Beantwoord

Instabiele wifi / thuisnetwerk

  • 2 February 2019
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Hallo, Sinds ik bij kpn zit, heb ik aldoor problemen met bestanden overzetten van de computer naar de laptop.
De verbinding word telkens onderbroken. Ook als ik teamviwer gebruik, word deze telkens onderbroken.
Om een film van mijn pc (bedraad) naar mijn laptop (wifi) te kunnen overzetten, kost het mij minimaal 10 pogingen omdat deze het niet red voor de onderbreking.
Dit probleem ligt volgens mij gewoon aan de expiriabox 10a. Dit, omdat ik hier bij ziggo en xs4all nooit last van heb gehad.

Wat kan ik hier aan doen, want ik erger me groen en geel aan het telkens wegvallen van de verbinding.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 February 2019, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 2
Badge
En als je de laptop bedraad aansluit heb je het probleem.dan ook?

zo niet probeer dit even:

link: wifi gegevens wijzigen

Klik even op geavanceerd en verzin een andere naam voor de 2.4ghz en probeer er dan even mee te verbinden.
Reputatie 7
Een V10A ... ja, dan kan je dergelijke problemen verwachten. Zolang de DHCP server van de V10A bagger is (en ik kan het niet anders maken, dat kreng is bagger) zal je dit probleem helaas houden. Laten we hopen dat KPN in staat is om het probleem heel snel te verhelpen.
Ik heb begrepen dat er momenteel een nieuwe firmware getest wordt.
En als je de laptop bedraad aansluit heb je het probleem.dan ook?

zo niet probeer dit even:

link: wifi gegevens wijzigenKlik even op geavanceerd en verzin een andere naam voor de 2.4ghz en probeer er dan even mee te verbinden.

Nee, met bedraad geen problemen.
Na de wijziging herkent het thuisnetwerk de laptop helemaal niet meer. --edit, na opnieuw opstarten wel weer--

Maar bedraad is voor mij geen optie, omdat er een laptop in de zomer in de schuur staat om films e.d. te kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Remko44, welkom! Ik verwacht eerlijk gezegd ook dat jij tegen de problemen van de V10A aanloopt. Er wordt heel hard gewerkt aan een oplossing voor de lopende problemen. Voorlopig kan je inderdaad het beste proberen om het bekabeld te regelen en sowieso nog eens de wifi tuner te doorlopen.

Verder geef je aan dat de laptop in de schuur staat, kan je de laptop niet mee naar binnen nemen om de film over te zetten en vervolgens mee terug naar de schuur om de films af te spelen. Ik begrijp dat je dat offline doet?
Ik kijk vaak de films offline, maar kijk voor de rest wel online tv/youtube ect. (Mencave 🙂 )
Reputatie 7
Badge +30
Haha wat tof! Dan snap ik het helemaal 😉. Hopelijk kunnen we snel de oplossing voor deze wifi problemen vinden en aanbieden!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu wel een beetje zat ben dat ik zo weinig kan dan voorheen.
Ik wil graag z.s.m. een oplossing voor dit hebben.
Hij vind bijna nooit de laptop meer, en zo valt er dus niet mee te werken.
Mijn vrouw werkt vanuit huis, en kan ook niet meer (moeilijk) bij bepaalde bestanden.
Ik krijg gewoon niet de service die ik verwacht, dus verwacht ik wel een oplossing voor dit probleem!
Reputatie 7
Badge +30
Snap ik heel goed. Goed dat je je weer meldt! We hebben gewerkt aan de V10A en die zou al beter moeten werken. Je kunt altijd proberen om deze eenmalig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik neem aan dat je vrouw niet in de mancave werkt 😉 en dus binnen in het huis zit? Heeft zij haar laptop dan bekabeld of draadloos aangesloten? Staan de bestanden waar jij het over hebt online? Moet ze die uploaden en zit daar het probleem?

Ik ben ook benieuwd of je de eerdergenoemde wifi tuner doorgelopen hebt en wat daar uitkwam.
Snap ik heel goed. Goed dat je je weer meldt! We hebben gewerkt aan de V10A en die zou al beter moeten werken. Je kunt altijd proberen om deze eenmalig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Ik heb de modem terug gezet, maar de versie blijft het zelfde. Dit is:
v5.00.20 build190 Maar de eerste test ging wel goed. Van de week maar weer even verder gaan......
Ik neem aan dat je vrouw niet in de mancave werkt 😉 en dus binnen in het huis zit?
Nee, gelukkig niet 😁. Ze zit gewoon binnen.
Heeft zij haar laptop dan bekabeld of draadloos aangesloten?
Bedraad.
Staan de bestanden waar jij het over hebt online? Moet ze die uploaden en zit daar het probleem?
Nee, deze staan (waarbij het fout gaat) niet online. Alles online gaat wel goed!

Ik zal van de week nog een reactie geven, ook als het goed blijft gaan!
Reputatie 7
Badge +30
Dat is inderdaad de versie die je moet hebben. Ik begrijp nog niet helemaal wat de offline bestanden te maken hebben met de Experiabox, misschien kan je dat nog iets toelichten? Als het internet werkt, weet ik niet helemaal wat nu het probleem precies is met de laptop van je vrouw!