Internet noch bellen

• 14 mei 2012
  • 8 reacties
  • 8059 keer bekeken

Zit al een dikke week zonder Internet of bellen. Experteam vond niets, monteur van KPN zegt dat het een defect in de centrale is. Helpdesk laat je tot in het oneindige testjes doen met de experiabox. Waarom is het vastleggen van problemen voor KPN zo moeilijk? Als klant voel je je een zeurende kleuter. Als volwassen klant leid je schade, alles verloopt online hetgeen ze zelf ook zo fijn promoten.

Goeie deal? NOT.  Bel gewoon eens terug en informeer!

8 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste Japio,

Allereerst is het spijtig te horen dat u hier al een week hinder van ondervindt. Ik wil hier graag

met u naar kijken. Ik heb daar wel een postcode, huisnummer en bereikbaarheidsnummer voor

nodig. Kunt u mij dit in een PM toesturen? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Hoe stuur ik hier een PM? Ik zie geen info daarvoor?

Reputatie 3
Badge
Beste Japio,

U doet dit door op mijn avatar te klikken en vervolgens 'stuur deze persoon een privébericht' aan te klikken. Ik wacht uw bericht af.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Dankje. Bericht is verstuurd.

Reputatie 3
Badge
Beste Japio,

Als resultaat van ons uitgebreide contact is de oplossing nu in de maak. Ik hoor heel graag hoe dit zich ontwikkelt. Ik ga uit van een positief resultaat en wil u hierbij hartelijk danken voor uw medewerking hierin. Een fijn weekend alvast toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Jorn

beste Jorn,

na 3 weken vakantie pak ik de draad (helaas) weer op. Het nieuwe modem moet ik sinds mijn terugkeer van 9 juni bijna dagelijks resetten om een Internetverbinding te krijgen. Vreemd is ook dat de ene keer WiFi wegvalt en de andere keer mijn (via het electriciteitsnet)bedrade verbinding.

Met name WiFi is bijzonder traag, en daarbij is dan weer vreemd dat ik soms op het ene apparaat, bijv iPhone, wel WiFI heb en op de laptop of iPad niet.

De telefoonverbinding doet het wel voor 100%.

Het blijft een rare zaak. Heb jij nog een suggestie=

Dank alvast.

Reputatie 3
Badge
Beste Japio,

Dat is jammer om te lezen. Met name omdat de verbinding in de periode van 24 mei t/m 8 juni
onafgebroken heeft gefunctioneerd. Vanaf dat moment verbreekt de verbinding minimaal een
keer per dag. Dit kunnen natuurlijk ook de momenten zijn waarop u het modem reset.

Opvallend is dan wel dat direct na uw thuiskomst de verbinding minimaal een keer per dag

verbreekt. Zoals gezegd kunnen de resets dit verklaren. Tevens wanneer u niet thuis bent
merkt u niet of de draadloze verbinding werkt of niet en is er geen aanleiding de box te resetten.

Mag ik u m.b.t. de wegvallende draadloze verbinding verzoeken via deze link het kanaal van uw
Experia Box te wijzigen naar 4 of 9? U kunt voor het bepalen van het meest geschikte kanaal ook
een beroep doen op het programma inSSIDer. U scant hiermee uw omgeving en netwerken om

'drukke' kanalen te kunnen mijden. Ik hoor graag of dat het verschil brengt.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Beste Jorn,

zaterdag via inSSIDer kanalen bekeken. Velen in mijn dichtbevolkte wijkje gebruiken kanaal 1, dus kanaal geswitcht naar 9 (die nog nergens in gebruik was). Dat verbeterde zeker de wifi-snelheid.

Echter....zondagmorgen ExperiaBox down (alle lampjes aan, niets knippert) en geen wifi of bedraad Internet. Tweemaal een reset, geen activiteit. Stroom eraf. Stroom erop en harde reset. Dit gaf na enige tijd wel wifi, maar geen bedraad Internet.

Telefoon blijft het goed doen.

Heb je nog suggesties? Is het 'defect in de KPN-centrale' van een maand gelden inmiddels verholpen?

Noot: inSSIDer geeft naast de kanalen ook andere getallen. In kolom 4 of 5 staat dan een getal dat per tijdseenheid wisselt, meestal rond de 70. Het getal is bij mijn modem verreweg het laagst (67, 70). Buren zitten soms ver boven de 75. Geen idee wat het inhoudt maar misschien is dat nog informatief?

Alvast weer mijn dank.

Jaap

Reageer