Beantwoord

Internet snelheid 4K abonnement

• 11 juli 2018
  • 16 reacties
  • 361 keer bekeken

Reputatie 1
ik heb sinds een half jaar 4k abonnement en kpn compleet, extra inetrnetsnelheid bij aangeschaft zodat ik 100mb kreeg, nu zie ik dat de standaard 4k abonnementen automatatisch 150mb snelheid hebben, dus ik betaal 5 euro meer om onder het standaard glasvezel abonnement te zitten, beetje vreemd! worden snelheden niet automatisch aangepast bij KPN?. Dit doen ze bij Ziggo bv wel.
icon

Beste antwoord door Susan_ 20 juli 2018, 08:51

Goedemorgen Eric1509, bedankt voor je reactie!

Per 07-08-2018 gaat het omgezet worden. Wil je op 08-08-2018 even de snelheid testen, om te kijken of het inderdaad gewijzigd is en je uitkomt rond de 150/15Mbit/s? Het liefst bekabeld testen, dat geeft het beste beeld weer! En als je wil, kan je dit terugkoppelen? 🙂
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Eric, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!
Wanneer je een snelheid hebt op locatie die hoger dan 100Mbit/s kan halen, dan zit dit automatisch bij je Internet en TV 4K pakket in. Ook bij jou is dit het geval, ik kan in het systeem niet vinden dat je apart betaald voor de optie voor 100MB. Mocht dat wel zo zijn, ontvang ik hier graag een screenshot van zodat ik dit verder kan uitzoeken!

Daarnaast verhogen wij automatisch de snelheid wanneer die, in het pakket dat je afneemt, wijzigt. In jouw geval ook, in het systeem staat dat je op dit moment al overgezet bent naar 150/15. Echter ben jij aangesloten op een kaart in de centrale die deze snelheid niet doorgeeft. Ik kan dit voor je laten aanpassen, ik stuur dan een monteur naar die centrale om dit aan te passen zodat ook jij die 150Mbit/s kan gaan halen! Zou je hiervoor nog wel even een reactie kunnen sturen dat je dit wil (verder wijzigt er niks, ook niet qua kosten), dan ga ik het voor je in werking zetten!
Reputatie 1
Hallo Susan,
Bij mij is de situatie mogelijk hetzelfde. Kan je dat ook nagaan?
Ik heb momenteel het 4K pakket met een snelheid van 100MB, fourstack geeft ook aan dat haalbaar is momenteel. Misschien ben ik te ongeduldig hoor.
Indien er niks meet uit te halen is of dat het voorlopig nog niet gaat gebeuren ga ik het abbo aanpassen, ben ik goedkoper uit.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo S. Meulenberg, uiteraard wil ik dat voor je nakijken 😉 Zou je dan in jouw profiel ook de gegevens zoals postcode + huisnummer willen aanpassen? Dan kan ik voor je aan de slag!
Reputatie 1
Hallo Susan,

Is aangepast.
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor de gegevens S. Meulenberg! Ik heb even voor je gekeken, en op jouw adres is op dit moment maximaal 100Mbit/s mogelijk. In de komende 2 maanden staat hier ook nog geen upgrade voor gepland.. In dat geval heb je inderdaad ook genoeg aan het Internet en TV pakket, waar inmiddels ook 100Mbit/s aan is toegevoegd. Echter, moet je je dan afvragen of je veel gebruik maakt van de 4K tv-ontvangers op dit moment. Die worden dan namelijk wel weer omgeruild voor tv-ontvangers die géén 4K ondersteunen en dus de paar zenders die nu in 4K beschikbaar zijn, zal je dan niet kunnen zien.
Mocht je het willen wijzigen kan dit via MijnKPN of via onze klantenservice!
Reputatie 1
Susan, bedankt voor je antwoord, heb in ieder geval de 100/100 naar 100/15 gezet ,voor de rest ben ik uiterst tevreden ,met vriendelijke groeten,Eric
Reputatie 1
Goedemiddag Eric, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!
Wanneer je een snelheid hebt op locatie die hoger dan 100Mbit/s kan halen, dan zit dit automatisch bij je Internet en TV 4K pakket in. Ook bij jou is dit het geval, ik kan in het systeem niet vinden dat je apart betaald voor de optie voor 100MB. Mocht dat wel zo zijn, ontvang ik hier graag een screenshot van zodat ik dit verder kan uitzoeken!

Daarnaast verhogen wij automatisch de snelheid wanneer die, in het pakket dat je afneemt, wijzigt. In jouw geval ook, in het systeem staat dat je op dit moment al overgezet bent naar 150/15. Echter ben jij aangesloten op een kaart in de centrale die deze snelheid niet doorgeeft. Ik kan dit voor je laten aanpassen, ik stuur dan een monteur naar die centrale om dit aan te passen zodat ook jij die 150Mbit/s kan gaan halen! Zou je hiervoor nog wel even een reactie kunnen sturen dat je dit wil (verder wijzigt er niks, ook niet qua kosten), dan ga ik het voor je in werking zetten!
Reputatie 1
Beste Susan , als je dat zou kunnen regelen
Graag,

Alvast bedankt
En ik hoor wel wanneer het een en ander geregeld kan worden

Met vriendelijke groeten

Eric
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Eric1509, bedankt voor je reactie!

Per 07-08-2018 gaat het omgezet worden. Wil je op 08-08-2018 even de snelheid testen, om te kijken of het inderdaad gewijzigd is en je uitkomt rond de 150/15Mbit/s? Het liefst bekabeld testen, dat geeft het beste beeld weer! En als je wil, kan je dit terugkoppelen? 🙂
Reputatie 1
Oke Susan, bedankt , ik zal op 8 aug even testen,je hiort van mij
Met vr groeten,
Eric
Reputatie 1
Susan,

Alles is prima gelukt
Download is nu ruim 150 Mbps, Upload 35 Mbps
meerder keren getest
Bedankt
Tevens is mijn Ziggo Sport inmiddels ook toegevoegd.
Dus ik ben zeer tevreden met de geboden oplossingen.
Gr, Eric
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Eric, heel fijn om te horen en dat het uiteindelijk goed gekomen is! Veel plezier met je sneller internet én uiteraard Ziggo Sport. Er komen van 't weekend al aardig wat mooie wedstrijden langs! 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Is mijn adres ook al ready voor 150 Mbps, ik wordt morgen overgezet van alles in 1 standaard naar internet en tv 4K. Op fourstrack staat wel dat ik 524 Mbps kan ontvangen!

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Lukas_
Ik zie dat je glasvezel hebt dan kun je inderdaad maximaal 500/500 afnemen.
Kijk wel even wat op je NTU staat, als daar Gigabyte op staat dan is hij snel genoeg.
De oudere aansluitingen hebben nog een 100Mb NTU en die moet dan omgewisseld worden.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @Lukas_
Ik zie dat je glasvezel hebt dan kun je inderdaad maximaal 500/500 afnemen.
Kijk wel even wat op je NTU staat, als daar Gigabyte op staat dan is hij snel genoeg.
De oudere aansluitingen hebben nog een 100Mb NTU en die moet dan omgewisseld worden.

Volgensmij zit alles goed 😁

Reputatie 7
Badge +18
Top !!

Reageer