Beantwoord

Internet opzeggen?

• 17 april 2015
  • 9 reacties
  • 772 keer bekeken

Dag.

Ik ben van 2004-11-16 (HetNet) tot 2015-04-15 klant van KPN internet via ADSL geweest. Vanaf nu heb ik Telfort via glasvezel. Ik heb in februari online opgezegd, en op 13 maart een e-mail ontvangen dat mijn internet per 15 april wordt beeindigd. De beloofde schriftelijke bevestiging is nooit gekomen.

15 april was eergisteren maar mijn ADSL doet het nog steeds.

Vanmorgen met de klantenservice gebeld maar die kan mijn opzegging niet in zijn systeem terugvinden. Hij zei dat ik maar een papieren brief moest sturen, met een kopie van de e-mail erbij, om te voorkomen dat er weer een nieuwe maand opzegtermijn ingaat. Pardon?

Vanmiddag de nieuwe factuur april-mei ontvangen die overmorgen geincasseerd gaat worden. Ik dacht het niet! Ik heb meteen alle toekomstige incasso's van KPN internet geblokkeerd.

Hoe kan ik in hemelsnaam met KPN communiceren om duidelijk te maken dat ons contract toch echt al is afgelopen. Contact via e-mail bestaat niet, telefoon weet niks, en brieven zijn zo 1990. Het forum dan maar?

Beste KPN: wakker worden, wij hebben uw internet niet meer nodig, het contract is afgelopen. Trek de ADSL stekker eruit en verscheur de factuur. Bedankt voor meer dan 10 jaar goede service, bederf het nou niet in de laatste dagen. Ik doe het voortaan met uw dochter Telfort.

PS klantnummer 22010353

-- J

icon

Beste antwoord door Joran 20 april 2015, 16:01

Dag ,

Slordig zeg! De voorgestelde oplossing lijkt me ook erg omslachtig.

Ik maak dit graag voor je in orde. Kun je ter verificatie de naam van de contractant en het volledige rekeningnummer in een privébericht sturen? Ik zal zorgen dat het abonnement per direct beëindigd wordt. Mijn excuses dat dit niet direct goed is gegaan!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Tja, dat krijg je er van, moet je er maar niet met hun dochter vandoor gaan. ;)

Hoe vaak ik wel niet zo'n bericht voorbij heb zien komen.

Administratief lijkt het (af en toe) echt een rotzooi te zijn bij KPN. 

Reputatie 7
Badge +28
Dag ,

Slordig zeg! De voorgestelde oplossing lijkt me ook erg omslachtig.

Ik maak dit graag voor je in orde. Kun je ter verificatie de naam van de contractant en het volledige rekeningnummer in een privébericht sturen? Ik zal zorgen dat het abonnement per direct beëindigd wordt. Mijn excuses dat dit niet direct goed is gegaan!

Ik ben net opgebeld, en ze gaan het keurig oplossen en afronden. Met dank aan Joran !!

Tip: opzeggen van internet doe je het best telefonisch, want de online methode is niet heel betrouwbaar. Mijn opzegging was ergens tussen 2 systemen kwijtgeraakt.

Tip: het is handiger als je internet en telefoon (in mijn geval ADSL en ISDN) per dezelfde datum opzegt, anders raken de systemen ook in de war.

Bij mij zitten daar 2 weken tussen, o.a. omdat de abonnementen op die data betaald worden. Vanwege nummerbehoud moest mijn telefoonlijn via de nieuwe provider (niet Telfort) worden opgezegd. Ik ging er ook van uit dat er wat extra tijd voor nodig was om die 2 met elkaar te laten praten. Dat viel mee.

Even afwachten of KPN nog wil dat ik het antieke modem (Speedtouch 510i) terugstuur. Op het laatst haalde ik hele 6 Mbit/s, omdat ik nogal ver van de centrale woon. Mijn glasvezel doet nu 50 Mbit/s.

Iedereen bedankt voor het meekijken, dit forum werkt best goed!

-- Jeroen

Reputatie 7
Badge +28
Dag Jeroen,

Super om te horen dat het zo snel is afgehandeld. Alle credits mogen wat mij betreft naar de collega die de klacht in behandeling heeft genomen. Ik heb je reactie naar hem doorgestuurd ;)

De Speedtouch 510i hoeft niet retour, deze mag je bijvoorbeeld inleveren bij de milieustraat.

Prettige dag verder!

Joran, laat a.u.b. degene die het "opgelost" heeft mij e-mailen of PM, want het is nog niet goed. KPN heeft me teveel gecrediteerd... Ik maak dat graag even in orde, zonder incassoburo... maar hoe?

Dit zou een stuk gemakkelijker zijn als jullie gewoon bereikbaar waren. Ik zit nu even in het buitenland.

Groeten, -- Jeroen

Reputatie 7
Badge +28
Dag Jeroen,

Ik ga er achteraan, maar kun je aangeven wat er precies niet klopt? Hebben wij te veel geld naar jou teruggestort? (daarvoor wordt geen incassobureau ingeschakeld ;))

Er is uiteindelijk €27,04 teruggestort (een normaal maandbedrag is €27,03) om te zorgen dat het abonnement per 16 april is stopgezet.

Ik had de incasso geblokkeerd om niet meer te betalen na 15 april. Toch heeft KPN mij het abonnement van 16 april - 15 mei gecrediteerd. Zeg maar hoe ik het terug zal overmaken, zodat ze aan de andere kant ook snappen waarvoor het is. De ISDN is inmiddels inactief, daar krijg ik wel nog 1 maand van terug (minus belkosten). Beter om dat gescheiden te houden, toch? Groeten, -- JH87

Reputatie 7
Badge +28
Ik begrijp het. Je kunt het bedrag overmaken naar rekeningnummer NL41 INGB 0000 4675 98 ten name van KPN BV te Rotterdam (o.v.v. debiteurennummer of klantnummer). Dan is het binnen een paar dagen helemaal in orde. Voordat een incassobureau ingeschakeld wordt zijn we flink aantal weken verder, zo ver gaat het zeker niet komen :D

Done. Bedankt.

Reageer