Beantwoord

Installatie zonder ntu

  • 8 November 2021
  • 28 reacties
  • 1600 keer bekeken

Donderdag 11 november ga ik over op glasvezel van KPN. Ter voorbereiding heb ik vast het installatiepakket open gemaakt. Nu blijkt dat ik nog geen NTU heb en het pakket hier wel vanuit gaat.

Hoe kan ik alsnog KPN doen bewegen een NTU op mijn FTU aan te sluiten. Ik kom door geen enkele hulplijn.

icon

Beste antwoord door Ernst-Jan de Winter 16 November 2021, 12:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er wordt mij meerdere keren glashard verteld dat de overstapservice garandeert dat Ziggo blijft internet leveren (vreemd, want wie betaalt deze service dan?? omdat KPN zijn zaakjes niet op orde heeft, zou Ziggo gratis internet moeten leveren??);

Niet gratis. U blijft gewoon doorbetalen aan Ziggo. Het gebeurt andersom ook wel eens. Dat Ziggo het netwerk nog niet klaar heeft en dat KPN door blijft leveren. Providers hebben daar onderling afspraken over gemaakt.

Dus: voor toekomstige / andere slachtoffers, waarbij men het nalaat een NT of NTU te plaatsen:

Om te voorkomen dat er geen NT wordt geplaatst: plaats nooit een order bij KPN NL op dezelfde dag dat een monteur van KPN Netwerk langskomt voor andere werkzaamheden.

Mocht dit toch per ongeluk het geval zijn: indien KPN Netwerken niet ruim voor de overstapdatum langskomt voor plaatsing van een NT kastje (“op” het glasvezelaansluitpunt: heeft eigen netspanning in tegenstelling tot het standaardkastje “glasvezelaansluitpunt”), bel dan KPN Netwerken op 088 006 37 44
Vraag naar de planning van glasvezelaansluitingen en blijf volharden bij uw contactpersoon dat men direct een monteur moet sturen om een NT te plaatsen. Veel sterkte en succes!

Als er vrije modemkeuze is (per eind januari hopelijk) dan zal men een procedure moeten hebben waarin je zonder een (O)NT(U) van de provider de boel werkend moet kunnen krijgen. Als de FTU is geplaatst en de fiber gebruikt kan worden, hoeft er geen veredelde postbode van KPN (van welke afdeling dan ook) bij jou langs te komen met een (O)NT(U) onder de arm, maar moet alleen je modem-ID aan KPN doorgeven zodat je na verwerking daarvan een werkende internet/TV verbinding hebt.

Reputatie 1

@Erwin_  Bedankt voor de tip! Ik heb Ziggo gebeld en zij melden inderdaad dat het internet gewoon wordt afgesloten. Ik heb nu “handmatig” (dus buiten de overstapservice om) maar een maandje uitstel geregeld. De support bij KPN is werkelijk verschrikkelijk slecht. Er wordt mij meerdere keren glashard verteld dat de overstapservice garandeert dat Ziggo blijft internet leveren (vreemd, want wie betaalt deze service dan?? omdat KPN zijn zaakjes niet op orde heeft, zou Ziggo gratis internet moeten leveren??); toen ik nogmaals mijn twijfel over het stopzetting deelde, herhaalde de mevrouw van KPN hetzelfde verhaal en eindigde met “en snapt u het nu wel?”.

Op dit moment sta ik weer in de wacht: ik bel als kleinzakelijke klant het speciale zakelijke nummer, maar kom toch uit bij de consumentenafdeling?!??

Op mijn bestelstatus staat nog steeds dat volgens KPN vandaag de installatie plaatsvindt (terwijl de “en snapt u het nu wel” mevrouw beweerde dat de datum in haar systeem al was opgeschoven), maar ik heb dus nog steeds geen afspraak voor de montage van de NT.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem? Mijn hele dorp Ugchelen is door KPN aangesloten op glasvezel op dezelfde manier.

 

Goedenavond, zelf heb ik ook problemen met het daadwerkelijk verkrijgen van tv/internet via glasvezel van KPN. Bij mij is alles al aangesloten, glasvezel ftu/ntu en modem waarbij alle lampjes groen oplichten maar geen signaal. Krijg steeds als antwoord terug dat er nog terugkoppeling verkregen moet worden van de aannemer en dat er nog werkzaamheden ingeplanned moeten worden. Deze zogenaamde werkzaamheden zijn al verricht door de monteurs, zoals foto's vd aansluiting glasvezel, plaatsen NTU, signaal testing en al deze verrichtingen zijn doorgegeven maar iedere keer krijg ik dezelfde antwoord terug over deze aannemer en zijn nog te verrichten werkzaamheden......... HEBBEN ZE AL VERRICHT, IK HEB ALLES AL! Ik begrijp niet dat er niemand bij de KPN bij welke afdeling dan ook dit niet begrijpt, om gek van te worden. Kan beginnen met installatie op 27 december volgens MIJN KPN. 27 december??? Zijn ze gek geworden of zo! Ben al een tijdje bezig om dit voor mekaar te krijgen maar krijg het maar niet geregeld. Ik ga nu dan ook maar mijn abonnement opzeggen die ik nog niet eens hebt.