Beantwoord

Internet minder snel dan waar ik voor betaal

  • 12 January 2020
  • 5 reacties
  • 161 keer bekeken

Hi,

Mijn pakket zegt 200/200, maar ik haal max 53/60 Mbps zie ik net. Op zich werkt alles prima, maar wel gek dat de snelheid van mijn abonnement verre van gehaald wordt. Wat kunnen we hier aan doen?

Thanks!

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 14 January 2020, 20:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Zo te zien een glasvezelabonnement.
Vul om te beginnen even je forumprofiel aan met je gegevens (postcode/huisnummer, klantnummer e.d.) dan ken de webcare medewerker die dit topic oppakt direct jouw verbinding doormeten.

Daarnaast is het belangrijk hoe je de snelheid meet, via een netwerkkabel of via wifi?
Test je, bekabeld, ook rechtstreeks op de Experiabox of zitten er nog switches tussen?

Reputatie 7

Heb je dat via wifi gemeten of vanaf een PC die met een netwerkkabel is aangesloten?

Meet de snelheid vanaf een bekabeld aangesloten PC vis deze site.

Wat meet je dan?

welke experiabox heb je ?

als je een v8 / v9 hebt zal je via wifi nooit hoger halen

met een v10 kun je makkelijk 300mbit halen op de 5GHz wifi (bij 500/500 pakket)

meet eerst bekabeld met een pc/laptop waar een 1gigabit kaart in zit

metingen zijn nu via wifi ?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Viktor Beekman, welkom hier. 

Je geeft aan 200/200 Mbit/s af te nemen, echter haal je veel minder. Hoe heb je dat gemeten? Via de WiFi? Of met een computer bekabeld rechtstreeks op het modem? Of is dat al de uitkomst daarvan. In ieder geval wil ik graag meekijken hoe het staat met de snelheid. Zou je jouw postcode + huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je via een andere weg een oplossing gevonden? Ik heb namelijk geen reactie meer van je mogen ontvangen. Mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik graag van je.