Beantwoord

Internet problemen

  • 22 February 2019
  • 4 reacties
  • 264 keer bekeken

IPv4 connectivity

IPv4SupportedAddressHostnameip54529402.adsl-surfen.hetnet.nlISPKpn N.v. [img]http://ipv6-test.com/img/flags/NL.png[/img]

IPv6 connectivity

IPv6SupportedAddressTypeNative IPv6SLAACNoICMPFilteredHostnameNoneISPKpn B.v. [img]http://ipv6-test.com/img/flags/NL.png[/img]

Score


17 / 20


How can you improve your score ?
[h4]1. Reconfigure your firewall[/h4]
[h4]2. Get a reverse DNS record[/h4]

Browser

DefaultIPv6Fallbackto IPv4 in < 1 second

DNS

DNS4 + IP6ReachableDNS6 + IP4ReachableDNS6 + IP6Reachable

More

Speed test »
Ping test »


Wie kan dit voor mij oplossen ?

De IP adres heb ik weggehaald i.v.m. privacy reden.

[h4]1. Reconfigure your firewall[/h4]
Your router or firewall is filtering ICMPv6 messages sent to your computer. An IPv6 host that cannot receive ICMP messages may encounter problems like some web pages loading partially or not at all.


[h4]2. Get a reverse DNS record[/h4]
There is no reverse DNS record to associate your IPv6 address with a host name. Reverse DNS records are required by some Internet protocols and are usually managed at the ISP level.


Het gaat om een Experiabox V9. die kan het blijkbaar niet aan graag vervangen voor een Experiabox V10.
Graag zo snel mogelijk oplossen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 February 2019, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Een modem gaat door KPN alleen vervangen worden als deze defect is of dusdanig verouderd is dat je er niet meer mee (draadloos) kunt internetten, dit ter beoordeling van KPN.
Als je problemen hebt met IPv6 is dat voor KPN geen reden je modem te vervangen, 99,9% van de klanten van KPN/Telfort heeft (helaas nog) geen IPv6.



Wie kan mijn problemen oplossen ?

[h4]1. Reconfigure your firewall[/h4]
Your router or firewall is filtering ICMPv6 messages sent to your computer. An IPv6 host that cannot receive ICMP messages may encounter problems like some web pages loading partially or not at all.

[h4]2. Get a reverse DNS record[/h4]
There is no reverse DNS record to associate your IPv6 address with a host name. Reverse DNS records are required by some Internet protocols and are usually managed at the ISP level.

Zoals het hier omschreven is dat zijn de problemen die ik ervaar.
Graag z.s.m. oplossen.
Het betreft een Experiabox V9 (deze heeft problemen die niet opgelost kunnen worden het is hardwarematig en niet softwarematig) deze dient vervangen te worden voor een Experiabox V10 die geen problemen heeft.

IPv4 en IPv6 adressen zijn weggehaald i.v.m. privacy redenen en de host name van de IPv4 (een deel ervan).

Wie kan mij helpen om het probleem op te lossen ?

Problemen zijn op IPv6 het volgende:

ICMP
Hostname

Deze veroorzaken problemen en dienen zo snel mogelijk opgelost te worden.

Zoals bij punt 1 dat de firewall niet goed is ingesteld worden web pagina's niet goed of totaal niet geladen.
Er komt geen antwoord terug nadat een verzoek is gestuurd naar de web pagina's. deze dienen ten alle tijden gebruikt te worden en goed geconfigureerd te zijn door de ISP.

en punt 2 dat er geen reserve DNS record zijn ingesteld door de ISP deze dienen ten alle tijden gebruikt te worden.

Bron:

http://ipv6-test.com/

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30
Hey Flower, het komt soms voor dat reverse DNS niet geconfigureerd is. Dat heeft niet zoveel met je specifieke Experia Box te maken maar met je aansluiting an sich. Dus dit zal met een andere Experia Box ook gewoon voorkomen. In je reguliere internetgebruik merk je hier eigenlijk niets van. Wat betreft de ICMP, dat hij daar filtered aangeeft heeft te maken met dat de Experia Box niet reageert op pingverzoeken en dergelijke testdingen.

Oftewel, er is niets aan de hand en je Experia Box hoeft niet vervangen te worden. Plus, zelfs als er wel wat aan de hand was, we kunnen niet specificeren wat voor Experia Box dan gestuurd wordt. Kan dan ook prima opnieuw een V9 worden.


Zo te zien is de reserve DNS opgelost en daar ben ik blij mee alleen de ICMP van IPv6 maar dat is geen probleem voor nu ik wilde alleen maar helpen om de problemen die er spelen om te lossen.
Bedankt voor uw hulp.