Beantwoord

Internet "disconnected" op Box12, herstart verhelpt het. Hoe kan dit?

  • 12 June 2022
  • 2 reacties
  • 1470 keer bekeken

Vanavond is al meerdere keren de internetverbinding op mijn Box12 weggevallen. Na inloggen op het modem staat er ‘status disconnected’, maar de lampjes op de glasvezel module (power en connection) zijn beide groen. De module zit via een korte cat6 kabel aangesloten op het modem - en heb eerder nog geen problemen gehad.

 

Een herstart lost het in ieder geval even op, maar voor hoe lang.. en wat veroorzaakt het?

In de logs zie ik:

 

12.06.2022 18:46:56 Error PPPOE
PPPoE error: timeout
12.06.2022 18:46:56 Error PPPOE
PPPoE error: timeout
12.06.2022 18:46:48 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
12.06.2022 18:46:44 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
12.06.2022 18:35:38 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
12.06.2022 18:35:31 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed
icon

Beste antwoord door Joep1965 12 June 2022, 20:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Badge +19

Dit zien we vaker helaas. Er komt een update aan. Hier kan je er het één en ander over lezen. 

Hallo Bennie,

Na het aansluiten op glasvezel had ik ook heel vaak dat de internet- en de telefoonverbinding niet beschikbaar was. In de logging stond bij mij ook ‘PPPoE error: timeout’.

Vorige week heb ik het modem verplaatst en daarmee een kortere verbinding tussen glasvezelaansluitpunt en het modem gecreëerd.
Er zat een Cat6a-kabel van 15m tussen, dat is nu een kabel van maar 1.2m.
De ‘PPPoE error: timeout’-meldingen komen nu niet meer terug in de logging.

Wellicht bij jou geen te lange, maar een ‘slechte’ kabel naar de Box12.
Heb je de kabel al een keer vervangen ?

 

Succes,

René