Internet problemen ... compliment KPN hulp

  • 10 May 2019
  • 10 reacties
  • 173 keer bekeken

Reputatie 2
Al wat langere tijd had ik problemen met Internet. Dat gaat ik dit geval niet om wifi , maar kabel naar modem. lange tijd kan ik dan gewoon internetten en dan opeens de melding in het systeemvak : geen verbinding. Oftewel … het driehoekje met uitroepteken erin. Dus met het modem was er wel verbinding.
Alles nagelopen , de ethernet kabel van nieuwe stekers voorzien en de kleuren goed gecontroleerd. dus weer het internet op … weer prima verbinding tot dan weer na enige tijd de foutmelding er weer kwam.
Voor den donder … wat kan dat nou toch zijn? Zelfs de telefoon viel eens uit. Dus toen deze weer werkte … en dat dan weer na reset van de Experia V10 … gebeld met de helpdesk van KPN. Alles uit-gelegd en ook bij KPN kon men vaststellen dat er iets aan de hand moest zijn met de verbinding van buiten naar de ISRA 2 in de meterkast. De monteur die toen bij mij lange tijd bezig is geweest met zoeken naar de fout kwam op het idee dat er wat fout was in de toevoer van het signaal. Samen met hem hebben we de kabel doorgemeten van de meterkast naar de wijkkast ergens in een straat . En dan is de mobiel telefoon toch weer handig … de monteur was bij de kast en ik werd door hem gebeld en liet me 2 draden en de aarddraad met elkaar doorverbinden zodat hij de meting kon doen. daaruit bleek dat er een min of meer grotere sluiting optrad ergens in de kabel. Dus .. hij kon verder niets doen maar wel in overleg met KPN desk is er nu een afspraak geregeld dat er a.s. dinsdag de kabel zal worden gerepareerd. We zullen zien en hopen dat het gevonden wordt.
Bij deze compliment voor de sympathieke monteur die met geduld en in rust zijn werk prima deed .

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bij deze compliment voor de sympathieke monteur die met geduld en in rust zijn werk prima deed .


Hi Stef. Wat een lief complimentje. 🙂 👍🏼 Laat je ons hier nog even weten of alles gelukt is en naar behoren werkt?
Reputatie 2

Bij deze compliment voor de sympathieke monteur die met geduld en in rust zijn werk prima deed .Hi Stef. Wat een lief complimentje. 🙂 👍🏼 Laat je ons hier nog even weten of alles gelukt is en naar behoren werkt?

Alex, dat wil ik wel doen. Nu dacht ik er even vanaf te zijn omdat het tot nu toe goed ging , maar nu zomaar weer om 19:05 u op 11 mei weer het bekende uitroeptekentje in systeemvak. Geen verbinding
De probleemoplosser zegt : modem weer resetten maar dat weet ik nu wel .
Wel hielp : pc opnieuw opstarten.
Maar .. laat ik de komende dinsdag afwachten … kijken of de storing in de kabel wordt gevonden.
Reputatie 7
Badge +24
Laat het me even weten wat de monteur daar vindt.
Reputatie 2
Laat het me even weten wat de monteur daar vindt.
beste Alex ,
Ze komen morgen , als het doorgaat. En voor zover ik kan nagaan zal men waarschijnlijk de kabel gaan onderzoeken om te weten waar de fout zit. Dan zal er wel enig graafwerk aan te pas komen en de fout in de kabel hersteld worden …. hoop ik.
Daar heb ik verder geen inzicht in. Wel moet ik thuis zijn, ik denk dat men na die reparatie weer wat metingen zal doen en daarvoor moeten ze bij het aansluitpunt in de meterkast zijn.
Reputatie 2

Laat het me even weten wat de monteur daar vindt.beste Alex ,
Ze komen morgen , als het doorgaat. En voor zover ik kan nagaan zal men waarschijnlijk de kabel gaan onderzoeken om te weten waar de fout zit. Dan zal er wel enig graafwerk aan te pas komen en de fout in de kabel hersteld worden …. hoop ik.
Daar heb ik verder geen inzicht in. Wel moet ik thuis zijn, ik denk dat men na die reparatie weer wat metingen zal doen en daarvoor moeten ze bij het aansluitpunt in de meterkast zijn.

Heel blij .. fout gevonden. (hoop ik) . In de wijkkast bleek dat een draad slecht contact maakte in de bus op het draadeind. Dus .. hoop ik dat het inderdaad is verholpen. Dat moet ik na wat langere tijd vaststellen. bedankt voor je interesse. SNELLE SERVICE VAN KPN .
Ik zal het goede nieuws aan @Alex_P vertellen! Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je ons te vinden! 🙂
Reputatie 2
Ik zal het goede nieuws aan @Alex_P vertellen! Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je ons te vinden! :-)
dank je wel Erwin.
Ik had nog een foto gemaakt van de sympathieke monteur (met zijn toestemming) maar het lijkt me niet nuttig om die foto op het forum te zetten. Dus kennelijk was de ader in de aansluitklem (misschien een perskabeloog) niet goed verbonden. Alhoewel ik niet zeker ben of het echt is opgelost omdat er sprake was van een sluiting in de kabel. Dus … we wachten af of het gehate driehokje met het uitroepteken wegblijft in het systeemvak. 🙄
Reputatie 2
het is niet te vatten >>> weer uitval ! Ik zie de driehoek met uitroepteken in systeemvak. Bleek op modem weer de leds Internet en Service te branden. Na korte tijd werd dat alles groen. Dus daarvoor, toen die driehoek verscheen in systeemvak en daar de muiswijzer op zette zag ik mijn modem (stefmac) en de melding : geen internet toegang.
Een door mail gegeven telefoonnummer met een toegangscode heb ik gebeld (dat kon dus weer) en daar werd gedacht dat , omdat ik 2 lijnen binnenkrijg , er overspraak of zoiets de reden van storing zou kunnen zijn. Dus nu wil men bij kpn overgaan tot het uitzetten van één lijn . Misschien dat het dan goed zou moeten gaan. Wat wel wat lullig is … pas op de 24 ste mei zal dat gedaan kunnen zijn. Er moet dan ook nog een monteur komen. Nu zou ik de beide draadjes , dus niet rood en blauw, kunnen losnemen, maar misschien … en dat lijkt me logisch … moet dat in de wijkkast gedaan worden. Vreemd is, dat deze fout eerder nooit optrad.
een groet van een gefrustreerde internetter
Reputatie 2
Of …. zou het iets met de PC zelf kunnen zijn? Dat lijkt me sterk maar twijfel slaat toe.
De pc is een DEX7150, een klein apparaat waarin geen bewegende delen zitten, zoals een Sata schijf.
Nu heb ik het volgende plan … ik zet mijn laptop hier boven bij de PC … zo gauw ik een driehoek melding zie , sluit ik de ethernet kabel aan op de laptop … en dan eens kijken wat er gebeurt.
Met de PC heb ik de fout zopas ook waargenomen via WIFI. Dat kan ik met behulp van een Konig dongle welke in een USB poort wordt geprikt. Dan heb ik dus wifi.
Maar blijft de vraag >>> zou de pc de schuldige kunnen zijn ?
Reputatie 2
Nee , het is niet iets met de PC. Nu ook laptop geen wifi meer.
Ik word er een beetje erg beroerd van. Nu wil men een tweede lijn uitzetten en daarvan is het resultaat pas op 24 mei ( !! ) pas zichtbaar. Dat is toch niet normaal meer ?
uw breedband verbinding werkt niet …. of IP adres enz …
wat moet ik hier nu mee ??