Beantwoord

internet Browser: “geen verbinding mogelijk”

  • 28 December 2019
  • 18 reacties
  • 197 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

ik heb vanmiddag mijn Expedia 10a ge’factory reset’ omdat mijn Nas problemen had. 
Om de NAS op afstand bereikbaar te maken heb ik ge’portforward (intern 8081, extern 8082) en UPnP en Remote Management aangevinkt. Alles werkte tot nu, een uur of 3 later: als ik nu een site bezoek kijk ik de melding dat er geen veilige verbinding mogelijk is. Daar had ik voor het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook al last van. Waar moet ik het probleem zoeken? Enig idee?

groet, Iris 

icon

Beste antwoord door Disiri 1 January 2020, 15:11

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 1
Badge

Hi Disiri,

Jouw 'probleem' wordt miz. door je browser veroorzaakt, (Crome denk ik), de browser denkt dan met een mogelijk onveilige site te maken te hebben. 

Als je de betreffende site zelf wél vertrouwd kun je het natuurlijk altijd 'overrulen'.

Je kunt ook een andere browser proberen...

Reputatie 1

Hi CPi,

Dank je voor je antwoord. Helaas krijg ik dezelfde boodschap in de andere browsers en op mijn telefoon. Ik denk toch dat het aan een van mijn instellingen voor de NAS ligt. Ik heb de Experia opnieuw moeten resetten omdat ik daar vervolgens ook niet meer in kwam dus ik ga nu maar éen voor éen de instellingen testen met een paar uur ertussen. Misschien dat ik er dan achter kom.

Fijne avond!
Groet, Iris

Reputatie 7
Badge +24

Het is gewoon een bug in de Experiabox. Er zijn meer mensen die er last van hebben. Ook mensen die helemaal geen NAS hebben. Dus het heeft echt niets met je NAS te maken. 

Reputatie 1

Dank je Nick83! Ik ga morgen dan maar een andere router proberen. Niet best van KPN!

Reputatie 7
Badge +24

Een andere router, heb je die zo liggen dan?

Reputatie 1

Normaal gesproken niet maar ik had al wat Experia-frustraties voorbij zien komen en besloot het zekere voor het onzekere te nemen en een andere router van mijn werk mee te nemen. Helaas heb ik alleen geen idee van de instellingen die ik in de Draytek 2926ac moet invoeren. Suggesties?

Reputatie 7
Badge +24

Tja... je kunt niet zomaar even een Experiabox omruilen voor een andere router. Of dat gaat lukken hangt van vele factoren af. Allereerst: heeft u tv en (vaste) telefonie van KPN? Wat is het type van die Draytec? Heeft u glasvezel?

Edit: ik zie nu dat je al een ander topic hebt lopen...

Reputatie 1

Dat topic is ouder dan deze laatste vraag die ik stelde. Ik moet even wennen aan het forumgebeuren. 

Ik heb een particulier glasvezelabonnement mét tv maar zonder telefonie.

Op aanraden van Draytek heb ik de Draytek 2926ac aangeschaft (gelukkig via kantoor). Samen met onze Engelstalige IT’er proberen we nu deze Draytek in te stellen. 

Eerste probleem waar ik tegenaan loop: waar kan ik mijn inloggegevens vinden?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Inloggegevens zijn er niet. Gewoon wat invullen, maakt niet uit wat.

Reputatie 1

Dat had ik ook begrepen en ook uitgeprobeerd. Misschien ligt het aan iets anders. Ik laat weten of het lukt. Dank je wel weer!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Disiri. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @CPi en @Nick83 jou al goed hebben geholpen. Ik ben erg benieuwd of het lukt. :slight_smile:

Reputatie 7

Heb je ook IPTV van KPN?

Heb je ook telefonie van KPN?

Toen je nog de V10a in gebruik had, had je toen een DHCP binding voor jouw NAS gemaakt?

Als je UPnP aan zet, dan moet je geen port-forwardings definiëren. Overigens ben ik geen voorstander van UPnP.

Reputatie 1

Hallo weer wjb,

Onze Engelse IT-dame, Joan, is inmiddels verder aan het kijken. 

In antwoord op jouw vragen:

  • ik heb wél IPTV en geen telefonie (voor de tv heeft draytek een uitgebreide handleiding)
  • het is me gelukt de NAS te verbinden (met port-forwardings én UPnP (omdat de NAS dat verplichtte)) maar na een paar uur ging alles de mist in omdat er ‘geen veilige verbinding’ te maken was.
    • Voor UPnP heb ik geen voor- of afkeur: ik volgde de informatie van de NAS.
    • Ook zonder NAS-portforwarding en dergelijke kreeg ik steeds die ‘geen veilige verbinding’-boodschap.

Ik heb Joan gevraagd om wat betere vragen te stellen. Die plak ik hier zodra ik ze van haar ontvangen.

Reputatie 7

Ik heb nog geen werkende configuratie o.b.v. een Draytek gezien waarbij ook routed IPTV goed functioneerde. Ik ben ook bang dat dat niet gaat lukken. 

Reputatie 1

Wel een werkende configuratie voor alleen internet? 

Reputatie 7

Dat zou geen probleem mogen zijn.

Reputatie 1

Oeps, sorry, ik moet erg wennen aan forumschrijven. Ik heb het laatste bericht als meest behulpzaam aangevinkt terwijl ik wilde ‘liken’.

In ieder geval: internet werkt nu met de Draytek rechtstreeks op het glasvezeldoosje aan de muur, zonder tussenkomst van de Experia.

Morgen doen we een poging op de TV aan de gang te krijgen. 

Reputatie 1

De verbinding met IPTV is gelukt. Ik heb deze handleiding van Draytek (https://www.draytek.nl/files/Routed%20IPTV%20[V2.0].pdf) exact gevolgd en was meteen verbonden. Overigens staat in die handleiding ook heel duidelijk hoe je de verbinding met internet tot stand laat komen.

Ook de NAS is keurig bereikbaar door de portforwarden en zonder gebruik van UPnP (dank wjb!)

Laat je dus niet weerhouden de Experia achter je te laten :-)

Gelukkig en gezond nieuwjaar allemaal!

Reageer