Beantwoord

Instellingen KPN voor spotnet

  • 12 July 2017
  • 34 reacties
  • 45516 keer bekeken

Goedemorgen,
Vorige week heb ik als proef een trial versie geprobeerd van 5 euro usenet. Had ik dat maar nooit gedaan.
Tot die tijd werkte KPN en Spotnet altijd prima, maar nu is de trial versie afgelopen en krijg ik spotnet niet meer aan de praat. Ik heb de gegevens van KPN al opgezocht (https://www.kpn.com/faq/3129) maar dat helpt mij niet verder. Ook gebeld met KPN maar daar kon de dame mij niet helpen, moest eerst nog uitleggen wat nieuwsgroepen zijn. Wellicht weet iemand ook hoe je de verbinding met spotnet het meest optimaal kunt benutten, downloaden ging tot nu altijd met 1 film tegelijk.

Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen ? Overigens maak ik gebruik van Spotnet V2.0.0.261.
Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Ferry Heitbrink 21 July 2017, 15:23

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Ferry, welkom op het forum! We hadden de afgelopen dagen inderdaad wat problemen met de planet newsserver. Zie ook het topic 'Probleem met nieuwsserver?'. Deze problemen zijn sinds vanmiddag weer verholpen :)

Werkt alles bij jou nu ook weer zoals het moet?
Goedemorgen Justin, helaas werkt het bij mij (nog) niet.
Heb de instellingen KPN V.1 en V.2 geprobeerd. De nieuwsserver heb ik aangepast naar news.kpn.nl.
Denk dat er iets niet goed staat in de geavanceerde instellingen, wie weet hoe het ingesteld moet worden ?
Reputatie 7
Badge +12
Probeer eens news.kpnplanet.nl op poort 119.
Ja, we zijn op de goede weg :)
Hieronder hoe ik het nu ingesteld heb (afbeelding 1)
Ondertussen haalt hij alle headers weer op maar krijg nog wel een foutmelding (zie afbeelding 2).



Heb nu ondertussen geprobeerd om zo'n 10 bestanden te downloaden ze beginnen eerst wel maar mislukken na verloop van tijd allemaal. Iemand enig idee ?
Ik heb ook al van alles geprobeerd. Er zijn meerdere topics over, maar niks wat wordt aangedragen werkt helaas 🤔
Krijg nou weer spotnet,maar als ik op de downloadknop druk komt er te staan :Groep niet gevonden Msg:411 no such group alt binaries ftd (411).
Wie kan mij helpen?🤔
Reputatie 7
Badge +25
Hey @Vlinder1964, ik ben geen expert op het gebied van Spotnet maar het klinkt alsof dat de groep waar je van wilt downloaden niet bestaat.
Hallo Paul het zijn alle groepen, zowel film,boeken enz. Eigenlijk de hele downloadlijst..
Reputatie 7
Badge +22
Ha Ferry, vervelend dat het nog niet werkt. Kun je van news.kpnplanet.nl eens news.kpn.nl maken? Of verander de instellingen weer terug naar de screenshots uit je eerste bericht. Dat heeft een hele tijd gewerkt toch?

We hadden vorige week een tijdje problemen met de planet nieuwsserver, maar die problemen zijn inmiddels verholpen.
En wat kan ik hier aan doen Paul en co?
🙄
En wat kan ik hier aan doen Paul en co?
🙄
Heb spotnet verwijderd weer er op gezet en nog steeds hetzelfde😒
Reputatie 1
Welke versie van Spotnet levert problemen op? Gebruik zelf 1.9.0.3 die werkt goed.
Lees vaker problemen met de 2.x versie,,
Reputatie 1
Ja, we zijn op de goede weg :)
Hieronder hoe ik het nu ingesteld heb (afbeelding 1)
Ondertussen haalt hij alle headers weer op maar krijg nog wel een foutmelding (zie afbeelding 2).





Probeer eens een vinkje voor Downloadserver te krijgen. Staat bij mij wel aangevinkt n.l.
Ik heb het vinkje aangezet bij donwloadserver, als adres staat er nu news.kpnplanet.nl
Aantal verbindingen had ik even op 8 gezet maar blijkt toch max 4 te zijn.

Reputatie 7
Badge +22
Ha Ferry, heb je mijn vorige reactie gezien? Ha Ferry, vervelend dat het nog niet werkt. Kun je van news.kpnplanet.nl eens news.kpn.nl maken? Of verander de instellingen weer terug naar de screenshots uit je eerste bericht. Dat heeft een hele tijd gewerkt toch?

We hadden vorige week een tijdje problemen met de planet nieuwsserver, maar die problemen zijn inmiddels verholpen.


Ik denk dat je van news.kpnplanet.nl beter news.kpn.nl kunt maken.
Ha Ferry, heb je mijn vorige reactie gezien? Ha Ferry, vervelend dat het nog niet werkt. Kun je van news.kpnplanet.nl eens news.kpn.nl maken? Of verander de instellingen weer terug naar de screenshots uit je eerste bericht. Dat heeft een hele tijd gewerkt toch?

We hadden vorige week een tijdje problemen met de planet nieuwsserver, maar die problemen zijn inmiddels verholpen.


Ik denk dat je van news.kpnplanet.nl beter news.kpn.nl kunt maken.
Hij doet het weer, allen bedankt voor de tips en adviezen.
Voor nu alvast prettig weekend :)

Groeten,
Ferry
Reputatie 7
Badge +22
Mooi dat alles weer werkt, Ferry!

Was het inderdaad een kwestie van news.kpnplanet.nl veranderen in news.kpn.nl? Of ging het spontaan weer werken zonder iets te veranderen?
Hoi Justin,
Hij ging het ineens weer doen, heb de server niet gewijzigd. Zou dat nog voordelen kunnen hebben denk je ? Nu in elk geval blij dat hij het weer doet.
De snelheid blijft wel erg traag maar dat zal zo blijven vrees ik.

Groeten,
Ferry
Reputatie 7
Badge +22
Ha Ferry, wat voor snelheid haal je nu? De maximale downloadsnelheid via onze nieuwsserver is 6,6 Mbit/s.

Wat betreft het wijzigen van de server, je kunt het eens proberen. Wellicht dat het iets oplevert 🙂
Goedemorgen Justin,
Heb de server gewijzigd maar de snelheid wijzigt niet, blijft hangen rond de 1,0 - 1,1 MB/s.
Laptop is wel verbonden via WiFi, maar dat mag toch niet zoveel uitmaken ?
De maximale downloadsnelheid via onze nieuwsserver is 6,6 Mbit/s. blijft hangen rond de 1,0 - 1,1 MB/s.Dit luistert nauw, Justin_ heeft het over Mb(it)/s en Ferry over MB(yte)/s. Bedoel je ook echt MB/s of zou het toch Mb/s moeten zijn? In het eerste geval haal je de snelheid waar Justin_ het over heeft ruimschoots, in het tweede geval bij lange na niet.
Goedemorgen Henk, ik heb het even nagekeken in Spotnet, maar die geeft aan 1,0 MB/s. Soms zakt hij even en dan zie ik bv. 1015 KB/s staan. Als voorbeeld heb ik een bestand van 1,1 GB geselecteerd om te downloaden, Spotnet geeft dan aan dat het ongeveer 15 minuten duurt om te downloaden.
Maar bedoel je nou Mb/s of MB/s? Dat scheelt gauw een factor 8-10. 1,1 GB(yte) in 15 min is ongeveer 10 Mb(it)/s, als ik het goed heb uitgerekend.
Tja, hoe kan ik dat nakijken.
In spotnet staat het exact zo geschreven als ik heb overgenomen dus met hoofdletters.

Reageer