Vraag

internet probleem nog niet opgelost....... telkens wegvallend internet

• 31 december 2017
  • 1 reactie
  • 115 keer bekeken

Reputatie 1
kan dns server niet vinden en continu wegvallend internet
nieuwbouw huis
verbonden middels nieuwe devolo homplug, nieuwe ethernet kabel, nieuwe computer, experiabox 1 jaar oud
gedaan terug naar de fabrieksinstellingen
uitzetten ipv6
alles gedaan..... ipv uitzetten leek te werken maar....
continu blijft internet uitvallen op de derde etage. het lijkt wel alsof ik niet verder komt dan mijn experiabox

probleem besproken op topic probleem https://forum.kpn.com/internet-9/internet-valt-telkens-weg-442060
daar staat opgelost; want ik dacht dat alles werkte..... maar nu...

probleem niet opgelost.
in de eerste instantie leek het probleem opgelost, doch nu ik wat vaker op internet zit, blijft het probleem structureel aanwezig. ook het uitzetten van ipv6 heeft het probleem niet opgelost. ik blijf continu wegvallen en continu de melding ""kan dns server niet vinden ".
het enige wat werkt is de modem die verbonden is met de expiabox en geen problemen aangeeft uitzetten en dan weer verbinding te maken. met een beetje geluk kan ik dan weer een poosje op internet zonder de melding ""kan dns server niet vinden ". op internet betekend soms vijf minuten soms een uurtje. vaststaat dat het probleem blijft spelen en nog niet is opgelost

weet iemand een oplossing.............

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Dag Johan, flink balen dat het probleem weer terug is 😞 Ik zie dat Erik ook al op je reageerde in het oorspronkelijke topic. Lijkt me handig om op één plek verder te gaan.

Wat mij opvalt in metingen is dat de VDSL verbinding er goed uitziet. Dat betekent dat we ons geen zorgen hoeven te maken over het gedeelte tussen de hoofdaansluiting en de Experiabox. Op basis van je omschrijving vermoed ik dat het probleem in de verbinding tussen de draadloze adapters zit. De ene draadloze adapter zit op de 3e verdieping, zit de andere helemaal beneden? Afstand, maar vooral verschillende stroomgroepen, hebben een slechte invloed op de verbinding via het stroomnetwerk. Ik snap wel dat een kabel 3 verdiepingen omhoog trekken niet ideaal is. WiFi redt het waarschijnlijk ook niet over zo'n afstand.

Ik denk niet dat de PC nog verbonden is met de Experiabox als je de foutmelding over de DNS server krijgt. De PC heeft dan verbinding met de draadloze adapter waarop het is aangesloten, maar de draadloze verbindingssets hebben onderling geen verbinding. Je kunt de Devolo Cockpit eens installeren op je PC om duidelijk te krijgen hoe goed de verbinding tussen de adapters is.

Door de Devolo Cockpit kun je ook duidelijk krijgen of andere stopcontacten beter werken. Zo kun je er achter komen of er een tussenoplossing mogelijk is door de Devolo van beneden op de 1e verdieping te zetten. Dat is misschien nog te doen met aansluiten. Hopelijk helpt dit je verder, ik hoor graag van je.

Reageer