Beantwoord

Internet abonnement KPN (tweede provider)

  • 5 August 2020
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Beste,

Ik zit er over te denken om een internet abonnement aan te vragen bij KPN. Dat zou voor mij het tweede abonnement zijn, want hiernaast heb ik ook internet via de kabel. Het is voor mij belangrijk dat ik internet heb (voor mijn werk), dus KPN gebruik ik als reserve aansluiting (voor alle andere devices) en als hoofdaansluiting (via ethernet) voor 1 device. WIFI wil ik uitzetten op het modem.

Wat vragen hierover:

De ene krijg ik binnen via kabel en de ander via koper (dat is dus KPN). Dat gaat niet storen toch? WIFI wil ik het in KPN modem uitzetten en ik wil er 1 device rechtstreeks op aansluiten via een ethernet kabel. Kan de wifi uitzetten in de nieuwe 12 modem?

Komt er een monteur om het te installeren of kun je dat zelf doen? Ik weet niet of het ISRA punt in orde is.

Kan er iemand zien wat de snelheid is op mijn adres en of er bijzonderheden zijn (met mobiel ben ik lang klant van KPN en alle relevante info staat in mijn ID en bij de afgeschermde info). Krijg je dan VDSL of het heet dat?

dankjewel alvast!

icon

Beste antwoord door Nick83 8 August 2020, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee dat gaat niet storen. Het kan prima. Je moet alleen niet beide netwerken aan elkaar knopen, want dan word het een rommeltje. WiFi op de KPN Box of Experiabox kun je uitzetten. En hier kun je zien wat je kunt verwachten wat betreft snelheid:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

@Nick83 , dankjewel voor je antwoord. Op mijn adres zit ik rond de 130Mbit/s downloadsnelheid. Dat is toch best aardig voor koper? Ik ben niet van plan om het netwerk aan elkaar te koppelen. Het is meer voor inzetbaarheid tijdens “noodgevallen”. 

Weet jij ook hoe het zit met ISRA punten? Bij mijn punt is het bovenste kapje met een ethernetafsluiting afgebroken. Misschien moet ie wel gerepareerd worden. Kun je een KPN monteur inhuren voor het installeren van een modem? 

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +24

Ja, een instalatiemonteur is gratis. Bij bestellen kun je aangeven dat je daar gebruik van wil maken.

Reputatie 7
Badge +20

@ToKnow, volgens mij zijn je vragen beantwoord, mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan gerust weten.