Installatiemonteur

• 15 december 2015
  • 7 reacties
  • 408 keer bekeken

Ik ga overstappen van Ziggo naar KPN alles in 1. In januari komt hiervoor een monteur langs om alles aan te sluiten. Nu heb ik een vraag betreffende de kabels.

klopt het dat de Experiabox en de tv ontvanger naast elkaar moeten staan? 

Want ik wil mijn computer ook bedraad aansluiten, maar die staat aan de andere kant van de woonkamer. De aansluiting voor de telefoon zit op dezelfde plek als de computer. De bijgeleverde kabel zal waarschijnlijk te kort zijn. Moet ik zelf vooraf al zorgen voor een andere kabel, mocht deze tekort zijn of kan ik dan ook direct bij de monteur een langere kabel kopen? 

Ik heb zelf namelijk helemaal geen verstand van dit soort dingen. 

7 reacties

Reputatie 7
De Experia Box wordt bij glasvezel aansluiting in de buurt van het "glasvezelkastje" geïnstalleerd, maar kan dan ook rustig ergens anders geplaatst worden.

Bij ADSL/VDSL aansluitingen ligt dat anders, dan moet de Experia Box zo dicht mogelijk bij jouw ISRA punt geïnstalleerd worden. Weet jij waar bij jou het ISRA punt zit. (Het ISRA punt is het punt waar de (blauwe) telefoonkabel van KPN afgemonteerd is.)

Vanaf de plek waar jouw Experia Box komt te staan moeten dan netwerkkabels getrokken worden nasr de plaats waar je jouw TV ontvanger hebt staan.

Computers kunnen natuurlijk ook via wifi aangesloten worden, maar anders zal ook daar een kabel naartoe gelegd moeten worden.

Een monteur legt in principe geen kabels, maar je kunt dit wel tegen een meerprijs door de monteur laten doen.

Mocht de monteur je een "draadloze" verbindingsset aanbieden (Internet via het lichtnet), dan raad ik je af om daar op in te gaan. Die "draadloze" verbindingssets willen nogal eens storen en dat is dan niet prettig TV kijken.

Bedankt voor uw reactie.