Internet ontzettend traag.

• 2 februari 2013
  • 2 reacties
  • 7697 keer bekeken

Wederom een leuk vraagstukje!

We zitten hier met ADSL, abbonement van 8mb. Ik weet dat het een 'tot..' abbonement is. En toch komt mijn downloadsnelheid uit op een max. van 500kb/sec. Speedtest.nl gebruikt, deze laat immers zien hoe snel je p2p kan downloaden. Speedtest.net komt op 4mb, maar daar klopt net niks van. Snelheden zijn zowel bedraad als draadloos hetzelfde.

We hebben hier zo'n 'enorm fijne en betrouwbare' experia box. En ik zou het niet met 100% zekerheid kunnen zeggen, maar ik heb het idee dat we voor deze enorm fijne, superfunctionerende en gebruiksvriendelijke Experia Box, snellere downloadsnelheid hadden.

Hoe gaan we dit fixen? We gaan sowieso de snelheid verhogen, maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat m'n probleem is opgelost.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Gerrit,

Ik wil graag voor je uitzoeken waarom je zo'n trage verbinding hebt. Wellicht is het mogelijk om je op een snellere centrale aan te sluiten. Zou je je postcode, huisnummer en de naam van de contractant in een privébericht kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 7
Bedoel je 500 kb/s of 500 kB/s? Dat laatste komt ruwweg overeen met de 4 Mb/s die speedtest opgeeft.

Excuses voor deze post als het verschil tussen bit (b) en byte (B = 8 b) je bekend is. Er wordt vaak nogal "onzorgvuldig" met deze eenheden omgegaan en dat kan gemakkelijk leiden tot verwarring over gehaalde snelheden.

Reageer