internet buitengebied

• 4 juni 2012
  • 3 reacties
  • 9777 keer bekeken

Op 4 februari 2012 ben ik (nav reclame alles in 1) naar KPN winkel gegaan om dit pakket te kopen.

De medewerker daar vertelde dat dit niet mogelijk was vanwege de postcode, maar we moesten met KPN gaan bellen (0,10 per min!!). Medewerker aan telefoon zegt dat het wel mogelijk is. Krijgen welkomsbrief en daarna telefoon dat het niet mogelijk is. Dan weer welkomsbrief en dit gaat door en door en we worden gebeld en gebeld, welkom, welkom enz. Dan weer: het is niet mogelijk op uw postcode. Omdat we de belkosten helemaal zat waren gevraagd om een gewoon nr.. Kregen gratis nr. met een dame Sally genaamd, die alles ging oplossen. Ons ISDN 2 is inmiddels omgezet naar 1. De internet snelheid (1,5mb) is al jaren veel te laag (betalen voor 8 mb!!!), deze zou al een aantal keren versneld worden. Iedere keer een andere datum. U raadt het al, snelheid is nog steeds 1,46 mb.

Sally is het volgens mij ook helemaal beu en weet geen oplossing voor ons.

Ze heeft nu een half jaar 10 euro korting gegeven op ISDN, maar ons internet blijft traag.

Bovendien is een goedkopere oplossing, tw. een alles in 1 pakket voor ons ook niet mogelijk.

We wisten niet hoe we zelf konden controleren hoeveel mb binnen kwam. Volgens een deskundige moesten we, als er een verandering was geweest in de aanlevering van het aantal mb, daarvoor de Experia Box uitzetten en weer aan (of resetten). Gedaan.

Of het aan dit gedoe ligt weet ik niet, maar ons WIFI (Experia Box, nieuw gekregen omdat onze vorige router kapot was) doet het ook niet.

Moraal van dit verhaal, hoe krijg je waar je voor betaald en wat je graag wilt, want dat is blijkbaar helemaal niet mogelijk.

We zijn het helemaal beu. Interactive tv niet mogelijk (wel slechte DigiD tv), snel internet niet, goedkope telefonie niet.

Hoe kom je uit deze impasse, wij zijn toch niet de enige mensen in Maastricht, die niet in het centrum wonen.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste gropweg,

Vervelend om te lezen dat u tussen wal en schip lijkt te vallen. 

Ik wil graag voor u uitzoeken wat er allemaal wel of niet mogelijk is. Zou u uw postcode en huisnummer in een privébericht kunnen sturen?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Het is vervelend om te zeggen, maar de oplossing van Ronald duurt wel erg lang. Waarom hebben wij maar 1,4 mb? Ik heb vandaag maar weer getest en er is niets veranderd. Ik vind eigenlijk dat iets wat niet in orde is niet betaald hoeft te worden. Wij hebben sinds juni 2008 betaald voor 8 mb, maar nooit gekregen.

Waarom wordt van te voren niet gezegd, u betaalt wel voor 8 mb, maar jammerdan u krijgt het niet. Nu niet en misschien wel nooit niet. Bij Ziggo hadden we ook problemen, daar lag internet er 23 van de 24 uur eruit, maar dat was ons probleem en men lostte het niet op, daarom zijn we naar KPN gegaan. Het gekke is het ligt altijd aan jezelf, daar leggen callcenter medewerkers graag de nadruk op.

Dus voordat je de echte oorzaak van iets hebt gevonden, heb je je hele systeem op de schop gehad en dat terwijl wij er helemaal geen verstand van hebben.

Wij willen alleen 8 mb en ook het liefst een 3 in 1 abonnement met interactieve tv.

Reputatie 1
Badge +1
Beste Gropweg,

Is het probleem inmiddels opgelost? Of kan ik nog iets voor u betekenen?

Met vriendelijke groet,

Ivette

Reageer