Vraag

Internet is heel erg traag

  • 10 January 2019
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Badge
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Ik kijk live TV via een bijna nieuwe apple computer. Het internet is echter te traag, we kijken de afgelopen maanden voornamelijk naar bevroren beelden en draaiende wacht rondjes.

Bekabeling check via KPN Servicetool uitgevoerd en conclusie was: Meting vanuit KPN tot Experia Box is niet optimaal.
Speedtest resultaten na herstart van de Experia Box v8:

PING

9
ms

JITTER

5
ms

DOWNLOAD

6.2
Mbps

UPLOAD

4.6
Mbps

Servicetool geen diensten heb ik meermaals gerund, maar deze crasht (melding: er is een fout opgetreden), waardoor die check niet kan worden uitgevoerd.
Ik vermoed dat de bekabeling en Experia Box v8 dient te worden vervangen.

Hebben jullie een advies?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Betreft het hier een glasvezel- of koperverbinding?
Meet je de snelheid via wifi of bedraad? Als je het via wifi hebt gedaan zou je het dan eens bedraad willen doen?
Welke snelheid is er mogelijk volgens fourstack op jouw adres?

Vul ook alvast, als je dat nog niet gedaan hebt, je klantnummer e.d. in op je forumprofiel dan kan een webcare medewerker direct jouw gegevens en verbinding erbij pakken.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Hom, welkom op het forum. Goede vragen van Dennis, zou je ze willen beantwoorden en je profiel invullen? Zou ik verder ook mogen weten of dit met een kabel hebt gemeten of draadloos?
Badge
Goede tip, om het profiel toe te voegen. Intussen heb ik een afspraak met een service medewerker en wordt de verbinding verder onderzocht.

Ik heb via wifi overigens de meting verricht. De bedrading is koper.
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
200 Mbit/s
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk, ik zie ook dat er inmiddels een monteur is ingepland voor donderdag. Laat je ons even weten hoe dat afloopt?