Beantwoord

Internet buitengebied, of toch niet

  • 8 July 2019
  • 11 reacties
  • 480 keer bekeken

Badge
Goede dag,

Reeds woon in al ruim 3 jaar binnen een dorp waar grotendeels internet buitengebied beschikbaar is maar voor mij schijnbaar niet beschikbaar is. In het verleden heb ik ook regelmatig contact gehad met de klantenservice en monteurs over de vloer gehad om het internet te proberen te verbeteren.

Helaas kom ik niet hoger dan 12 Mbit/sec uit. Net genoeg om HD zenders te bekijken maar te traag om voor mijn vriendin om ook ondertussen een YouTube video te bekijken.

Jullie voorwaarden om in aanmerking te komen voor internet buiten gebied zijn als volgt:

Sneller Internet Buitengebied is beschikbaar voor consumenten en ondernemers die in een gebied in Nederland wonen waar de komende 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk. De postcode moet in een buitengebied liggen met voldoende capaciteit op het 4G netwerk en waar we verwachten voldoende 4G binnenhuis dekking te kunnen bereiken. Dit kan verschillen per woning. Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.


Hieruit begrijp ik dat ik wel in aanmerking kom voor 'internet buitengebied' omdat ik op 12 Mbit/sec zit en meer dan 6 maanden niet meer dan die 30 Mbit/sec kan verkrijgen via de lijn.

Recentelijk heb ik ook telefonisch contact met de kantenservice gehad en de medewerker gaf mij het advies om dagelijks een speedtest uit te voeren van het 4g net werk. Dit is omdat om in aanmerking te komen voor internet buitengebied moet de snelheid hoger liggen dan 50 Mbit/sec. Dat heb ik dus gedaan en de resultaten liggen ver boven de 50 mbit/sec. (zie afbeelding)

Tevens vind ik het ook erg absurd dat 150 meter verder op wel personen recht hebben op deze optie terwijl hun data snelheid per kabel exact het zelfde zijn. Waarom dan kan ik dan geen recht hebben op deze optie? exact een kleine bubbel van zeg 100 meter heeft geen recht op internet buiten gebied maar de rest van het dorp wel?

De benodigde producten zoals expedia box v10 die benodigt zijn om gebruik te maken van deze service heb ik al in huis.


icon

Beste antwoord door Bridges 10 August 2019, 14:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Bridges . Welkom op het forum!
Heel fijn dat je al zoveel uitzoekwerk hebt gedaan! Ik ga voor je uitzoeken waarom jij hier niet voor in aanmerking komt en of daar verandering in kan komen. Gelukkig heb je je profiel al ingevuld en heb ik alle relevante gegevens. Ik zal je zo snel mogelijk laten weten of er mogelijkheden zijn!
Badge
Hoi @Bridges . Welkom op het forum!
Heel fijn dat je al zoveel uitzoekwerk hebt gedaan! Ik ga voor je uitzoeken waarom jij hier niet voor in aanmerking komt en of daar verandering in kan komen. Gelukkig heb je je profiel al ingevuld en heb ik alle relevante gegevens. Ik zal je zo snel mogelijk laten weten of er mogelijkheden zijn!


Hoi @Erwin_

Alvast bedankt voor de moeite, ik zal afwachten op een reactie
Ik heb er zojuist een friendly reminder achteraan gestuurd. Wellicht is/was mijn collega met vakantie. Weet in ieder geval dat ik het bewaak en ik hoop op snel antwoord.
Badge
Ik heb er zojuist een friendly reminder achteraan gestuurd. Wellicht is/was mijn collega met vakantie. Weet in ieder geval dat ik het bewaak en ik hoop op snel antwoord.
@Erwin_ Dank u wel dat u er achteraan zit. Ik begon al twijfels te krijgen inderdaad.
Bij deze zal ik nog even uit wachten 🙂
Het schiet nog niet op, @Bridges . Ik blijf voor je proberen. Ik betreur dit zelf ook 😢
Badge
Het schiet nog niet op, @Bridges . Ik blijf voor je proberen. Ik betreur dit zelf ook :'(

@Erwin_ Is inderdaad te merken. Het is ook niet bepaald tof. Eigenlijk al te lang bezig
Badge
@erwin goede middag,

Om even te informeren, is er al meer bekend over dit probleem?

Alvast bedankt
Ik heb je een privébericht gestuurd.
Ik heb je weer een privébericht gestuurd 🙂
Badge
@Erwin_

Goede middag,

Bij deze wil ik je veel bedanken voor alle moeite. Zojuist heb ik al de Kpn klantenservice gebeld en die hebben voor mij de order doorgezet. Dit scheelt voor u ook wat tijd.😉

Het koste wat tijd, 3 jaartjes maar uiteindelijk is voor alles een oplossing. Dankjewel voor de hulp en de service. Dit maakt mij een tevrede klant van jullie service 😊.

Verder wens ik u een fijn weekeind nog en indien ik nog vragen heb zal ik dat via hier vragen.
Ik heb de order nog even gedubbelcheckt. Alles is netjes in werking gezet! Het aansluiten zal wel lukken maar mocht je hierna nog vragen hebben, weet je mij te vinden!