Beantwoord

Internet niet sneller na upgrade naar 200Mbit/s

  • 20 September 2021
  • 8 reacties
  • 114 keer bekeken

onlangs ingegaan op de actie om voor iets meer dan een euro naar 200mbit te gaan.

ik heb glasvezel. En KPN sinds een half jaar. Alle apparatuur in de meterkast is vervangen en zou dus geschikt moeten zijn.

Na veertien dagen geeft de speedtest nog steeds ca. 95mbit aan.

Wat moet ik doen. Informatie hierover is niet makkelijk te vinden.

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 September 2021, 22:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @ICTveteraan , heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem/router een fabrieksreset gegeven?

Hoi Wijsgeer,

dank voor het meedenken, maar alles gereset, en nog nog steeds hetzelfde resultaat met de speedtest.

Ik heb de Sagemcom-router.

Bert

 

Ook laptop rechtstreeks bekabeld op de router: nog steeds 94mbit.

 

Hallo @ICTveteraan , jammer, dan morgen even bellen met 0800 0402.

Succes.

 

Ik heb gebeld.

Er zit vuil op de vezel, dus er komt een monteur langs.

Ik heb gebeld.

Er zit vuil op de vezel, dus er komt een monteur langs.

Als je een echte ICT veteraan bent heb je dus al gekeken of er niet wat bits los waren gegaan en achter de router lagen :joy::rofl::joy:

Nee dus.

Direct achter de router een kort kabeltje aan de laptop en daar eerst de speedtest op los laten.

Om de ratten verderop geen kans te gunnen.

Na het bezoek van de monteur - en vervanging van een onderdeeltje in de wijkcentrale - was dit de remedie:

vervanging van een goedkope splitter door een Netgear-splitter, zoals aanbevolen door de monteur.