Beantwoord

Interne IP adres veranderen 4G buitengebied modem

  • 17 June 2019
  • 2 reacties
  • 735 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds kort een 4G "buitengebied" modem ontvangen echter deze doet het niet omdat hij standaard een IP adres 192.168.2.252 heeft, en dit conflicteert met mijn werk netwerk adres. Ik heb daarom op mijn Experiabox het interne netwerk naar 10.10.60.0/24 gezet maar de 4G modem kan ik niet aanpassen en/of hij neemt geen 10.10.60.0 adres op uit de DHCP server van de Experiabox.

Ik kan ook inloggen op de 4G modem maar daar kan ik het adres alleen zien en niet aanpassen...

Ook zie ik dat de experiabox automatisch de juiste NATregels aanmaakt voor de 4G modem, maar natuurlijk ook naar 192.168.2.252 en die kan hij natuurlijk nooit vinden lijkt mij.

Wie heeft een idee?
icon

Beste antwoord door Joran 18 June 2019, 18:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jeroen, ik heb niet direct een idee voor een workaround maar ik kan bevestigen dat het IP-adres niet aangepast kan worden. Het 4G modem moet op 192.168.2.252 werken, een andere range of ipadres is geen optie. Ik hoop dat dit in de toekomst flexibeler wordt middels een update maar voor zover mij bekend staat dit nog niet gepland.

Hallo, wij hebben hetzelfde probleem.

Zojuist het spul binnen gehad, en wat aan het stoeien geweest.

Helaas heb ik het ook niet werkend gekregen.

Ook nog geprobeerd de sim in een TP-Link 4G modem, gaat ook niet werken!

Een behoorlijke tekortkoming van de KPN. Jammer.

Â