Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Internet en telefoon vallen regelmatig uit


Bij ons valt de internet verbinding en telfoon bijna dagelijks weg.
De tv blijft het gewoon doen, en na een paar minuten is de verbinding weer hersteld.
Als ik in het modem (experiabox V10) kijk bij Ethernet connectie status (in menu Status/ Geavanceerd/ Ethernet) bij online tijdsduur aan 0 h 00 min xx s (alsof de router herstart is)
Aan de lampje op de experiabox is tijden de storing niets te zien.

We hebben eigenlijk al vanaf het begin dit soort storingen gehad, en meerdere monteurs zijn langs geweest.
We hebben al een stuk of 3x een nieuwe expriaboxen gehad maar nog steeds problemen.

Ik lees hier en daar wel dat het misschien aan de netwerkkaart in de centrale kan liggen.
Kan de KPN misschien in een logbestand zien hoeveel en welke problemen ik heb

20 Reacties

Reputatie 6
Badge +21
Hoi @Mercraw, welkom op het forum! Lastige situatie! Graag kijk ik je verbinding na, en help je dit probleem te verhelpen! Stuur je hiervoor een reactie op m'n privébericht ?
Reputatie 6
Badge +21
In overleg met @Mercraw heb ik een monteur ingepland die kan onderzoeken wat er precies aan de hand is, en het probleem kan verhelpen! Laat je me na zijn bezoek weten hoe het gegaan is @Mercraw?
Even een update:
Vandaag is de monteur geweest, hij heeft iets in de centrale vervangen en het NT kaststje hier in huis.
Ook is de kabel tussen NT en expreriabox vervangen, en heeft hij een verdachte stekker opnieuw aangesloten.
Verder heeft hij het netwerk hier thuis bekeken, wat er wel goed uit zag.
Een mogelijke oorzaak zou volgens hem nog de repeater kunnen zijn die op zolder staat.

Hij heeft alles nog even nagemeten en het leek goed, met de klemtoon op leek.
Nadat hij vertrokken was bleek dat het internet niet meer 1x per dag uit valt, maar nu om de 10 minuten.
😢
Ik heb inmiddels alle netwerkbedraading van de experiabox gehaalt en repeater uit maar nog steeds problemen.
Dus maar gebeld met KPN, moet morgen weer bellen als de backoffice weer aanwezig is.

Maar even afwachten dus
Update 2:

Ik ben niet echt blij meer.☹
Heb vandaag 4 x met kpn gebeldt maar ben net zo ver als gisteravond, de backoffice moet er naar kijken.

1e keer bellen:
Advies om experiabox te resetten en afwachten (geen resultaat)

2e keer bellen:
Ik had nog een experabox V9 liggen, deze in overleg geplaatst en afwachten (geenr resultaat)

3e keer bellen:
Probleerm wordt doorgegeven aan backoffice en die zouden mij vandaag terug bellen.

4e keer bellen:
Het is inmiddels een paar uur later en ik heb nog niets gehoord, dus maar even bellen.
Er blijkt niets in werking gezet te zijn bij de backoffice, dus ik wacht voor niets.
Nu is er weer een ticket aangemaakt en hopelijk word ik maandag gebeld.

Wordt vervolgd.
Ik krijg net het volgende bericht binnen,
Weet niet wie deze afspraak heeft gemaakt maar ik niet.
Ik wil gebeld worden over de storing, niet over het verbeteren van de dienstverlening.
Het zal toch niet 🤔

Geachte heer ****** ,

Bedankt voor uw reactie over onze dienstverlening. Hierdoor kunnen wij deze verbeteren. Hiermee bevestigen wij de gemaakte afspraak.

Terugbelafspraak
Binnen 4 werkdagen wordt u door een collega van de afdeling Klantenreacties gebeld op uw telefoonnummer . U ontvangt een oproep van 088-6607925. Lukt het niet om u te spreken, dan streven wij ernaar u op 14 januari tussen 12:00-16:00 uur terug te bellen.
Dit alles levert ons toch nog iets op.
Door het gezoek op dit forum kwam ik er achter dat we nog een oud abonnement hebben.
Ik ben nu over gestapt en bespaar €12 per maand 😀

Het verschil is:
- van 50 naar 40Mb
- van 2 naar 1 tv ontvanger (we gebruiken er maar 1 )

Zelfs met meer Mb's en 2 ontvangers was ik lager uit gekomen.
Jammer dat KPN mij bewust te veel laat betalen.
Tijdens een uitval heb ik een screenshot gemaakt van de status die ik zie in de experiabox.
Dit is dus ongeveer 3 minuten na het het uitvallen van de internetverbinding.
Misschien dat dit iemand iets zegt.



Verder heb ik vandaag de experiabox en NT aangesloten op een andere 220V groep (geen resultaat)
Ook afkoppelen van telefoon en TV geven geen goed resultaat
Update 3:

Wel handig dit tropic, wordt zo langzamerhand een logboek.

Vandaag geen telefoontje van KPN, dus zelf maar even gebeld.
Voor een reakie van de backoffice moest ik toch eerst 4 werkdagen afwachten
KPN medewerker heeft nog wel even de experiabox gereset met het verzoek om te melden of dit geholpen heeft.

Het resetten blijkt niets te hebben gebracht dus ik maar weer bellen om dit te melden.
Ik kom met een aardige dame in gesprek, en wat blijkt, er staat geen ticket open voor mijn probleem.
Ze heeft de verbinding doorgemeten en geeft aan dat het probleem heel erg is.
Inmiddels is er weer een ticket aangemaakt, als het goed is de 4e in een paar dagen tijd.
Morgen komt er weer een monteur langs.
Update 4:

De monteur is langs geweest en we hebben alles doorgenomen, mijn waarnemingen en akties die ik en de vorige monteur al gedaan hebben.
Hij gaat ons morgen in de centrale op een andere poort aan sluiten 👍🏼
Lijkt me een goede set om weer iets uit te sluiten, maar even afwachten dus.

Nog even wat aanvullende waarnemingen:
Terwijl de monteur en ik voor de meterkast stonden ging plots het service lampje op de experiabox oranje branden, het eco lampje ging even rood branden, na 15 sec was alles weer normaal.

Vanmorgen heb ik nog even terug gekeken en het blijkt dat het internet vannacht niet is uitgevallen.
Overdag is hij 1x uit gevallen en momenteel dus rond de klok van 21:00 valt het om de 10 minuten uit.
Zal het iets te maken hebben met het spitsuur op het internet?
Update 5:

Vanmiddag netjes een telfoontje van de monteur dat de poortwissel gedaan is.
Mocht het niet goed zijn kon ik weer contact opnemen met 0800 0402.

Jammer genoeg heeft de poortwissel niet geholpen en is het probleem er nog steeds.
Dus maar weer gebeld, probleem weer uitgelegd,
Uitkomst is dat er weer een monteur aangestuurd gaat worden, binnen 5 werkdagen krijg ik iets te horen.😖
Op de vraag waarom ik 5 dagen moet wachten krijg ik te horen dat dit komt omdat het ticket afgesloten is en er weer een nieuwe ticket aangemaakt moet worden.

Dit is dan het resultaat van weer meer dan een half uur aan te telefoon.

Waar het hier helemaal mis loopt is dat het ticket steeds afgemeld wordt zonder dat de storing opgelost is, en alles weer van voren af aan begint.
Waarom niet gewoon doorgaan met mijn probleem op lossen ?

Iemand die hier op kan reageren?
Update 6:

Vandaag ben ik gebeld door de afdeling klantenreacties.
Ik heb aangegeven dat het me niet aan stond dat telkens na een aktie de ticket afgesloten werd en alles weer opnieuw begon.
Dit kon de beste man begrijpen en hij zou zorgen dat mijn problemen bij een specialist neergelegd zou worden en met voorrang behandeld zou worden.

Vanmiddag nog terug gebeld door een specialist van het chaseteam, hij gaat zich op mijn probleem storten en ik kan rechtstreeks met dit team contact op nemen.
De chase wordt niet eerder gesloten dan dat het probleem opgelost is.
Zo wil ik het zien 👍🏻

Zelf blijf ik ook bezig voor zo ver dat mogelijk is.
Heb nu een UPS voor de experiabox en NTkast gezet.
Dit apperaat zorgt er voor dat de netspanning heel stabiel blijft.



Gelukkig heeft dit niet geholpen, want anders zou ik thuis een probleem met mijn stroomvoorziening hebben .
Reputatie 6
Badge +21
Hallo Mercraw, vanwege vrije tijd nu pas weer een reactie. Bedankt voor je updates hier in het topic! Balen dat je verbinding na de acties van de eerste monteur ondanks het vervangen van onderdelen nog instabieler is geworden 😞 Goed om te lezen dat je inmiddels in contact met een medewerker van klantenreacties bent. Deze medewerker houdt de regie over het probleem inderdaad in handen, en zorgt ervoor dat de juiste acties in gang gezet worden totdat het echt verholpen is! Laat je het me weten als je een update vanuit de specialist hebt?
Update 7:

Vandaag is er een monteur langs geweest om nogmaals het NT kastje met voeding en kabel te vervangen.
De monteur is een tijdje gebleven om te kijken of het nu beter was.
Helaas, na een minuut of 20 ging het service lampje weer branden en viel de verbinding weg.

Nu gaat er een specialist langs komen met meetapperatuur om alles eens grondig na te meten.

Wat ons gisteren opgevallen is dat de verbinding instabieler wordt als we de tv aan zetten.
Toen ik vandaag thuis kwam was de verbinding meer dan 2 uur in de lucht, na het aanzetten van de TV is de verbinding na 10 minuten weg gevallen, en bleef weg vallen.

Daarom maar een andere tv ontvanger geplaats, geen resultaat. ☹

Update 8:

Ik heb iemand gevonden op het forum met het zelfde probleem zo lijkt het wel.

https://forum.kpn.com/internet-9/frequent-connection-drops-444040

Bij hem is de SFP module vervangen waarna het probleem over was.
Nadat bij mij de SFP module vervangen was, hadden we nog een groter probleem dan voorheen.

1+1=2 ? 🤔

Een vraag voor de specialist:
Als er een poortwissel in de centrale gedaan wordt, blijft de SFP dan zitten of gaat die mee naar de nieuwe poort?


Vandaag nog IPv6 uit gezet en wifi uitgeschakeld, en expreriabox buiten de meterkast gezet, geen resultaat.
Reputatie 6
Badge +21
Hoi Mercraw, bedankt voor je aanvullingen. Of de SFP bij een poortwissel altijd meegaat naar de andere poort durf ik niet met zekerheid te zeggen. Voor wanneer heb je de afspraak met de specialist die alles komt nameten?
@Koen ik heb nog niets gehoord van de specialist, hij zou me nog bellen voor een afspraak.
Inmiddels hebben we al 24h geen uitval gehad.
Het enig wat ik gisteravond gedaan heb is de stekker van de NTU er tijdens een storing uittrekken en weer plaatsen, maar ben er niet zeker van of dit gisteravond rond 21:00 geweest is of vroeger op de avond.
21:00 was ongeveer de laatste keer dat de verbinding weggevallen is.
Reputatie 6
Badge +21
Hoi Mercraw, ik heb je storingsbon er even bijgepakt en ik zie het verzoek tot aansturen van een specialist voor onderzoek bij je thuis daar in staan! Ik ga er vanuit dat je op korte termijn gebeld wordt voor het maken van een afspraak. Hoe staat het er op dit moment voor, is je verbinding nog steeds stabiel?
Update 9:

Vanmorgen kreeg ik een SMS, een herinnering voor de gemaakte afspraak met de de monteur voor deze middag.
Bij mij was niets bekent over een afspraakt maar goed, ik maar weer vrij nemen, je moet er wat voor over hebben.

Monteur is langs geweest en had het vermoeden dat de buffer in de expriabox wel eens vol zou kunnen lopen, daarom heeft hij een versterker achter de experiabox geplaatst.
De afgelopen 40uur had ik geen problemen gehad, nu net 5 uur na het plaatsen van de versterker weer een uitval 😑

Gelukkig zijn de lijntjes voor mij nu kort met de KPN dus komt snel een vervolg op denk ik 👍🏼
Reputatie 6
Badge +21
Wederom dank voor de update Mercraw! Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met je verbinding? Zodra er weer nieuwe ontwikkelingen zijn hoor ik graag weer van je 🙂
Het is nog steeds hopeloos met het internet. 😫

Wel ben ik er achter dat we alleen uitval hebben als er dataverkeer is.

Reageer