Beantwoord

internet met LAN kabel valt paar keer per dag weg

  • 2 September 2019
  • 21 reacties
  • 421 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Goedenmorgen

Mijn internet valt soms een paar keer per dag weg terwijl hij verbonden is met een LAN kabel
Wat kan dat zijn?
icon

Beste antwoord door Robert1962 13 September 2019, 21:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Dat kan heel veel oorzaken hebben. Heb je het al eens met een andere kabel geprobeerd?
Reputatie 1
Badge
Hoi Slimmerik ja dat heb ik al geprobeerd
Ook heb ik dat als ik de pc met een online scanner scant dat hij utorrent als virus ziet
Hoi @Robert1962 . Welkom op het forum.
Erg vervelend dat je verbinding wegvalt. Dat hoort natuurlijk niet. Hoe merk je dit? Zie je iets op je modem veranderen? Heb je ook itv van KPN? Valt dat ook weg?
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.
Reputatie 1
Badge
HOoi Erwin

Mijn profiel is aangevuld en ik merk nix aan de modem
Dankjewel! Je bent nog de letters vergeten bij de postcode. Kun je die er nog bij zetten en mij een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten. 🙂
Reputatie 1
Badge
Hoi Erwin Heb bij mijn postcode de letters neer gezet
Dank voor de gegevens. Als ik de lijn doormeet lijkt alles stabiel. Dan kunnen we met redelijke zekerheid zeggen dat het signaal stabiel is tot aan de experiabox.
Als jij bij de pc zit en het gaat mis, hoe merk je dit dan? Verandert er ook iets bij het internet icoontje rechts beneden? Kun je eventueel een screenshot of foto maken? (zonder privacy gevoelige zaken in beeld uiteraard)
Het kan zijn dat er een kink in de kabel zit. DUs je kunt eventueel een andere kabel proberen. Of misschien een andere netwerkpoort op de experiabox (die gele poorten). Maar het zou ook van de netwerkkaart of een stuk software op jouw computer kunnen komen. Ik heb iets meer informatie nodig om een beter advies te kunnen geven.
Reputatie 1
Badge
Hoi Erwin ken het ook liggen dat de lankabel ye lang is?
De pc staat namelijk vlak naast de modem

Maar als het inretnet uitvalt dan verschijnt er een rood kruisje in het verbindings schermpje later als hij weer gaat zoeken verschijnt er er een blauw rond draaiend rondje en daarna spms een waarschuwings teken en daarna heeft tie weer verbinding
Een LAN kabel mag vrij lang zijn. Maar als er een knikje inzit of een beschadiging kan het mis gaan.
Heb je ook een andere LAN kabel om te testen?
Reputatie 1
Badge
Ja heb er nog liggen maar ken het pok liggen dat ik een virusscanner en een online virusscanner op hebt staan?
Alles kan. Ik kan het niet uitsluiten. Maar dat rode kruisje duidt vaak op een hardware probleem. ( netwerkkaart, kabel, of netwerkpoort). Kwestie van uittesten, denk ik.
Reputatie 1
Badge
het vreemde is hij doet het vandaag normaal
Reputatie 1
Badge
Heb nog een andere vraag
De zoon van mijn vriendin wil ook misscien een tv kastje van kpn op zijn kamer maar heb net gelezen dat je voor 3 of meer I-TV kastjes glasvezel moet hebben
Heb het nagezocht op de site van KPN of wij hier glasvezel hebben maar volgens de site hebben wij geen glasvezel maar volgens mijn vriendin hebben er weer wel glasvezel
Kunnen jullie nakijken of wij glasvezel hebben?
Reputatie 7
Badge +24
Mmisschien is er wel glasvezel, maar is KPN daarop niet beschikbaar...
Reputatie 1
Badge
oke
Reputatie 7
Badge +24
Nou ja... internet van een andere provider (die dan eventueel wel op glasvezel bij u in straat beschikbaar is) is gewoon precies hetzelfde. Wel sneller 😉 maar je kan geen onteractieve tv van KPN afnemen. Dus daar zul je over na moeten denken.
Hoi @Robert1962 . Je kunt hier een check doen: https://www.kpnnetwerk.nl/ ( postcode en huisnummer invullen) Je krijgt dan een overzicht wat er mogelijk is en welke providers er leveren.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het weten!
Reputatie 1
Badge
hoi erwin

ja alles draait nu goed
mijn broer is geweest heeft windiows 10 erop gezet en alles goed ingesteld stond iets fout in de modem
Fijn! Goed om te lezen. Fijn weekend, Robert!
Reputatie 1
Badge
fijn weekend Erwin