Beantwoord

Instabiele wifi snelheid/verbinding glasvezel/V10A

  • 28 March 2019
  • 4 reacties
  • 458 keer bekeken

Wij hebben sinds kort een glasvezel aansluiting en een V10A modem (snelheid 200/200).
De verbinding valt heel vaak weg of de snelheid is zo laag dat er niks mee te doen is.
Een tijdje later is de snelheid weer 200 zoals het moet zijn.
De wifi tuner op de KPN site en de wijzigingen die dan aangebracht worden helpen niet.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
icon

Beste antwoord door Thomas8 29 March 2019, 22:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi, @WLos . Welkom op het forum!
Wat waardeloos dat je verbinding zo onbetrouwbaar is. Gebeurt dit ook met een bedrade verbinding? Of is het alleen via de wifi?
Met hoeveel apparaten zit je op de wifi? En zijn er ook wifi versterkers aangesloten?
Als de verbinding wegvalt raakt het apparaat dan helemaal de connectie kwijt? Of lijkt er wel verbinding maar vertraagt de snelheid enorm?
Alle info is welkom.
Wij hebben sinds kort een glasvezel aansluiting en een V10A modem (snelheid 200/200).
De verbinding valt heel vaak weg of de snelheid is zo laag dat er niks mee te doen is.
Een tijdje later is de snelheid weer 200 zoals het moet zijn.
De wifi tuner op de KPN site en de wijzigingen die dan aangebracht worden helpen niet.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?


Het V10 A modem heeft 2 verschillende wifi antennes. De 2.4Ghz en 5Ghz. Deze hebben dezelfde wifi naam en wachtwoord, je mobiele apparaten zijn constant aan het kijken naar het beste netwerk.

Op de 2.4GHz wifi is de maximale download snelheid 40Mbit. Op 5GHz is dit vele malen hoger. Het nadeel van deze hogere snelheid is dat het bereik van het 5GHz netwerk beperkt is.

Haal je bedraad wel de volle snelheid?
@WLos Een hoop info en een hoop vragen. We zitten voor je klaar om je verder te helpen! Laat maar weten.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je het hebt opgelost. Mocht dat niet zo zijn, of je hebt andere vragen, weet je mij te vinden!