Beantwoord

Internet glasvezel traag ondanks verhogen naar 100 Mbit/s

  • 8 May 2021
  • 12 reacties
  • 395 keer bekeken

Onlangs internetverbinding verhoogd van 50mb naar 100mb...ik betaal iets meer maar de snelheid is niet veranderd. Glasvezel aansluiting met nog steeds max 19mb download en 35mb upload. Hetzelfde wat ik had bij 50mb abonnement

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 10 May 2021, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @thema77 , bij glasvezel moet het 50/50 of 100/100 kunnen zijn. Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Geef het modem daarna ook eens een fabrieksreset met de paperclip.

Heb je nu de goede snelheid?

Daarbij ga ik er vanuit dat je bekabeld meet met 1 computer rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Snelheid meten via wifi is zinloos in dit geval.

 

 

 

Bedankt voor je advies. Heb ik opgevolgd met als resultaat een iets betere verbinding maar nog steeds niet goed genoeg: download 24Mb/ upload 49Mb.

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor je advies. Heb ik opgevolgd met als resultaat een iets betere verbinding maar nog steeds niet goed genoeg: download 24Mb/ upload 49Mb.

Meet je dat op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Rechtstreeks verbonden met de Experiabox? Geen draadloze verbindingset of iets dergelijks er tussen? 

Bekabeld via Sitecom/KPN via stopcontact

Bekabeld via Sitecom/KPN via stopcontact

Hallo @thema77 , dat is niet bekabeld, maar via het stroomnetwerk, dan haal je ook geen 100Mbit/s.

Bij rechtstreeks aansluiten op het modem wèl.

 

Bekabeld via Sitecom/KPN via stopcontact

Hallo @thema77 , dat is niet bekabeld, maar via het stroomnetwerk, dan haal je ook geen 100Mbit/s.

Bij rechtstreeks aansluiten op het modem wèl.

 

Ze claimien het anders wel Jan. Maar de Op (original poster) moet natuurlijk wel eerst naar de leverancier van zijn Sitecom. Dan is de eerste bottleneck. (Als je auto stuk is ga je ook niet eerst naar de wegbeheerder).
https://sitecom.com/lu/wi-fi-homeplug-kit-500-mbps/ln-555/p/1545

Als het werkt lijkt het mij een artikel dat heel veel problemen bij mensen kan wegnemen. 

Hallo @CorL , @thema77 kan het beste even rechtstreeks op de modem aansluiten, dan weet hij/zij genoeg.

 

Hallo @thema77 , bij glasvezel moet het 50/50 of 100/100 kunnen zijn. Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Geef het modem daarna ook eens een fabrieksreset met de paperclip.

Heb je nu de goede snelheid?

Daarbij ga ik er vanuit dat je bekabeld meet met 1 computer rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Snelheid meten via wifi is zinloos in dit geval.

 

 

 

Waarom zou dat volgens jou moeten 

Ik heb zelf dat ding niet van de stroom gehad

Bij overschakeling van snelheid zelfs met de 1gbit verbinding niet

Leg het eens uit

De media converter (glasvezel kastje) zet alleen glasvezel signaal om naar ethernet

Gewoon een vraag waarom moet je dat ding stroomloos maken

En waarom 2 minuten

Ik ben benieuwd 

Uit ervaring compleet zinloos en niet nodig 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @thema77, goed dat contact met ons opneemt. Ik kan me voorstellen dat je een hogere snelheid verwacht als je jouw internetsnelheid om hoog gooit. Ik begrijp dat je de snelheid meet met tussenkomst van een draadloze verbindingsset. Om te meten welke snelheid op het modem binnenkomt, is het belangrijk om de snelheid te testen over een bekabelde verbinding. Dat houdt in dat je een pc of laptop direct op het modem aansluit. Daarnaast is het belangrijk om andere apparatuur uit te zetten (of in ieder geval niet verbonden met het netwerk) en ook geen gebruik te maken van downloadprogramma's. Zou je met deze instructie nog eens een speedtest willen doen en het resultaat hier willen plaatsen?

Daarnaast wil ik je vragen je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik een kijkje achter de schermen nemen.

Hallo Denise,

Wil je even checken of alles nu okay is?

Groet, Theo

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld via Sitecom/KPN via stopcontact

Heeft u al eens gemeten rechtstreeks op de Experiabox? Zonder dat er iets tussen zit?

Reputatie 7
Badge +17

@thema77 Je profiel is goed ingevuld. Ik mis alleen nog wel een speedtest. Wil je hier nog eens naar kijken:

Denise_ schreef:

Ik kan me voorstellen dat je een hogere snelheid verwacht als je jouw internetsnelheid om hoog gooit. Ik begrijp dat je de snelheid meet met tussenkomst van een draadloze verbindingsset. Om te meten welke snelheid op het modem binnenkomt, is het belangrijk om de snelheid te testen over een bekabelde verbinding. Dat houdt in dat je een pc of laptop direct op het modem aansluit. Daarnaast is het belangrijk om andere apparatuur uit te zetten (of in ieder geval niet verbonden met het netwerk) en ook geen gebruik te maken van downloadprogramma's. Zou je met deze instructie nog eens een speedtest willen doen en het resultaat hier willen plaatsen?