Beantwoord

Internet abonnement aanvragen

  • 13 October 2019
  • 10 reacties
  • 346 keer bekeken

Mogelijk zit ik nu op een verkeerd forum, maar ik zou graag een reactie zien op mijn vraag.

In ons appartementengebouw zit een CAI kast, waarin de aansluitingen van internet/telefoon/etc. zit.
De VvE wil een bewakingssysteem aanleggen en daar is een internetaansluiting bij nodig, voor het op afstand bedienen van dit systeem.
De CAI kast zit in de parkeergarage en dat "adres" heeft geen huisnummer.
Op het binnenkomende bekabeling (zeg maar het grote ISRA blok), zitten nog 3 vrije aansluitingen.
Bijkomend nadeel is dat de aansluitingen van de woningnummers niet overeenkomen met de huisnummers. De nummers 1,2 en 3 zijn dus vrij.
Mij lijkt dat op een van die nummers dan de parkeergarage aangesloten kan worden.
Dat moet uiteraard door een KPN monteur gedaan worden, door in de CAI kast een, ik noem het maar even een kleine (huis) ISRA. aan te leggen, waarna de VvE een internet abb kan afsluiten.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 16 October 2019, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Is die kast van CAI?
Zo ja, dan ben je hier, ben ik bang, aan het verkeerde adres immers dan is die kast niet van KPN.
In deze kast ziet

deze (zie foto) aansluiting.
De meeste bewoners hebben KPN. Als er iets aan of afgesloten moet worden komt er iemand van Ziggo.
*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. Dat is erg aardig... maar vind ik die dan?
Panden zijn opgeleverd in 2004.
Het toppic waarnaar verwezen wordt had ik al gezien maar ook daar zag ik geen duidelijke oplossing.


Reputatie 7
KPN levert geen diensten via het netwerk van Ziggo dus als de meeste bewoners KPN hebben dan loopt dat niet via deze kabels.
Als de vereniging van eigenaren via één van deze aansluitingen een Internet aansluiting wil regelen dan zal dat via Ziggo moeten lopen.
Of zijn die aansluitingen wellicht van Caiway, want dan zal je bij Caiway zelf moeten zijn.
CAI staat Centrale Antenne-inrichtingen. Blijkbaar beheert Ziggo dit dus.
Als de KPN aansluiting (israpunt) standaard? in de meterkasten zit dan zou dat ook in de meterkast in de garage kunnen zitten. Dat ga ik uitzoeken.
Als dat zo is dan is er nog steeds geen huisnummer waarop een aansluiting gemaakt kan worden.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt.
Dat is erg aardig maar waar kan ik die dan vinden.

Al met al: anno 2019 blijkt dat het aanvragen van een internetaansluiting in een parkeergarage bijna onmogelijk te zijn. Waarom het niet kan wordt breed uitgelegd maar ik mis een stappenplan van de vele deskundigen die dit toch, op een legale manier, mogelijk moet maken.
Hallo @C.v.B , via onderstaande link kun je de postcode en huisnummer ingeven en zien of er een actieve KPN-aansluiting zit met de bijbehorende (toekomstige) snelheid:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Badge +19
Als er geen kpn isra punt is dan zal u die aan moeten vragen via mijnaanluitingen.nl.
Jan-D: Dat is nu juist het probleem want de parkeergarage heeft geen huisnummer.
Joep: gelijk geprobeerd....maar ook hier loopt e.e.a. vast.
De huisnummering van onze VvE zijn oneven nummers, van 1 tot 71. Een aantal nummer is deze serie zijn niet in gebruik, omdat een aantal woningen gedubbeld zijn, dat wil zeggen dat van 2 woningen 1 woning is gemaakt. Er zijn dus een aantal nummers onbenut.
Ik ben maar een leek in deze materie, dus loop ik steeds vast.
Op een telefonisch gestelde vraag bij KPN werd aangegeven dat ik een vrije poort op mijn modem kan gebruiken om daar een kabeltje in te prikken en die naar de garage te laten lopen. Mij lijkt dat niet helemaal zuiver is, dus zoek ik een echte oplossing.
Badge +19
Dan zit er niet anders op om bij de gemeente een huisnummer aan te vragen. Best een gedoe maar dan kan er pas een aansluiting worden gerealiseerd.
Reputatie 7
Badge +25

Hoi C.v.B en de rest. Vervelend dat je zo tegen een muur aan blijft lopen. Mij lijkt toch echt de kortste klap om één van de ongebruikte aansluitingen te gebruiken in die CAI-kast. Die aansluiting zit er al, en je geeft aan dat er wat ongebruikte tussen zitten. De uitdaging is alleen om het juiste huisnummer te kiezen als ik het goed begrijp. Met wat uitzoekwerk moet CAI/Ziggo dat toch wel voor elkaar krijgen, vermoed ik. Hierin kan ik (KPN) niets in betekenen.

De andere optie zou dus mijnaansluiting.nl zijn, maar ja, dan heb je een huisnummer nodig… De optie om een UTP-kabel te trekken vanaf een woning naar de parkeergarage zou ik niet zo snel aan beginnen eerlijk gezegd. Ligt misschien een beetje aan hoe groot alles is, maar als ik het visualiseer lijkt me dat niet heel fijn.

Ik weet niet of jullie het al opgelost hebben maar met mijn aansluiting.nl ben ik voor onze vve er heel eenvoudig gekomen. Het is nieuwbouw dus wellicht houdt men er tegenwoordig iets meer rekening mee.

ik heb het voor ziggo aangevraagd via mijnaansluiting.nl met het huisnummer dat in de buurt lag en duidelijk de gegevens van de vve opgegeven. Een week later had ik een mail dat ze het gratis kwamen aansluiten op een van de hoofdverdeelpunten een een kast in het gebouw. 

KPN heeft voor glasvezel hetzelfde gedaan. Soms moet je gewoon inschieten en dan naderhand nav een reactie bellen en zo kom je verder. 

Al met al hebben beide opties weinig moeite gekost.