Internet Basis naar Internet Standaard

• 24 oktober 2015
  • 12 reacties
  • 498 keer bekeken

Beste,

Momenteel heb ik het internet instap pakket (32.50) van KPN. Deze heeft een snelheid van 20 mbit/s. Graag maak ik gebruik van het pakket internet standaard (37.50). Op mijn adres is maximaal 34 mbit/s te halen volgens de plan info tool. Dit pakket kan ik echter niet krijgen via MIJNKPN, of via de klantenservice. Ik zou hier echter wel graag gebruik van willen maken.

Daarnaast woon ik in een nieuwbouwwijk, is het voor KPN niet aantrekkelijk om hier met glasvezel te beginnen, of in ieder geval hogere sneheden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn verzoeken, voor de rest ben ik natuurlijk erg tevreden!

Gr. Machiel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

1987machiel2 schreef op 24 okt '15 om 22:24u

Beste,

Momenteel heb ik het internet instap pakket (32.50) van KPN. Deze heeft een snelheid van 20 mbit/s. Graag maak ik gebruik van het pakket internet standaard (37.50). Op mijn adres is maximaal 34 mbit/s te halen volgens de plan info tool. Dit pakket kan ik echter niet krijgen via MIJNKPN, of via de klantenservice. Ik zou hier echter wel graag gebruik van willen maken.

Daarnaast woon ik in een nieuwbouwwijk, is het voor KPN niet aantrekkelijk om hier met glasvezel te beginnen, of in ieder geval hogere sneheden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn verzoeken, voor de rest ben ik natuurlijk erg tevreden!

Gr. Machiel

Hoi,

Tegenwoordig heet dit "Internet" ipv Internet Instap. Je kan als je "Internet" hebt je snelheid aanpassen in MijnKPN. Waarschijnlijk moet je een "nieuw" pakket afsluiten. Dit zou WebCare in orde kunnen maken, helaas moet je hier dan wel even op wachten.

Robin

RobinFlikkema schreef op 24 okt '15 om 22:35u
1987machiel2 schreef op 24 okt '15 om 22:24uBeste,

Gr. Machiel

Hoi,

Tegenwoordig heet dit "Internet" ipv Internet Instap. Je kan als je "Internet" hebt je snelheid aanpassen in MijnKPN. Waarschijnlijk moet je een "nieuw" pakket afsluiten. Dit zou WebCare in orde kunnen maken, helaas moet je hier dan wel even op wachten.

Robin

Hoi Robin,

Bedankt voor je antwoord. Via mijn KPN kan ik niks wijzigen helaas.

Even wachten op het antwoord van het webcare team.

Gr. Machiel

Reputatie 2
Badge
Let op!! of liever.....pas op!!

De aangegeven snelheden blijken niet altijd haalbaar cq leverbaar.

Volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl zou ik 36 Mbit/sec op mijn adres binnen moeten krijgen, ik kom echt niet hoger dan zo'n 27 Mbit/sec.

Het vreemde aan dit verhaal is dat de THD van KPN dit heeft bevestigd, maar in de verkoopkanalen (o.a. hun website) wordt dit niet aangepast, met andere woorden laat je goed informeren, en doe er je voordeel mee!

Reputatie 7
Ik kan dit beamen. Fourstack gaf altijd 26 Mb/s voor mijn adres aan en dat haal ik ook. Sinds een storing van fourstack een aantal weken geleden geeft die ineens 32 Mb/s aan. Door een monteur (die heel fourstack niet kende) is echter vastgesteld dat 26 Mb/s bij mij het hoogst haalbare is. Helaas ook geen uitzicht op verbetering. Voor VVDSL woon ik blijkbaar te ver van de wijkcentrale af (1,1 km en 900 m van de (niet FttC) straatkast).

Reputatie 7
Badge +28
Dag Machiel,

De upgrade lijkt niet mogelijk via MijnKPN omdat je nu nog in de kortingsperiode zit (3 maanden €10 korting). Na 3 maanden kun je switchen naar Standaard. Ik kan dit direct voor je in orde maken, maar hou er rekening mee dat je dan €15 meer betaalt dan nu. Je kunt er ook voor kiezen om de kortingsperiode optimaal te gebruiken ;)

Wat betreft de snelheid: gebruik Fourstack puur als een indicatie. Er komt nu 27Mbit binnen over een VDSL-lijn dat gelimiteerd wordt op 20Mbit. Deze snelheid zal niet hoger worden na de upgrade. Als je dit toch de moeite waard vind, laat het me weten. Dan maak ik dit alsnog in orde.

Reputatie 2
Badge
Joran schreef op 27 okt '15 om 16:20u
Dag Machiel,

De upgrade lijkt niet mogelijk via MijnKPN omdat je nu nog in de kortingsperiode zit (3 maanden €10 korting). Na 3 maanden kun je switchen naar Standaard. Ik kan dit direct voor je in orde maken, maar hou er rekening mee dat je dan €15 meer betaalt dan nu. Je kunt er ook voor kiezen om de kortingsperiode optimaal te gebruiken Smiley Knipoog

Wat betreft de snelheid: gebruik Fourstack puur als een indicatie. Er komt nu 27Mbit binnen over een VDSL-lijn dat gelimiteerd wordt op 20Mbit. Deze snelheid zal niet hoger worden na de upgrade. Als je dit toch de moeite waard vind, laat het me weten. Dan maak ik dit alsnog in orde.

Joran,

Graag geef ik een reactie op jou uitspraak dat Fourstack puur als een indicatie gezien moet worden...

Mijn vraag is dan, waarom doet KPN dat dan niet vermelden op hun verkoopkanaal? Als ik daar namelijk lees: "De maximaal haalbare internetsnelheid op jouw adres is:36Mbit/s", dan mag je er als klant dus vanuit gaan dat deze snelheid tot aan het IS/RA geleverd wordt, toch?

En wat er NA het IS/RA door de klant dan geinstalleerd wordt, daar heeft KPN weinig of geen invloed op, en kan dat oorzaak zijn van een lagere snelheid.

Feit blijft, dat KPN de Fourstack waarde communiceert als zijnde de haalbare snelheid, hetgeen naar mijn mening dus niet juist is...en waar basseert KPN deze waarde dan op? 

Graag hoor ik van je...

Reputatie 2
Badge
Gedragscode Transparantie Internetsnelheden Ook daar lijken mij voor KPN nog een aantal verbeteringen haalbaar...:@

Joran schreef op 27 okt '15 om 16:20u
Dag Machiel,

De upgrade lijkt niet mogelijk via MijnKPN omdat je nu nog in de kortingsperiode zit (3 maanden €10 korting). Na 3 maanden kun je switchen naar Standaard. Ik kan dit direct voor je in orde maken, maar hou er rekening mee dat je dan €15 meer betaalt dan nu. Je kunt er ook voor kiezen om de kortingsperiode optimaal te gebruiken Smiley Knipoog

Hoi Joran,

Bedankt voor je bericht, nu begrijp ik waarom het nu niet kan. Maar er is toch wel een verschil tussen 20 of 27 mbit/s ?

Helaas dat het niet sneller gaat op mijn adres, toch vreemd aangezien het om een nieuwbouwwijk gaat. Ik hoop dat dit nog aangepast gaat worden in de nabije toekomst.

Gr. Machiel

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik denk dat Joran bedoelt dat de 27, 27 blijft

Robin
Reputatie 7
Badge +28
: Er wordt een berekening gedaan op basis van de beschikbare techniek (ADSL/VDSL/Vectoring/Pairbonding) in combinatie met de afstand tot de centrale of straatkast. Sinds de wijziging die Henk aangeeft is het in sommige gevallen veel accurater geworden, maar het lijkt, vaker dan voorheen, de snelheid te positief in te schatten. Wij geven voorbeelden hiervan door aan het netwerkbeheer om de betrouwbaarheid te verbeteren.

: Wat Robin aangeeft inderdaad 🙂 Als je nu in de Experiabox kijkt zie je een snelheid rond de 27Mbit/s. Deze wordt nu begrensd door de abonnementssnelheid (20Mbit/s). Als het pakket aangepast wordt is dit puur een administratieve wijziging, er verandert technisch niets. Hierdoor zal de snelheid niet hoger worden dan 27Mbit/s.

Reputatie 2
Badge
Pikkepoelie12 schreef op 28 okt '15 om 14:46u
Joran schreef op 27 okt '15 om 16:20uDag Machiel,

Joran,

Graag geef ik een reactie op jou uitspraak dat Fourstack puur als een indicatie gezien moet worden...

Mijn vraag is dan, waarom doet KPN dat dan niet vermelden op hun verkoopkanaal? Als ik daar namelijk lees: "De maximaal haalbare internetsnelheid op jouw adres is:36Mbit/s", dan mag je er als klant dus vanuit gaan dat deze snelheid tot aan het IS/RA geleverd wordt, toch?

En wat er NA het IS/RA door de klant dan geinstalleerd wordt, daar heeft KPN weinig of geen invloed op, en kan dat oorzaak zijn van een lagere snelheid.

Feit blijft, dat KPN de Fourstack waarde communiceert als zijnde de haalbare snelheid, hetgeen naar mijn mening dus niet juist is...en waar basseert KPN deze waarde dan op? 

Graag hoor ik van je...

Joran??

Reputatie 2
Badge
Joran schreef op 28 okt '15 om 19:04u
: Er wordt een berekening gedaan op basis van de beschikbare techniek (ADSL/VDSL/Vectoring/Pairbonding) in combinatie met de afstand tot de centrale of straatkast. Sinds de wijziging die Henk aangeeft is het in sommige gevallen veel accurater geworden, maar het lijkt, vaker dan voorheen, de snelheid te positief in te schatten. Wij geven voorbeelden hiervan door aan het netwerkbeheer om de betrouwbaarheid te verbeteren.

: Wat Robin aangeeft inderdaad Smiley Vrolijk Als je nu in de Experiabox kijkt zie je een snelheid rond de 27Mbit/s. Deze wordt nu begrensd door de abonnementssnelheid (20Mbit/s). Als het pakket aangepast wordt is dit puur een administratieve wijziging, er verandert technisch niets. Hierdoor zal de snelheid niet hoger worden dan 27Mbit/s.

Mmmmm, apart....De gegevens welke KPN gebruikt cq uitspreekt, zijn dus niet altijd betrouwbaar, dank voor deze uitspraak.

Reageer