Beantwoord

Internet

  • 19 January 2019
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik maakt gebruik van 2e interactieve TV, ik zou graag gebruik maken van Internet op TV. Mijn vraag is, hoe gaat het te werk en wat heb ik nodig?
Mijn TV merk is van Samsung UE32EH5300.
icon

Beste antwoord door Joran 21 January 2019, 15:53

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi rfflangen, volgens Samsung UE32EH5300W Zwart - Kenmerken - Tweakers heeft deze TV geen mogelijkheid tot WiFi. Dat betekent dat je alleen een internetkabel hoeft aan te sluiten en je bent verbonden. Hoe de browser of apps precies werken zal je even in de handleiding moeten bekijken. De meeste TV's hebben een knop op de afstandsbediening om over te schakelen naar de apps.
Reputatie 1
Badge
Dat betekent dat ik de internetkabel uit de meterkast(experiabox) naar de 1e verdieping moet trekken? Bij de 2e tv-ontvanger zit geen extra aansluiting voor een 2e internetkabel. In de tv-ontvanger is maar 1 aansluiting voor een internetkabel (komt uit de experiabox). Bij de experiabox ook geen extra aansluiting voor een internetkabel.
Reputatie 2
Je kunt een switch plaatsen op de eerste verdieping, kabel van meterkast in, en twee uit: eentje naar TV-kastje KPN, andere voor Internet ingang op TV. Let wel op dat je een switch neemt die IGMP ondersteunt.
Als je het KPN Access Point zou kopen, heb je er gelijk betere WiFi bij :-)
Zo doe ik het.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is ook een goede optie! Als WiFi al prima werkt kun je ook een switch aanschaffen, zoals Switch – Netgear GS105E. De kabel die nu naar de TV-ontvanger loopt sluit je daar op aan, op de switch sluit je dan de TV en de TV-ontvanger aan.

Reageer