Beantwoord

Internet snelheid

  • 26 april 2015
  • 14 reacties
  • 658 keer bekeken

Hallo,

ik heb basis internet. Volgens de specificaties van KPN zou ik 10 MBit download snelheid en 2 MBit upload snelheid moeten kunnen hebben.

Echter bij metingen met de speedtest van KPN kom ik niet verder dan 1,5 MBit down- en 0,25 MBit upload snelheid.

Ook valt de verbinding regelmatig weg.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Er zijn geen storing melidngen bij KPN?

Groet,

Jan

icon

Beste antwoord door Nienke_ 29 april 2015, 11:53

Hoi ,

Goed te lezen dat de snelheid nu een stuk hoger ligt. Zoals eerder aangegeven heb ik  gisteren je snelheidsprofiel gereset met de centrale om na te gaan of deze verkeerd (5Mbit/s) stond ingesteld waardoor je niet de juiste snelheid behaalde (10Mbit/s). :D

Mijn advies: houdt het de komende dagen nog even in de gaten of je deze snelheden blijft ontvangen. Mocht er iets veranderen dan verneem ik het graag.

Nienke

Bekijk origineel

14 reacties

Badge
hallo Jan

U kunt via een postcode checker uw maximale snelheid bepalen. Door middel van deze link. In uw geval is de afstand naar de centrale waarschijnlijk erg ver, waardoor uw internet langzaam is. De 10mbit die bij het basis abbononment hoord, is een maximale snelheid. Als u te ver van de centrale woont is de maximum snelheid niet haalbaar.

volgendsmij heeft uw probleem niet te maken met een storing o.i.d.

u kunt met de klantenserive bellen om te vragen of u eventueel in aanmerking komt voor een upgrade. of een webcare specialist neemt het over in dit topic.

Gr. Thibauld

Hallo Thibauldz,

bedankt voor je reactie en de link. De link geeft een maximale snelheid aan van 11 MBits. Dus daar kan het niet aan liggen. 

Maar eens met KPN gaan bellen.

Groet,

Jan

Badge
hallo

Dan is het inderdaad apart dat u zo'n lage snelheden haald. heeft het bellen met de klantenservie nog geholpen? En welke experiabox gebruikt u?

Gr Thibaud

Reputatie 7
Badge +30
Hallo, Gaat het hier over 1,5 Mbit of MB/s. 1,5Mbit zou wel kunnen kloppen. Zou u de bekabeling eens willen na lopen?

Robin

Reputatie 6
Badge +12
Hoi ,

 

Goed je weer te zien op het forum. Ik kan mij voorstellen dat je graag hogere snelheden wilt. Ik zie dat je nog niet gebeld hebt met de telefonische klantenservice, klopt dat? Dan help ik je namelijk zo snel mogelijk verder.

 

Bij het doormeten van je verbinding kom ik op precies dezelfde aantal Mbit/s uit terwijl op jouw adres, ondanks wat hier wordt weergegeven een maximale snelheid mogelijk is van 5Mbit/s down- en 0,26 Mbit/s upload snelheid. Om na te gaan of het snelheidsprofiel incorrect staat heb ik je verbinding met de centrale gereset. Behalve dat het snelheidsprofiel opnieuw wordt bekeken wordt hiermee ook instabiliteit uit je verbinding gehaald. Dit proces duurt ongeveer 48 uur. Zou je na deze periode de speedtest hier opnieuw willen doen met een bekabelde verbinding en de resultaten hier willen posten?

Nienke

Hallo Nienke,

Hoe kan het dat ik minder snelheid heb dan wordt aangegeven?

Moet ik wel vermelden dat ik zondag een snelheid had van rond de 9 MBits/s, hoe kan dat dan?

En volgens mij hebben ze mij verteld bij de overstap naar het alles in 1 pakket zonder tv dat ik 10 Mbit/sec zou krijgen.

Wat kan ik nu nog geloven?

Het is overigens vandaag weer huilen met de pet op. Ik kom niet verder dan 1 MBit/sec.

Groeten Jan

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jan,

Ik kan mij voorstellen dat je precies wilt weten hoe het nu zit. Het zijn grote verschillen die nu worden weergegeven. In een Instap abonnement heb je beschikking tot 10Mbit/s. De daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van wat er technisch mogelijk is op jouw adres en de afstand met de centrale. Bij het nameten van je verbinding wordt momenteel een maximaal haalbare snelheid weergegeven van 5Mbit/s.

Om na te gaan of het snelheidsprofiel (5Mbit/s ipv. 10Mbit/s) verkeerd staat ingesteld is je verbinding met de centrale gereset. Hopelijk komt de snelheid over 48 uur wel overeen (10Mbit/s ipv. 5Mbit/s). Mocht dit niet het geval zijn dan verneem ik dit graag zodat ik dit zo snel mogelijk verder kan onderzoeken.

Nienke

Hoi Nienke,

vandaag weer een speedtest uitgevoerd en de snelheid is formidabel.

Echter een beetje jammer voor jou maar ongeveer twee keer zo snel als jij aangeeft, of zijn de waarden van de speedtest ook niet te vertrouwen.

11,05 Mbits/sec download en 0,89 Mbits/sec upload. Die laatste mag van mij nog wel wat omhoog.

Desalniettemin ben ik tevreden.

Groeten Jan.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi ,

Goed te lezen dat de snelheid nu een stuk hoger ligt. Zoals eerder aangegeven heb ik  gisteren je snelheidsprofiel gereset met de centrale om na te gaan of deze verkeerd (5Mbit/s) stond ingesteld waardoor je niet de juiste snelheid behaalde (10Mbit/s). :D

Mijn advies: houdt het de komende dagen nog even in de gaten of je deze snelheden blijft ontvangen. Mocht er iets veranderen dan verneem ik het graag.

Nienke

Hallo Nienke,

de snelheid lijkt nu constant te zijn.

Alleen nog een vraagje, kan de uploadsnelheid niet hoger?

Die is namelijk met zijn 0,89 MBit/s aan de lage kant. Vorige week had ik daar om en nabij 2 MBit/s.

Groeten Jan

Hallo Nienke,

dat is nou jammer.

Direct na mijn voorgaande bericht (binnen 5 minuten) donderde de snelheid medt zo'n 50% naar beneden en blijft daar ook hangen.

Alsof er een monteur heeft zitten wachten op mijn bericht en toen direct de snelheid weer heeft terug gedraaid.

Dus toch niet zo constant als ik eerst geroepen heb.

Groeten,

Jan

En vandaag zitten we nog maar op zo'n 30% van de oorspronkelijke snelheid.

Het wordt dus gewoon weer steeds slechter.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jan,

Wat vervelend dat het nu weer slechter lijkt te worden. Ik ga gelijk kijken wat er aan de hand is met de verbinding. Ik kom zo snel mogelijk hier op terug.

Nienke

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jan,

Ik heb je verbinding van boven tot onderen nagekeken en ik blijf inderdaad naar voren krijgen dat er sprake is van een instabiele verbinding die niet op afstand opgelost kan worden. Met jouw toestemming wil ik graag een monteursafspraak maken. Deze zal bij jou thuis de aansluiting bekijken, de verbinding doormeten en wanneer nodig de straatkast/centrale nalopen op storingsbronnen. Enige wat ik hiervoor nodig heb is je 06-nummer via privébericht en 2 voorkeursdata met beschikbaar dagdeel waarop de monteur kan langskomen.

Nienke

Reageer