Internet buitengebied

• 11 januari 2014
  • 11 reacties
  • 3877 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Ik woon in een buitengebied in het groene hart, en haal max. 16 Mbits/s aan downloadsnelheid, met een wat instabiele verbinding. Ik heb begrepen dat KPN gaat kijken of een combinatie van 4G en ADSL voldoende bandbreedte kan genereren om in buitengebieden breedbanddiensten te kunnen leveren. De pilots spitsen zich toe op het leveren van routers aan klanten in het buitengebied die bepalen of op een bepaald moment voor een bepaalde dienst het vaste net of het mobiele netwerk moet worden gebruikt. Is er een mogelijk om hieraan deel te nemen of deel uit te gaan maken van een testpanel?

11 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hoi RvL, 

Er loopt inderdaad momenteel een test. Ik heb begrepen dat de pilots op dit moment vol zitten, er is dus geen aanmelding mogelijk. 

Het zou echt mooi zijn als we op deze manier klanten in buitengebieden ook van breedbanddiensten kunnen voorzien! Ik hou het zelf ook met grote interesse in de gaten, als we hier meer informatie over krijgen, dan zullen we het zeker ook op het forum posten. 

Je geeft aan dat je verbinding instabiel is, als je mij in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant kunt sturen, kan ik je verbinding doormeten. Je verbinding zou natuurlijk ten minste stabiel moeten zijn. 

Met vriendelijke groet, 

Werner 

KPN Webcare. 

Ik vroeg mij af of het niet beter is om in het buitengebeid met 4G te internetten op je laptop en mobiele telefoon. De snel heid lijkt elkaar minder te wordern. 2.30 Mbbs is wel erg uit de tijd.  Of komt dat vdsl nog van de grond?

ik heb het`lefde probleem..... Het is traag maar ook instabiel, soms < 0.2 Mbbs, " normal max 2.50 Mbbs. minder dan vroeger toe haalde ik nog wel eens meer dan 3.2 Mbbs

ik woon in Epse

Reputatie 3
Badge +4
Beste Schollevaer, 

Het vast internetten via 4G is inderdaad iets wat momenteel getest wordt. We hebben al een poosje 4g internet abonnementen, zie deze link voor meer informatie. 

Ik zou echter graag jouw lijn doormeten, aangezien je aangeeft dat de snelheid niet constant is en voorheen sneller was. 

Mag ik daarvoor in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant ontvangen? Dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen. 

met vriendelijke groet, 
Werner 

KPN Webcare. 

Badge
16 Mb is meer dan menigeen in het binnengebied heeft incl de betrouwbaarheid.

Mobiel kost het een fortuin tenzij je alleen wat mailt.

Woon in het buitengebied van Culemborg, volgens mij ruim 5 km van de centrale (****) en heb geluk bij 1146 kbps down en 82 kbps up. Verbinding is wel stabiel maar traag. Heb reeds voor een jaar korting gekregen op het goedkoopste abonnement. Liever zou ik zien dat iets meer betaal voor meer snelheid (bijv via 4G) maar dan ook met FUP. Want ook ik download wel eens en film en stream internet radio. Heb in buitengebied ook telefoon en digitenne via KPN, dus combipakket buitengebied zou helemaal mooi zijn.

LvW

Admin: Privégegevens verwijderd omwille van privacy

Reputatie 3
Badge +1
Werner schreef:Er loopt inderdaad momenteel een test. Ik heb begrepen dat de pilots op dit moment vol zitten, er is dus geen aanmelding mogelijk. 
...als we hier meer informatie over krijgen, dan zullen we het zeker ook op het forum posten.

Het is inmiddels iets meer dan een jaar geleden dat je dit postte - is er al wat nieuws te melden? Ik ben vooral die uploadsnelheid van 0.8 Mbit zoooo ontzettend zat...

Beste Zaph, dat is jammer. Sedert 8 jaar maak ik melding dat mijn internetsnelheid onder de maat is. Hoe kom ik op die lijst dat je mee mag doen met deze proef? ik heb het idee dat ik net elke keer de boot mis

Reputatie 7
Badge +28
@Zaph; Er is nog geen nieuws over het verloop van de pilot, of eventuele nieuwe pilots. Hoewel het al een jaar later is blijft Werners opmerking staan; we laten dit zeker weten als er meer informatie is, of als er een manier is om een dergelijk abonnement af te sluiten.
@Schollevaer; Deze testen worden in hele specifieke gebieden uitgevoerd, als er een in jouw regio was geweest was je daar zeker over geïnformeerd. Op dit moment bestaat er geen mogelijkheid je in te schrijven voor een dergelijke test. Helaas!
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Joran,

het lijkt me stug dat er echt helemaal niks over te zeggen is, na al die tijd.

Er zitten grote groepen mensen te smachten naar een alternatief voor die trage koperleiding, dus los van een zeg maar wat grotere doortastenheid vanuit KPN zou ook een beetje meer informatie gewoon heel erg welkom zijn.

Nu zitten we bij wijze van spreken te wachten op het nieuwsbericht dat KPN mensen in het buitengebied een fatsoenlijk geprijsde 4G verbinding naast de vaste lijn gaat aanbieden, of op heel korte termijn nieuwe kasten in de buitenring gaat plaatsen, terwijl KPN intussen misschien al lang al besloten heeft dat dat voorlopig echt niet gaat komen.

Duidelijkheid is altijd prettiger!

Reputatie 2
Badge
onderstaande is reactie op joran

Helaas is dat laatste niet waar, hier in de regio is al een jaar een proef aan de gang.

Niet over geinformeerd of van mogen proeven

Reageer