Beantwoord

Internet en TV abonnement tijdelijk pauzeren

  • 16 March 2019
  • 11 reacties
  • 3771 keer bekeken

mijn abonnement van 1 jaar is al voorbij. Ik kan nu ook stopzetten. Maar mijn vraag is, “kan ik mijn abonnement ook deactiveren? En later weer activeren?” Want ik wil niet weg bij KPN of abonnement kwijtraken. Mijn abonneer is echt de beste in Nederland!

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 16 March 2019, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Mijn abonnement en provider KPN is de beste in Nederland!!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @M.C.
Tijdelijk stopzetten of deactiveren gaat helaas niet, zoals Marcia ook al zegt.
Als je je nummer wilt behouden, dan kun je het beste het goedkoopste sim-only abonnement tijdelijk nemen en zodra je het weer wilt gebruiken kun je altijd opwaarderen.
Als je het opzegt ben je sowieso je nummer kwijt.
Je kunt ook bellen met 1200 met je KPN-telefoon of 0800 0105 of 0800 0402
Bij alle telefoonnummers wordt gevraagd of je voor mobiel of voor internet/TV belt.
maar ik heb het over internet thuis en niet gsm Sim only
Reputatie 7
Badge +21
Ah, dat komt omdat je op een ander topic reageert waar het onderwerp wel o.a. over mobiele telefoon gaat.
Maar het principe is hetzelfde, je kunt niet tijdelijk stopzetten.
Je kunt wel alle extra pakketten, voor zover je die hebt, stopzetten, maar het standaard abonnement niet.
Dan zou je indien je al contractvrij bent het abonnement kunnen opzeggen, maar dan raak je wel je e-mailadres(sen) kwijt.
En daarna weer aanmelden.
Ook hetzelfde advies, bel even met 0800 0402
Of wacht tot webcare dit topic overneemt, als je dat besluit, zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
We kunnen kort zijn: Bij KPN zijn abonnementen (vast/mobiel) niet te pauzeren.

Oh ja, doe je dat ook bij je energie (gas/stroom) leverancier en water ? En huur/hypotheek ? Pauzeer je dat ook allemaal.
Zelfs een abonnement op tijdschrift of krant is niet te pauzeren. Soms wel tijdelijk naar ander adres om te zetten.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @M.C. Welkom op het forum. Helaas is het niet mogelijk om een Internet en TV abonnement te pauzeren. Als het contract verlopen is kan je het abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen op het moment dat je er weer gebruik van wil maken. Mocht je dit willen dan kan je het beste bellen met het nummer 0800 0402, misschien heb je inmiddels al gedaan. Je kan er ook voor kiezen om dit via de chat door te geven. Laat je ons weten of het gelukt is? Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het inmiddels al geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!

Ik ga voor werk voor 9 maanden naar het buitenland, als ik terugkom wil ik gewoon mijn vaste telefoonnummer en emailadressen hebben. Dus wil tijdelijk stopzetten. Dat kan dus niet. (Of ze willen niet,, lijkt me eerder) maw geen gebruik van mijn abbonnement voor 9 maanden ,maar wel geld innen. Voor zo een bedrijf als KPN valt me dat vies tegen

Badge +19

Technisch zal het misschien kunnen maar bij geen provider kan het. Zal ook niet gaan gebeuren waarschijnlijk omdat er nauwelijks vraag naar is. 

Old guy en Joep 1965. In Spanje is het wel degelijk mogelijk. Pauzeren voor 2 maanden en dan 2 x per jaar mogelijk. Zoiets zijn de mogelijkheden bij een provider. Bij een andere idem dito. Dus waarom in Nederland niet? Ik kan alleen maar mijn extra dingetjes uit het pakket pauzeren. 5 euro per maand voor een tweede televisie. KPN kijk naar jouw grote broer in het buitenland!

Reputatie 7
Badge +24

@de Spaanse dan zou KPN maanden lang geen inkomsten hebben van u. Ja... KPN is gek. En zo denken de andere providers ook. 

In Spanje kan het wel. Dat is omdat u anders bij de Spaanse providers waarschijnlijk helemaal geen abonnement af zou sluiten. 

In Nederland word het niet mogelijk gemaakt. Want het is voor de meeste mensen toch geen reden om dan maar op te zeggen.

U kunt overigens wel kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement. Kost wel iets meer per maand. Maar dan kunt u het dus stopzetten gedurende een aantal maanden per jaar.

Wilt u uw telefoonnummer behouden? Breng dat nummer dan onder bij een voip provider.