Internet is niet de gevraagde snelheid

• 14 april 2012
  • 5 reacties
  • 7366 keer bekeken

Sinds anderhalve week heb ik een 40mbit alles in 1 standaard vdsl pakket.

Ik heb hiervoor altijd internet van telfort gehad, die had een snelheid van 20mb waarvan ik 13mb standaard haalde. Sinds het nieuwe verbinding had ik gehoopt op een snellere download snelheid maar die is gelijk gebeleven. De waardes van het modem zijn als volgt:

Link StatusConnected
Showtime Start3 days: 12 hrs: 21 min: 32 sec
Modulation TypeVDSL2
Actual Rate (Up/Down)1514/15543 kbps
Attainable Rate (Up/Down)1512/15612 kbps
Noise Margin (Up/Down)5.8/5.9 dB
Line Attenuation (Up/Down)0/32 dB
Output Power (Up/Down)7.7/18.7 dBm
Data Path (Up/Down)Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)34/75 ms
INP (Up/Down)1/1 symbols
FEC (Up/Down)252578/32720
CRC (Up/Down)1/248
TPS_TCG.993.2_Annex_K_PTM
Profile8b

Heb alle bekabeling nagekeken die klopt en ook getetst op verschillende laptops daarnaast heb ik ook directe verbinding gemaakt via utp en de modem meerdere malen opnieuw opgestart. Het is na een week nog niet beter heeft er iemand een oplossing?

5 reacties

Dame Heer,

Per 30 maart is mijn abonnement in gegaan bij KPN.
Vanaf die datum kan ik al geen tv kijken via HDMI (audio, video sync error)
Ik heb eerst zelf van alles geprobeerd en daarna met behulp van jullie servicedesk.
Uiteindelijk is er uit gekomen dat een ander model tuner de oplossing zou bieden.
De tuner zou 10-4 of 11-4 omgeruild worden, helaas is er niemand geweest.
12-4 heb ik weer met jullie gebeld en is de bezorging opnieuw ingepland,
13 of 14-4 wordt hij omgeruild meneer.
Onder tussen is het nu 15-4 en nog niets binnen.
Heb ik net weer met jullie gebeld (ja op mijn zondag ochtend) en krijg ik te horen dat de bezorging geannuleerd is omdat de tuners van dat type niet op voorraad zijn!
Waarom wordt er dan niet even netjes gebeld? (tot 2x aan toe!!)
Nu moet ik zelf over 2 weken terug bellen om te vragen of ze op voorraad zijn en of ze er aub 1 willen opsturen!!  (Ben ik nou gek of klopt er hier iets niet? )
En kom nou niet aan met dat ik via scart kan kijken want dat wil ik niet en daar betaal ik niet voor!!

Tevens heb ik ook mijn vraagtekens bij het internet.
Ik heb een Glasvezel abonnement  afgesloten bij jullie en die gaat als alles goed gaat ergens in augustus in.
Ik heb met een collega van u aan de telefoon gehad en die vertelde mijn dat ik ook alvast een voorloop abonnement 40 mbit vdsl kon nemen bij KPN.
Ik dacht nou prima dan heb ik iig alles alvast bij KPN lopen en met 40 mb kom ik t/m augustus ook wel mee uit de voeten.
Ik kom van Ziggo (100MB abonnement) nu weet ik dat je niet alle diensten met elkaar kan/moet vergelijk maar wat KPN nu eigenlijk bied verraste mij wel.
Van die 40mb gaan ook nog eens allemaal reserveringen af voor telefonie en TV en uiteindelijk hou je max 15mb over (ik haal als ik mazzel heb 800KB netto ).
Hier wordt natuurlijk geen woord over gerept op de site, pas als je echt dieper gaat graven kom je er uiteindelijk achter dat je wel 40mb krijgt maar dat je uiteindelijk maar 15mb (ALS JE MAZZEL HEBT) over houd.
Ik vind dit echt een zeer slechte zaak.

Hierbij nog een kleine aanvulling :)

Die zogenaamde reserveringen merk ik weinig van want als ik de itv ontvanger aanzet ( en zeker als ik een hd kanaal gebruik ) vliegt mijn download snelheid ook nog eensachteruit, dus ik vraag me af wat er dan precies gereserveerd is. Met andere woorden, dit is ook een verzinseltje van kpn in een poging om de veel telage snelheid te verklaren en de klanten zoet te houden.

Er wordt inderdaad een downloadsnelheid belooft en er wordt totaal geen melding gemaakt van eventuele reserveringen die hier nog eens van af gaan.

Ik heb ook gedacht om een glasvezel abbo te nemen maar ik ben bang dat ook daarbij meer belooft wordt dan waargemaakt en zodra je het eenmaal hebt dan wordt het een stuk moeilijker om iemand te bereiken als je problemen hebt.

En bellen heeft ook erg weinig nut want dan krijg je toch iemand van een call center aan de lijn die in de eerst plaats geen verstand heeft van zaken en in de tweede plaats geen beslissings bevoegdheid heeft. Een half uurtje wachttijd en daarna aan de telefoon nog een half uurtje met verschillende keren terug bellen is niets vreemds bij de kpn.

Is er iemand van KPN die kan kijken of er een mogelijkheid is mijn verbinding te versnellen, doordat ik op een centrale dichter in de buurt kom. Bij mijn ouders 2 straten verder is de snelheid 2x zo goed als bij mij.

Ik kan alleen hd kijken op 1 tv ook valt de verbinding wel eens weg

Reputatie 2
Badge
Volgens de waarden de je hebt gepost, heb je een snelheid van bijna 16Mbit tot de centrale.

Per TV stream gaat daar ongeveer 3.5 vanaf. Voor HD heb je 2 streams nodig.

KPN levert trouwens maar 1 HD stream. Tenzij je Glasvezel hebt.

Reputatie 2
Badge
KwakkieFtd schreef:
Hierbij nog een kleine aanvulling :)

Die zogenaamde reserveringen merk ik weinig van want als ik de itv ontvanger aanzet ( en zeker als ik een hd kanaal gebruik ) vliegt mijn download snelheid ook nog eensachteruit, dus ik vraag me af wat er dan precies gereserveerd is.

Het is geen reservering, maar een QoS.

Reageer