Beantwoord

Instabiele verbinding na upgrade

  • 31 July 2020
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik ben vorige week door KPN gratis geupgrade naar een snellere verbinding op koper. Ik woon naast de wijkkast en mijn koperverbinding met V10 haalt nu 209 Mb door VPlus VDSL (35b). Ik heb mijn internetsnelheid wel gewoon op 100Mb laten staan, is genoeg voor ons en ik wil niet naar Hussel.

Rondom de overstap lag alles eruit maar ook na deze “upgrade” is mijn verbinding veel minder stabiel. Hij valt af en toe weg en ook TV (zeker bij terugkijken of opnames) lijkt te stotteren. Als echt alles wegvalt gaat het rode service lampje branden op de modem.

Vorige week heb ik al gebeld en zou er een monteur komen, echter de volgende dag deed de verbinding het spontaan weer en heb ik deze afgezegd. Mijn oude 100Mb VDSL 17a heeft in jaren tijd nooit een storing laten zien en daarom vraag ik mij af of ik ook weer terug zou kunnen? Dan heb ik ook mijn stabiliteit weer terug hoop ik…..

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 8 August 2020, 20:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Martijn, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Gedaan

Digitenne? Verkeerde antwoord bij verkeerde vraag.

Reputatie 7
Badge +24

Ik haal hier inderdaad 2 topics door elkaar. Mijn excuses. 

Zojuist elkaar gesproken en een monteur ingepland voor de 17de. Laat het me nog even weten hoe het afloopt. 

Voor nu een fijne vakantie gewenst. 

Monteur is gisteren geweest. Bij mij thuis is ooit de ISRA verlegd naar boven ivm ISDN, hij heeft daar een ISRA-punt geplaatst maar het zou wellicht beter zijn om modem direct op aansluiting aan te sluiten maar dat is onhandig ivm plaats en stucwerk. Kijken dus of het nu beter gaat en anders terug naar VDSL want dan had ik ook 100Mb. VPLUS is kennelijk veel gevoeliger. Even afwachten dus……..

Reputatie 7
Badge +24

En, hoe bevalt alles tot nu toe?

Ik zie nog steeds wel redelijk wat CRC errors in het modem  maar verder lijkt de lijn wel stabieler en merk ik het verder niet. Nog geen rood lampje op het modem gehad. Kijk het dus nog even aan. Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan uiteraard.