Beantwoord

Internet Buitengebied modem niet vindbaar

  • 30 April 2019
  • 6 reacties
  • 136 keer bekeken

Vndaag mijn nieuwe experia v10 geïnstalleerd met modem buitengebied
Had wel wat voeten in de aarde. Maar uiteindelijk de tablet en telefoons op de Wifi aangesloten.
Het probleem wat ik nu heb is dat ik de Wifi/ experiabox niet terug kan vinden op mijn pc en dus geen internet heb.
Zie wel af en toe de experia b o x van mijn buren voorbij komen die vorige week geïnstalleerd is dus aan mijn dongel ligt het niet denk ik dan.
Heb ook de box handmatig toegevoegd maar helaas.
Wie o wie heeft een suggestie

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst en titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door DoorenLot 8 May 2019, 17:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @DoorenLot
Brandt er ook een blauw lichtje op je V10?
Zo ja dan is de wifi uitgeschakeld
Deze kun je weer aanzetten door de knop vlak naast de USB-plug aan de zijkant of bovenkant net zolang in te drukken tot het lampje uitgaat.
Alle lampjes zijn groen.
Op mijn telefoon en tablet zie ik mijn box wel.
Op de pc zie ik alleen mijn oude netwerkbox
Krijg deze op k niet verwijderd ttouwens
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @DoorenLot. Welkom op het forum. Wat vervelend dat het niet lukt om een WiFi verbinding te maken. Zou je als eerste willen testen of je met een vaste kabel naar de ExperiaBox v10 een verbinding kan maken met internet?
Het 4G modem wordt aan de ExperiaBox V10 modem gekoppeld en zorgt ervoor dat de Experiabox een hogere internetsnelheid kan halen. Elk Wifi apparaat in en om het huis maakt verbinding met het WiFi-netwerk van de V10-modem.

Als je geen verbinding kan maken met de V10-modem, dan zou ik je willen vragen om je gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb helaas geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het misschien via een andere weg geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!
Ik heb het probleem opgelost.Koste wel wat moeite .
Eerst heb ik geprobeerd pc en printer direct aan te sluiten met kabel op router .Helaas nog steeds geen router te zien behalve die van de buren.
Vervolgens ingelogd op de Experia en wat bleek de oude gegevens ban de vorige Experia box stonden er nog steeds in. Id en ww gewijzigd en toen deed alles het gelukkig.
Heb nu internet buitengebied en gelukkig een factor 4 sneller.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat het inmiddels is gelukt. Bedankt voor het delen van de oplossing. ☺️

Reageer