Beantwoord

installatie niet afgerond glasvezel

  • 6 May 2021
  • 16 reacties
  • 736 keer bekeken

Vorige week is er een monteur geweest om kabels te trekken voor glasvezel, helaas bleek er in de centrale iets niet helemaal te werken, maar hij zou alles in orde maken zodat we alleen hoefden in te pluggen. We zouden hierover gebeld worden. Niets meer gehoord, uiteindelijk zelf maar gaan bellen afgelopen dinsdag, toen werd er verteld dat we pas 14  mei een monteur konden verwachten, eerder kon niet ivm drukte. Een monteur aangesproken op straat over de gang van zaken, hij vertelde dat we het NT kastje missen, dat had de monteur moeten installeren
Nog een keer bellen met KPN….toen werd er verteld dat ze niet eerder kunnen komen omdat het signaal pas op 14 mei ingaat. Vreemde en slechte communicatie met de klantenservice, als ik zelf niet had gebeld had ik waarschijnlijk nog steeds geen afspraak.

Kan iemand mij verder helpen? Ik krijg op dit moment steeds minder vertrouwen in het hele gebeuren. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 May 2021, 13:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

@Mieksweety Niet alle monteurs zijn hetzelfde. Personeel van of via  KPN Netwerk NL leggen de glasvezelkabels, waarna een  monteur van KPN NetwerkNL de glasvezelkabel in uw woning aansluit op een z.g. FTU  (Fiber Termination Unit), een passieve doos zonder stroomaansluiting.

De installatiemonteur van KPN de provider ( waar u een abonnement afsluit) sluit op die FTU een NT (Network Termination) aan, een omzetter van glasvezel naar ethernet. Hierna kunt u een router (bijv. Experiabox) aansluiten op de NT.

Dus met welke KPN heeft u gebeld en welke monteur heeft u buiten aangesproken ?

 

@HansaanZet De monteur die vorige week is geweest was van KPN, geen idee van welke afdeling, hij heeft kabels getrokken naar de tv en een computer. Liet het overkomen als appeltje-eitje om binnen een paar dagen aangesloten te zijn. Het hele van de kastje naar de muur sturen wat er nu gebeurd is wat me nu het meeste irriteert, geen idee wie wat nu in orde moet maken voor me. Er staat een nieuwe monteur gepland voor de 14de, maar de mail die ik daarvoor kreeg bevat dezelfde informatie als die van de vorige monteur.

 

@Mieksweety  Kunt u hier een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt (FTU) en wat daar wel of juist niet op is aangesloten ? Via het icoontje 3e van rechts kunt u een afbeelding invoegen.

 

Helaas lukt me dat op dit moment niet, wel heb ik afbeelding op internet gevonden van hoe het er bij ons uitziet...wat de monteur heeft gedaan is: kabel van tv en computer door muur getrokken, vervolgens een kabel in de router gedaan en de andere helft los  neergelegd, daar kwam ik achter toen ik wilde checken of de verbinding al was gelukt

 

@Mieksweety  OK duidelijk. Die monteur had dan waarschijnlijk het NT kastje of de patchkabel daarvoor niet bij zich . Vreemd dat hij dat niet aan u heeft gemeld.

Uiteindelijk moet het er zo uit gaan zien , waarbij vermeld dat u de aansluiting van FTU naar NT niet zelf mag doen, dit doet de installatiemonteur voor u.

 

U kunt hier wachten op een moderator van KPN die wellicht iets voor u kan betekenen m.b.t. de afspraak om pas op de 14e mei een monteur te sturen.  Echter is 8 dagen vanaf nu voor KPN begrippen al vlug. Als het signaal op de glasvezelaansluiting pas op 14 mei wordt geactiveerd heeft het weinig zin om eerder een installatiemonteur te sturen, vrees ik. 

@HansaanZet vandaar mijn verbazing wbt de hele aansluiting en de communicatie hier om heen.

Mocht er iemand van KPN meelezen, dan graag reactie hierop!

Hoi @Mieksweety . Welkom op het forum.

Ik wil hier graag meer van weten. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

@Erwin_ ik heb de gegevens aangevuld, ben benieuwd of je iets voor me kan betekenen 

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat er iets nog niet klaar was met de fysieke aanleg van glasvezel. Daarom heeft de monteur zijn werk niet kunnen afmaken.

Zo'n order wordt op dat moment herpland en die datum is dan ook automatisch de datum waarop het signaal geleverd gaat worden. Er zit weinig anders op dan 14-5 af te wachten. Ik ga er van uit dat de monteur dan een NT bij zich heeft om de klus af te maken. 

@Erwin_ er was blijkbaar iets niet helemaal in orde in de centrale beneden, maar dat zou binnen 1 a 2 dagen opgelost moeten zijn, het vreemde van het hele verhaal vind ik dat de monteur mij het idee gaf dat ik alleen nog maar de kabel hoefde in te pluggen en dat dan alles zou werken, ook vertelde hij mij dat ik gebeld zou worden als alles in orde was. Maar nu blijkt dat het belangrijkste onderdeel mist.

Ik heb zelf moeten bellen anders had ik waarschijnlijk 14 mei nog steeds geen afspraak staan, ook kreeg ik steeds een ander antwoord als ik belde, dat gaf weinig vertrouwen in het geheel, mijn buurman van 3 verdiepingen lager heeft al een week wel internet van KPN.

Alles bij elkaar zijn we bijna 2 weken verder zonder een heldere/goede uitleg, steeds een ander verhaal, zonder excuses, zonder een tegemoetkoming voor de hele situatie. 

Wauw….wat een slechte service heeft KPN, niet meer reageren op dit forum, als je met ze chat wordt om de haverklap de verbinding verbroken.

Krijg nog steeds verschillende antwoorden als ik contact zoek! 

Is er iemand van @Kpn die me wel verder kan/wil helpen? 

Reputatie 7
Badge +24

Wauw….wat een slechte service heeft KPN, niet meer reageren op dit forum, als je met ze chat wordt om de haverklap de verbinding verbroken.

Krijg nog steeds verschillende antwoorden als ik contact zoek! 

Is er iemand van @Kpn die me wel verder kan/wil helpen? 

Ja ... die persoon komt op 14 mei bij u langs. Als ik het topic hierboven mag geloven...

@Nick83, precies als je het topic mag geloven….maar toen ik net met iemand aan het chatten was zei hij dat iemand van het netwerk het NT kastje moet aansluiten. Deze verbinding werd afgebroken en de volgende zei weer dat de monteur dit komt doen. Daarna was de verbinding weer weg

Vandaar mijn onderbuikgevoel dat er vrijdag weinig tot niets gaat gebeuren ;-(

 

Excuses, @Mieksweety . Ik was in de overtuiging dat je de monteur ging afwachten. Zoals het nu lijkt gaat die de zaak gewoon aansluiten.

Het is heel spijtig dat de communicatie zo gebrekkig is geweest. Laten we er van uitgaan dat het vrijdag netjes opgelost wordt en je van de diensten kunt genieten.

Sorry voor het bericht in een relatief oud topic:

Maar hoeveel weken heb je uiteindelijk extra moeten wachten tot ze opnieuw langs zijn geweest?

Zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem, gelukkig maak ik gebruik van de overstapservice en kan KPN mij garanderen dat ik mijn internet bij t-mobile hou tot dat alles werkt (zo niet dan heb ik echt een onwijs groot probleem).

Reputatie 4
Badge +3

Sorry voor het bericht in een relatief oud topic:

Maar hoeveel weken heb je uiteindelijk extra moeten wachten tot ze opnieuw langs zijn geweest?

Zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem, gelukkig maak ik gebruik van de overstapservice en kan KPN mij garanderen dat ik mijn internet bij t-mobile hou tot dat alles werkt (zo niet dan heb ik echt een onwijs groot probleem).

Als je al glasvezel van T-Mobile hebt momenteel, dan gaat jouw internet gewoon door totdat de KPN monteur de aansluiting heeft opgeleverd.