Beantwoord

Interactieve tv en internet tuinhuis

  • 13 March 2019
  • 10 reacties
  • 411 keer bekeken

Hallo, wij hebben in ons tuinhuis een internetkabel liggen, en willen daar interactieve tv en wifi gaan gebruiken. In huis hebben we een experiabox. Moet ik daar nog een router neerzetten,? En zo ja wat voor één?
icon

Beste antwoord door MAMALOU47 13 March 2019, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

In het tuinhuis zou ik geen router neerzetten, da's teveel van 't goede. Een AccessPoint (AP, met ingebouwde switch) is voldoende, mits IGMP Snooping wordt ondersteund. Tot voor kort had KPN een WiFi Versterker (de witte uitvoering) en dat was een prima accesspoint. Helaas is het doek voor dat ding gevallen.
Neem wel een AP met zowel 2,4 als 5 GHz. De nieuwe standaard heet Wifi6, maar of dat al te koop is?
Als er nog een ethernetpoort (gele poort) vrij is op je experiabox kun je de kabel daar ook op aansluiten.
Je schrijft dat er een internetkabel ligt. Is dat een netwerkkabel? Kun je misschien zien wat er op de zijkant staat?
Hallo @MAMALOU47 ,
je hebt dan een extra tv-decoder nodig om tv te kunnen kijken.
Heb je in je tuinhuis geen wifi-bereik meer van de Experia Box?
Eventueel kun je het wifi-bereik verbeteren door de juiste instellingen.
Aan het eind van mijn tuin, ongeveer 20 meter van het modem af heb ik nog meer dan voldoende bereik en heb geen extra wifi versterking nodig.
Als er nog een ethernetpoort (gele poort) vrij is op je experiabox kun je de kabel daar ook op aansluiten.
Je schrijft dat er een internetkabel ligt. Is dat een netwerkkabel? Kun je misschien zien wat er op de zijkant staat?

Ja het is een gele kabel. We hebben er een router tussen gezet, en wifi werkt nu. Alleen interactieve tv nog niet, maar er is gebleken dat het kastje stuk is. Daarover is al contact geweest met KPN. Heel erg bedankt voor de reactie
Hallo @MAMALOU47 ,
je hebt dan een extra tv-decoder nodig om tv te kunnen kijken.
Heb je in je tuinhuis geen wifi-bereik meer van de Experia Box?
Eventueel kun je het wifi-bereik verbeteren door de juiste instellingen.
Aan het eind van mijn tuin, ongeveer 20 meter van het modem af heb ik nog meer dan voldoende bereik en heb geen extra wifi versterking nodig.

Met het plaatsen van een router hebben we nu wifi, alleen het kastje van interactieve tv is stuk, maar dat wordt geregeld door KPN. Dank voor de reactie
Met het plaatsen van een router hebben we nu wifi, alleen het kastje van interactieve tv is stuk, maar dat wordt geregeld door KPN. Dank voor de reactie
Weet je dat zeker? Waaraan? Als je router geen IGMP Snooping ondersteunt, werkt iTV ook niet.

Met het plaatsen van een router hebben we nu wifi, alleen het kastje van interactieve tv is stuk, maar dat wordt geregeld door KPN. Dank voor de reactieWeet je dat zeker? Waaraan? Als je router geen IGMP Snooping ondersteunt, werkt iTV ook niet.
Ja, het is zeker, we hebben het kastje ook in de woonkamer aangesloten en daar werkt hij ook niet.
Mocht het allemaal toch niet gaan lukken, laat het weten en dan duik ik er weer in! Succes!
Mocht het allemaal toch niet gaan lukken, laat het weten en dan duik ik er weer in! Succes!
Dank je wel