Beantwoord

Internet met vertraging

  • 10 June 2019
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Hallo,
Ik heb op zolder een bedrade laptop. Omdat ik daar geen wi-fi had, heeft de KPN monteur boven een wi-fi versterker geplaatst, dus nu wi-fi.
Maar..als mijn laptop opgestart is, duurt het ong. 1 1/2 minuut totdat ik internet heb.
Is dat normaal, anders hoe te verhelpen?
Groet,
Martin
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 11 June 2019, 19:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi mci.

Even om te achterhalen waar dit aan ligt. Na die 1,5 minuten wachttijd heb je WiFi, blijft het daarna gewoon goed werken? Of moet je iedere keer dat je een site opent 1.5 min wachten?

Welke versterker heb je nu, en hoe is deze precies aangesloten op de Experiabox? Welke resultaen krijg je te zien als je hier een speedtest uitvoert?
Hallo,
Na genoemde tijd blijft het Wi-Fi signaal konstant. Ik heb de Experia Wi-Fi box. Door KPN monteur geïnstalleerd,
De speedtest geeft ongeveer, 90.
De Wi-Fi box staat tussen de bedragen laptop en de kabel die naar beneden naar de router gaat,
Maar het gaat niet over het Wi-Fi signaal, maar om de internet verbinding via de kabel.
Reputatie 7
Badge +24
Kabel of WiFi zal weinig verschil maken in dit geval. Ik kan het om eerlijk te zijn niet plaatsen waarom het zolang duurt. Staat dan de computer uit en start je hem helemaal op? Dat zou het nog kunnen verklaren wanneer de laptop/computer iets ouder is. Misschien dat iemand hier nog een andere verklaring kan bedenken?
Reputatie 7
Badge +24
mcl, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Pprobleem bestaat nog steeds. Het is bij het opstarten, maar dat was nooit.
Reputatie 7
Badge +24
Dan is mijn gok dat dit ergens aan de computer ligt als het daarna verder prima werkt. Je kunt proberen om de drivers te verwijderen van je netwerkkaart en deze daarna opnieuw te installeren met de nieuwste drivers. Zoek deze op op de website van de fabrikant van die kaart. Hopelijk zegt jou dit iets.