adres van de andere ingeeft, gaat hij automatisch naar het ip-adres van de primary.

Ik heb de kanalen op automatisch staan. 2.4 en 5 Ghz krijgen verschillende kanalen toegewezen (check bijv. Wifiman), maar deze zijn op alle Ew’s wel hetzelfde.

Mijn instelling in de Ew ziet er als volgt uit:

 

Dankjewel ’Slimmerik’, dat verklaart veel. Vreemd dat je niet op elke EW apart kunt inloggen - dan kun je ze toch ook niet apart een naam geven? Of de primaire ff uitschakelen om af die andere te komen, is dat een oplossing? Heel gedoe… Ik kijk eerst of er nog klachten zijn, anders laat ik het voorlopig zo. En als er wél weer verbindings problemen komen, dan moet KPN maar eens een monteur sturen.

Reputatie 5
Badge +6

@A3aan

Je kunt ze in je Experiabox een bijnaam geven.