Internet offline

  • 4 April 2012
  • 3 reacties
  • 7826 keer bekeken

Beste KPN Helpdesk-gebruikers,

Sinds afgelopen maandag hebben wij thuis geen verbinding meer met het internet. Ik heb toen het modem compleet gereset (Nieuw wachtwoord ingesteld voor de admin account enzovoorts). Maar dit mocht niet baten. De ADSL status blijft verspringen van Full initialisation, GHS, Ready naar Fail enzovoorts.

Aangezien wij vroeger gebruikmaakte van een ISDN verbinding zat de splitter er nog tussen. Dus deze verwijderd en opnieuw geprobeerd, ook niet. Toen maar een ander modem geprobeerd, Speedtouch ST546 (ISDN). Maar je raad het bijna al, ook niet.

Dus heb ik de multimeter gepakt om de telefoonkabel door te meten vanaf de wandcontactdoos tot boven waar het modem staat, geen kabelbreuk. Alleen als ik de spanning tussen beide aders meet staat er helemaal niks op, rood en blauw. Kan iemand mij helpen om iets verder te komen qua troubleshooting?

Daarnaast moet ik er ook nog bij vertellen dat ik natuurlijk contact heb gehad met de helpdesk van KPN echter kon deze het modem niet bereiken. Maar de mevrouw aan de telefoon kon mij ook niet vertellen tot welk punt ze dan wel kon komen. Zodat ik in ieder geval zeker weet dat het niet aan mijn spullen ligt, anders kan ik blijven zoeken en meten.

Korte samenvatting:

Sinds maandag 2 april geen verbinding meer.

Experiabox ARV7519 blijft initialiseren.

Helpdesk kan het modem niet meten.

Mocht er meer informatie nodig zijn als een klantnummer of postcode/huisnummer dan hoor ik dat graag via de mail of DM!


3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Beste marvv89,

Dank voor uw bericht, ik ontvang graag postcode/ huisnummer en klantnummer in een privébericht, dan zal ik de zaken voor u nakijken.

Met vriendelijke groet,

Allart 

Update:

Inmiddels een aantal dagen verder. Er is afgelopen donderdag een monteur langs geweest. Deze kwam meten met een veredelde multimeter of de lijn nog fuctioneerde. Dit was niet het geval, dus op naar de wijkcentrale. "Ik krijg daar dezelfde foutmelding en dus kan ik niet zoveel meer voor u doen. Ik mag niet aan die kaarten zitten en zal het doorsturen naar de andere afdeling. Die neemt dan contact met u op." Een monteur die niet mag repareren? Een beetje vreemd denk ik.

Ik ben terug gebeld op 4 april door de KPN echter na het invoeren van de cijferscode via het 0800 201 557 nummer kreeg ik te horen dat dit nummer niet of onjuist was ingevoerd. Na 10 keer proberen op mijn mobiele telefoon en vaste lijn van van de buurman heb ik de hoop opgegeven. Toen maar weer mijn mobiele telefoon gepakt om het 0900 0244 nummer te bellen. Maar nee hoor, deze week ging er echt niks meer gebeuren vertelde die meneer mijn vriendelijk. En o,ja, komende maandag natuurlijk ook niet dus dinsdag was ik de eerste.

Gisteren gebeld met 0900 van KPN en nu wist die meneer mij te vertellen dat er een extern team bezig was om de boel na te kijken. Maar ik kon niet op de hoogte gehouden worden van de status. Dit zou ik toch wel erg prettig vinden want dan heb ik nog een klein beetje zicht op de bodem van de hele diepe put.

Nu maar wachten, wachten en nog eens wachten...

Ik heb gister een afspraak gemaakt met de planning dat er vandaag tussen 12 en 14 uur een monteur gaat kijken bij de centrale om de boel te repareren. Dus oké, na meer dan een week zonder (precies een week tussen beide monteurs) internet dacht ik dat het eindelijk gerepareerd zou gaan zijn.

Maar helaas, het "supermodem" is defect en daar mag de derde monteur van vandaag óók niet aan zitten. Dus gaan we weer naar de volgende afdeling. Ondertussen denk ik dat mijn probleem al alle afdelingen van de KPN Storingdienst  heeft gehad.

Kort samengevat zijn er dus drie monteurs geweest die allemaal niet het probleem konden verhelpen. Nummer 1 mocht niet aan de centrale komen. Nummer 2 heeft wel wat gedaan maar zich niet netjes afgemeld en/ of aangegeven wat hij dan gedaan heeft. En nummer 3 mag wéér niet aan de centrale komen. Terwijl de eerste monteur dat al had geconstateerd en dit ook duidelijk in zijn rapport heeft gezet.

Hopelijk wordt het in de komende 48 uur wel opgelost. Want er staat nu een "spoed" vermelding bij mijn probleem heb ik begrepen van de zojuist gesproken monteur. "U hoeft niet meer thuis te wachten want ik kom niet meer langs vandaag." Dat is toch wel vriendelijk om te melden. Wacht ik in ieder geval niet voor niks thuis...

Reageer