Beantwoord

Internet en wifi valt steeds uit

  • 16 October 2020
  • 8 reacties
  • 108 keer bekeken

Sinds een paar maanden, en laatste weken vaker, valt het internet en WiFi weg. De tv geeft dan aan de zender niet te kunnen vinden en een blik op de modem leert mij dat het internet lampje op dat moment uit staat. De stekker er paar seconden uithalen en weer terugdoen helpt maar om dit een paar keer per dag te moeten doen is erg vervelend. 

Ik ben recentelijk omgezet van Telfort naar KPN en ondanks wat tips op het Telfort forum is het nog niet opgelost. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. 

Dit is de link naar het oude topic: https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-en-wifi-valt-steeds-uit-88659?postid=748829#post748829

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 24 October 2020, 09:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Hoi @dvdg, welkom bij ons op het forum en welkom bij KPN. We gaan steeds meer samen verder inderdaad, net zoals jou ben ik ook van het Telfort forum overgekomen naar het KPN forum :slight_smile:

Ik heb het Telfort topic doorgelezen en heb nog een paar aanvullende vragen. Hoe vaak valt de verbinding precies weg? Is het Internet lampje op de Experia Box V8 altijd uit als de verbinding wegvalt? Je geeft aan dat je de modem een paar keer per dag moet herstarten, zo vaak zie ik geen verbrekingen terug als ik de verbinding nakijk. Met die vragen probeer ik duidelijk te krijgen wat precies de oorzaak is, zodat we ons om de juiste weg kunnen richten.

@Jasper Goedemorgen, bedankt voor je reactie. Hieronder de antwoorden:

  • De verbinding valt gemiddeld 1 keer per avond weg als ik tv zit te kijken. Ik krijg dan de melding “geen zender beschikbaar” 
  • Het internet lampje is niet altijd uit als de tv deze melding geeft. 

Zou het ook aan de TV ontvanger kunnen liggen? Deze is verbonden met de modem via een ethernetkabel. 

Badge +12

Het lijkt op een brakke verbinding of een modem wat langzaam aan zijn einde begint te komen. Als het lampje internet niet brand gaat je tv inderdaad ook niet werken (het is immers tv via internet). KPN zou dit van afstand door moeten kunnen meten aangezien de oorzaak of buitenshuis, of aan de V8 ligt.

Reputatie 7

Ik denk niet dat het aan de tv-ontvanger ligt @dvdg, je merkt ook dat het internet wegvalt en de ontvanger zelf heeft daar geen invloed op. Ik denk eerder dat het modem intern een hapering heeft, waardoor het wegvalt. Ik heb daarom een nieuw modem opgestuurd, naar een servicepunt in de buurt. De details daarvan krijg je in een sms, voor de zekerheid zal ik het je ook in een privébericht sturen.

Ik hoor graag van je hoe het met het nieuwe modem gaat.

Bedankt @Jasper, we gaan het zien! Ik zal eerdaags nog even laten weten of dat het verholpen heeft. 

Reputatie 7

Hoi @dvdg, het nieuwe modem is zo te zien bezorgd op het servicepunt. Heb je 'm daar al kunnen ophalen? Ik ben benieuwd hoe het er mee gaat :slight_smile:

Hoi @Jasper, ik heb de nieuwe modem nu anderhalve week in gebruik en geen onderbrekingen meer gehad, heel fijn! Bedankt voor het toesturen van de nieuwe modem!

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen @dvdg, daar ben ik ook blij om :slight_smile: Graag gedaan, als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.