Beantwoord

internet snelheid ge upgrade 100 -> 500 Mbit. Maar veroderoude experia Box v9..

  • 20 August 2019
  • 26 reacties
  • 807 keer bekeken

Badge
Beste KPN Crew,

Ik heb gister mijn internet van 100 naar 500 ge upgrade.
Nu kom ik er achter dat mijn Experia Box v9 maar tot en met 300 Mbit aankan.

Nu vraag ik mij af of ik als klant zijnde een gratis upgrade kan krijgen naar een Nieuwer model die wel de 500 Mbit haal of dat ik zelf voor deze kosten moet opdraaien?

Kunnen jullie mij helpen?


PS: wordt de snelheid binnen 24 uur doorgevoerd? Want ik haal nog steeds mijn oude snelheid.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 August 2019, 18:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge
Beste KPN Crew,

Ik heb gister mijn internet van 100 naar 500 ge upgrade.
Nu kom ik er achter dat mijn Experia Box v9 maar tot en met 300 Mbit aankan.

Nu vraag ik mij af of ik als klant zijnde een gratis upgrade kan krijgen naar een Nieuwer model die wel de 500 Mbit haal of dat ik zelf voor deze kosten moet opdraaien?

Kunnen jullie mij helpen?


PS: wordt de snelheid binnen 24 uur doorgevoerd? Want ik haal nog steeds mijn oude snelheid.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Tim Dros
Wegens de drukte op het forum loopt de reactietijd van KPN medewerkers hier op tot 48 uur.
Topics worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld.

Een tweede topic starten met dezelfde vraag is daarom zinloos (en het mag ook niet volgens de huisregels).😉
Badge
Dag @Tim Dros
Wegens de drukte op het forum loopt de reactietijd van KPN medewerkers hier op tot 48 uur.
Topics worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld.

Een tweede topic starten met dezelfde vraag is daarom zinloos (en het mag ook niet volgens de huisregels).😉

haha sorry, ik heb dit gedaan omdat ik geen mogelijkheid zag mijn bericht te wijzigen.
ik wilde namelijk een betere titel voor dit bericht maken omdat in mijn 1e bericht de titel niet helder was (dus ik dacht dan kijken mensen dr overheen).
Reputatie 7
Badge +21
Ja, de titel ligt vast, die kan je niet meer wijzigen.
Door het samenvoegen door de Admin ben je de "betere"😎 titel nu ook weer kwijt.
De inhoud van een bericht kan je het eerste uur nog wel bewerken via de … rechtsonder.
Badge
Haha achja dat heb ik aan mezelf te danken. het klopt dat het over het algemeen niet eerlijk is 2e hetzelfde bericht aan te maken. bij deze mijn excuses.
Hoi @Tim Dros . Welkom op het forum.
Ik begrijp dat je zelf ( MijnKPN?) de 500/500 order hebt geplaatst? Stond er ook een leverdatum? Als het goed is krijg je bevestigingsmails waarin het proces is uitgeschreven?
Het komt voor dat je FTU (glasvezelkastje) of de aansluiting in de centrale nog niet op die snelheden berekend zijn. Je zet dan, door zelf een order te plaatsen het proces in gang. Het verschilt van aansluiting tot aansluiting wat er dan allemaal gebeurt. Het neemt vaak wel een aantal dagen in beslag. Soms is er ook een monteur noodzakelijk.
Het is belangrijk om je mail in de gaten te houden ( ook de spambak).
Ik wil ook graag voor je kijken. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Badge
Bedankt Erwin, Ik heb mijn profiel zo volledig mogelijk aangepast.
Ik zal zo dadelijk even kijken in de e-mail of ik nog iets gemist heb (spam folder of misschien nieuwe e-mails van kpn).

Als ik naar mijn kpn ga en ik zeg nieuwe producten toevoegen of wijzigen dan staat dr wel een melding dat ze voor me bezig zijn. (Al enkele dagen, deze melding is blauw "Uw wijziging wordt verwerkt. Nieuwe wijzigingen zijn tijdelijk niet mogelijk").

Ik zal je verder een overzicht laten zien van het huidige abonnement namelijk:


Product
Alles-in-1 Standaard

Opties
Spotify Premium - gratis
BelOnbeperkt Altijd
Opnemen Pakket gratis
HD tv-ontvanger - gratis
HD tv-ontvanger - gratis
Vast telefoonnummer - gratis
Sneller Internet 100/100
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

aanpassingen

100Mbit naar 500Mbit
Dank voor je gegevens. Ik heb zelf even gespeurd en mijn vermoeden klopt. Je zult zelfs een afspraak met een monteur moeten maken. Ik denk dat jouw zogenaamde FTU (glasvezelkastje) vervangen moet worden. Er is tevens een goede kans dat de monteur een ander modem bij zich heeft.
Heb jij de mail ontdekt waarin we jou verzoeken om een monteur in te plannen? ( hierin staat een link naar een zelf plan systeem )
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Zo niet, laat het weten! 🙂
ik had een vraagje heb gisteren me internet mb.s verhoogt van 200 naar 500 en nu kreeg ik een mail dat ik een monteur moest laten langs komen ? waar voor eigelijk normaal gaat dat toch automatisch omhoog
Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je?
Als je een speedtest doet vanaf een bekabeld rechtstreeks op de Experia Box aangesloten PC, wat meet je dan nu?
206 beneden en boven 211 gisteren avond
Reputatie 7
En het type Experia Box?
dat weet ik zo niet wel de nieuwe type
die Experia box kreeg ik compleet bij me kpn compleet heb ik
Reputatie 7
dat weet ik zo niet wel de nieuwe type
Dan zie ik ook geen reden voor een monteur anders dan dat ze storingen/onderbrekingen op jouw lijn gemeten hebben en dus ook de FTU en NTU willen controleren.
weet u ook misschien de lever tijd van de mb.s wanneer ik die 500 krijg ?
Reputatie 7
weet u ook misschien de lever tijd van de mb.s wanneer ik die 500 krijg ?
Jouw lijn zou, gezien de 200Mbps die je al meet, al een 1Gbps lijn zijn en daarmee zou de upgrade naar 500Mbps eigenlijk niet meer dan een paar uurtjes mogen duren.
Ik ben echter bang dat die upgrade in de systemen tegengehouden wordt omdat KPN denkt dat er eerst een monteur ter plekke moet komen.
Hoi @rico1991 . Ik denk dat ik wel wat meer informatie kan achterhalen. Je zou zelf ook een leverdatum moeten kunnen zien via MijnKPN.
Als je je profiel aanvult en mij een seintje geeft ga ik voor je kijken.
er staat geen lever datum bij
Dan moet ik even je postcode + huisnummer weten. Uiteraard niet hier, maar liefst in je profiel. (afgeschermd) Laat je weten als je dat gedaan hebt?
hoe moet ik jou prive mailen dan ?
Reputatie 7
hoe moet ik jou prive mailen dan ?
Die gegevens kan je in jouw forumprofiel invullen en die kan je openen door hier te klikken.
kunt u mijn niet bellen ?
Reputatie 7
kunt u mijn niet bellen ?
Ik niet in ieder geval want ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.