Beantwoord

installatie / omzetting Digitenne en vaste telefoon naar hussel 1 drama

  • 5 August 2020
  • 14 reacties
  • 107 keer bekeken

Al 2 dagen zijn we bezig voor mijn schoonmoeder van 99 internet en telefonie te regelen. Installateur zou dit regelen en is langsgeweest. dat lukte niet en ene heer *** moest dit gaan regelen. mijn schoonmoeder heeft nu geen telefoon en haar alarm voor noodgevallen werkt nu ook niet . Als er nu iets gebeurd met mijn schoonmoeder is er echt een probleem.

 

Admin: naam collega verwijderd en adres opgeslagen 

icon

Beste antwoord door KeesvanRietschoten 8 August 2020, 22:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @KeesvanRietschoten, welkom! Wat ontzettend rot dit zeg.. Het is gelukkig zo dat, als het bij deze collega ligt, het vaak snel in orde wordt gemaakt. Ik ga bij hem navragen hoe het ervoor staat en laat het je weten zodra ik meer informatie heb.

Reputatie 7
Badge +30

Nog een aanvullende vraag van mijn kant, trouwens. Het alarm: werkt deze alleen via PSTN (telefonie via koper) of ook via VOIP (telefonie via internet)? Dit is wel essentieel om te weten voor het vervolgtraject. Als je dit niet weet, kan je dit sowieso navragen bij de leverancier van het alarm.

Alleen telefoon

Reputatie 7
Badge +25

Alleen telefoon

Dus alleen via analoge telefonie (PSTN)? 

Klopt

Maar na omzetting hustle pakket wel digitaal via internet

 

Reputatie 7
Badge +25

Maar na omzetting hustle pakket wel digitaal via internet

 

Nee precies. Maar dat is wel een belangrijk detail want als de alarmering niet meer gaat werken op deze manier, dan moet daar wat op verzonnen worden natuurlijk.

De situatie is in ieder geval doorgegeven aan de collega's die zich hier over buigen.

Als de omzetting is geregeld wordt de alarmering geregeld via carinova zorg

Reputatie 7
Badge +25

Als de omzetting is geregeld wordt de alarmering geregeld via carinova zorg

Helder. De wijziging is dus vastgelopen in een achterliggend systeem, en daar wordt hard aan gewerkt.

We zijn nu 2 dagen bezig.,...tot op heden geen enkele verbinding.mijn schoonmoeder is al helemaal van slag.  Kan het oude systeem niet even hersteld worden... Dit is toch te gek voor woorden...is er geen andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @KeesvanRietschoten Ik zie dat er ondertussen hard gewerkt aan een oplossing. Vanmiddag komt er een monteur langs. Tussen 14.00 en 16.00 zal hij of zij aanbellen. Laat je weten hoe het is afgelopen? 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @KeesvanRietschoten, heeft de monteur gisteren de telefonie werkend kunnen krijgen? Zoals ik het hier zie lijkt het namelijk in orde.

Telefoon werkt. Alarmering niet. Dat zou met een splitter opgelost kunnen worden..dat bleek niet het geval.

 

We hebben zaterdag een monteur erbij gehaald van de alarmering die het heeft opgelost.  Dee splitter was totaal overbodig. Al al zijn we 5 dagen bezig geweest met de omzetting.. los van al de weken daarvoor...mijn schoonmoeder is nog steeds van slag door alle toestanden..dagen slecht geslapen omdat er geen alarmering en tv en telefoon was..

Reputatie 7
Badge +17

@KeesvanRietschoten Fijn om te horen dat het uiteindelijk, helaas niet zonder slag of stoot, is opgelost. De situatie waarin je schoonmoeder heeft gezeten is verre van ideaal en ik kan me de bezorgdheid van weerskanten goed voorstellen.
Ik hoop dat het vertrouwen in ons en de systemen snel hersteld wordt. Mochten jullie nu of in de toekomst nog vragen, twijfels of opmerkingen hebben, laat het dan vooral hier weten! We gaan graag voor jullie aan de slag.Â